Pioneer VSX-D814

Ik heb hier een pioneer VSX-D814 die in protectie (error) stond. Ik heb hem uit de protectie maar helaas geen geluid. Ik heb gezocht naar de datasheet van de PAC011 kan ik niet vinden, je leest dan de vervanger is STK410-030 maar ik ga niet zomaar vervangen. Kan iemand mij helpen aan de datasheet van de PAC011 of zeggen dat inderdaad de STK410-030 de vervanger is en daar een datasheet van heeft? Bedankt alvast voor de hulp.

pa3gws

Golden Member

Voordat je verder gaat is die STK nog te koop?
En dan bedoel ik niet bij ome Alie maar in de reguliere handel.
Want die modules worden al een poosje niet meer gemaakt.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Henry S.

Moderator

Wat duurder: https://fixpart.nl/nl/product/view/0005562167 alleen weet ik niet zeker wat de D toevoeging inhoudt.

Anders wordt het ebay (geldt ook voor de PAC011A).

Datasheets: Nee helaas.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

Fixpart is een Aswo dropshipper, dus dat kan vaak wel iets goedkoper via de bruingoed/witgoeddealer of onderdelenhandel.

Dit soort STK's werd ook 20 of 30 jaar geleden al wel vervalst en overgedrukt, en die circuleren naast ebay ook gewoon bij de reguliere (groot)handels, dus het is wel altijd even uitkijken (opdruk voorop en achterop moet gedeeltelijk overeenkomen, opdruk voorop mag niet te mooi wit zijn en er ook niet met alcohol afkomen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 10 september 2022 20:07:37 schreef maartenbakker:
Fixpart is een Aswo dropshipper, dus dat kan vaak wel iets goedkoper via de bruingoed/witgoeddealer of onderdelenhandel.

Dit soort STK's werd ook 20 of 30 jaar geleden al wel vervalst en overgedrukt, en die circuleren naast ebay ook gewoon bij de reguliere (groot)handels, dus het is wel altijd even uitkijken (opdruk voorop en achterop moet gedeeltelijk overeenkomen, opdruk voorop mag niet te mooi wit zijn en er ook niet met alcohol afkomen.

Ik heb deze vraag al bij Aswo neergelegd, ik kan daar gewoon bestellen, dus ik wacht even hun antwoord af, helaas is er dus geen datasheet voor die pac011 en van de stk 410-030 kan ik die ook niet vinden. Ik hou jullie op de hoogte en anders jammer maar helaas.

Henry S.

Moderator

Op 10 september 2022 20:07:37 schreef maartenbakker:
Fixpart is een Aswo dropshipper, dus dat kan vaak wel iets goedkoper via de bruingoed/witgoeddealer of onderdelenhandel.

Dit keer is het de goedkoopste optie die ik kan vinden!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 10 september 2022 20:40:13 schreef Henry S.:
[...]
Dit keer is het de goedkoopste optie die ik kan vinden!

Na diep zoeken heb ik iets gevonden. Een foto met daarop de PAC en de stk's
maar of het te vertrouwen is weet ik niet. ik ga eerst de PAC van beide kanten doormeten.

Henry S.

Moderator

Zo te zien komt dit uit een Turuta e-book, die vertrouw ik wel.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

Turuta en ECA werken ook samen, dus dat zit wel goed.

Zulke lijstjes met verwante modellen circuleerden ook al jaren onder de herstempelaars, vermoed ik. Men kon dan precies zien welke modellen uit de voorraad dezelfde pinout hebben als het model waar vraag naar is. Nieuw stempeltje erop en verkopen maar. Als de klant een te lichte STK met 8 ohm belast kan het best jaren goed gaan. 4 ohm last erop en het volume een beetje open is dan einde verhaal.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 12 september 2022 18:59:54 (79%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 10 september 2022 20:07:37 schreef maartenbakker:
Fixpart is een Aswo dropshipper, dus dat kan vaak wel iets goedkoper via de bruingoed/witgoeddealer of onderdelenhandel.

Dit soort STK's werd ook 20 of 30 jaar geleden al wel vervalst en overgedrukt, en die circuleren naast ebay ook gewoon bij de reguliere (groot)handels, dus het is wel altijd even uitkijken (opdruk voorop en achterop moet gedeeltelijk overeenkomen, opdruk voorop mag niet te mooi wit zijn en er ook niet met alcohol afkomen.

De PAC'S zijn wel wit bedrukt maar gaat er niet af met alcohol, Aswo kan hier niks mee, ik hoor alleen een heel granzend geluid op de achtergrond. Toch Neppertjes?

Henry S.

Moderator

Eerst maar eens goed bekijken of het probleem in de eindversterker veroorzaakt wordt, en de voedingsspanningen had je natuurlijk al gecontroleerd.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.