kevin_
Don't Blame Me, Blame Yourself..
ik wil een dobbelsteen maken(electrisch natuurlijk)
door op het forum te zoeken kwam deze site tegen http://users.otenet.gr/~athsam/electronic_dice_2.htm maar daar gaat men vraagje over: bij ic1 staat er een bolletje bij pin4 en bij ic2 pin13 ook wat doet dit bolletje of moet ik er niet op letten
kevin
een elektrische dobbelsteen is wel wat lawaaierig met die relais en zo, probeer misschien een elektronische 
Op 9 mei 2005 20:58:06 schreef k-e-v-i-n:
maar daar gaat men vraagje over: bij ic1 staat er een bolletje bij pin4 en bij ic2 pin13 ook wat doet dit bolletje of moet ik er niet op lettenkevin
Daar hoef je niet op te letten!!
Als je in de datasheet kijkt dan zie je dat bolletje ook terug komen, dit houdt in dat de ingang geinverteerd is (je stopt er een logische 1 in en hij ziet dit als een logische 0(nul))
Op 11 mei 2005 11:25:44 schreef ssssjjjj:
[...]Daar hoef je niet op te letten!!
Als je in de datasheet kijkt dan zie je dat bolletje ook terug komen, dit houdt in dat de ingang geinverteerd is (je stopt er een logische 1 in en hij ziet dit als een logische 0(nul))
Hoor ik een echo? Mijn FiPo geeft hetzelfde antwoord.
kevin_
Don't Blame Me, Blame Yourself..
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 10 mei 2005 20:28:14 schreef Stefaan Van Slycken:
een elektrische dobbelsteen is wel wat lawaaierig met die relais en zo, probeer misschien een elektronische
liukt mij wel gienig hoor een dobbelstteen van alleen relais
hoe?
Op 12 mei 2005 18:28:40 schreef Lucky luke:
[...]
liukt mij wel gienig hoor een dobbelstteen van alleen relaishoe?
Zoek maar eens op de computer van Konrad Zuse om een idee te krijgen hoe je zo iets aanpakt.
Sterkte!
(Idee vind ik wel leuk
)
(Maar de uitvoering?
)
MvgEat
MvgEat
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
ding moet natuurlijk geen kubike meter groot gaan worden...
was niet echt van plan om echt te gaan bouwen (tenzij iemand me de nodige relais cadeua doet...) maar het idee lijkt me geinig.
(lijk me heerlijke muziek, al dat geklikklak)
Op 12 mei 2005 18:37:04 schreef Lucky luke:
ding moet natuurlijk geen kubike meter groot gaan worden...was niet echt van plan om echt te gaan bouwen (tenzij iemand me de nodige relais cadeua doet...) maar het idee lijkt me geinig.
(lijk me heerlijke muziek, al dat geklikklak)
Werk de hele dobbelsteen uit naar EN en OF poorten, dus ook de flip-flops voor de delers.
Ik schat dat je ca. 2-3 vierkante meter nodig zal hebben!!!
MvgEat
Lucky Luke
als jij voor de relais, de printen (geetst en wel) de componenten, het sodeer en het schema zorgt (gratis) dan zet ik m in elkaar... 
Op 12 mei 2005 18:44:35 schreef Lucky luke:
als jij voor de relais, de printen (geetst en wel) de componenten, het sodeer en het schema zorgt (gratis) dan zet ik m in elkaar...
Ik ga vast relais oogsten ...

Op print bouwen? Nee we maken een mooi chassis met klemmenstroken en draadbomen. En als je hem aanzet moet hij zacht maar onmiskenbaar zoemen, nee niet brommen, zoemen. En er moet een lucht van transformator olie rond het apparaat hangen ... (Mijn fantasie slaat weer eens op hol
)
MvgEat
Lucky Luke
nee, geen trafo-olie, geen gezoem of gebrom, maar een continu en onregelmatig zacht geklik... alleen maar van die doorzichtige general-purpose relais... en gloeilampjes als uitlezing... het geheel gevoed door een zonnepaneel.
(wie zorgt voor de spullen?)
Lucky Luke
Op 12 mei 2005 19:22:29 schreef Rd12tf:
Hier speelt duidelijk een generatie conflict ...MvgEat
heb je mn geboortedatum uit mn profiel?
want die klopt niet echt 
(01-01-2226)
zonder print is wel goed. op hout met spijkers en snoer of ijzerdraad dan...
Lucky Luke
Op 12 mei 2005 19:36:02 schreef Henry S.:
Ik heb nog 125 relais staan in V&A, behoefte?
indien gratis af te halen: ja.
mits je niet al te ver weg woont, ik ga niet naar australië 
en als je ze niet terugjat ofzo 
beroep: inbreker