Geen puls signaal S0 poort

Ik heb een bruto productie meter voor mijn zonnepanelen
Nu wil ik die gaan monitoren met een CEMM
Nu blijkt dat het puls signaal uit is gezet, waarschijnlijk omdat dat signaal ook gebruikt werd om te schakelen tussen dag en nacht stroom.
Heeft iemand een idee hoe ik daar weer een puls op krijg?

Ik ken dat ding niet, maar het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat die uitstaat. Zou gewoon via 20/21 naar buiten moeten komen.

Heb je de aansluiting correct? En heb je een pull-up weerstand?

Arco

Special Member

Zou volgebns handleiding gewoon moeten werken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Volgens de handleiding betekend het laatste deel van de type nummer r53 dat er een S0 uitgang opzit.
Kan niets vinden in de handleiding dat dit gebruikt kan worden om er dag/nacht tarief mee te schakelen.
Wat werd er dan mee geschakeld, een boiler of zo?
Via de optische serieele interface zijn er nog wel wat dingen aan te passen, maar ik vraag me af of je zomaar in die meter komt. Zo te zien is hij eigendom geweest van een energie leverancier en zal dus beveiligd zijn.Let daarom ook op als je hem wilt gaan open schroeven, meestal zitten er wel tamper beveiligen in die de meter misschien onbruikbaar maken.

edit: In de handleiding hebben ze het er wel over dat de S0 bus nominaal 24V is, kan dus zijn dat het op 5V niet gaat werken. Wel op eigen risico.

Sine

Moderator

Volgens mij is hij nog steeds eigendom van een netbeheerder, en die is daar vast blij mee ...

Hint:
Er staan wat barcodes en nummertjes op je meter die je hier misschien niet open wilt neerzetten.

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 17 augustus 2022 15:10:40 (17%)