k8000 + relay kaart (16 relays)

ik doe da in vb
ik heb da voorbeeld programma van op de site (voor win2000 en xp)
bekeken heb dan alles weggedaan behalve de formload
en dan gewoon nen checkbox gepakt dan gezegt da als ik daar op klik da hij moet zien of die gecheckt is of ni als die gecheckt is dan heb ik gezegt "setIOchannel (1)" voor het kanaal 1
en als die niet gechekt is dan heb ik gezegt "ClearIOchannel (1)" voor het kanaal 1

voila en zo 16 keren
wil ja een looplicht maken nen timer pakken en wa proberne hé
kben nu bezig aan mijn kerstlichtproject
als het af is dan komen er foto's en het programma komt online ook

sorry als mijn taal niet zo begrijpbaar is (ben belgisch)
zeg maar wat je dan niet verstaat

My Tube is bigger then yours

ik ook dus ik ben al blij da ge't ni in't nederlands uitlegt :-)

tjsa ik heb het gedaan met dat I2C bestand in te voegen in VB en dan zelf in een form te beginnen
ik ben der tot hiertoe in geslaagt om die digitale uitgangen aan en af te zetten :-)

*
SetIOchannel (9)
ClearIOchannel (9)
*

maar als ik dat zelfde wil doen voor de analoge

*
SetDAchannel (1)
ClearDAchannel (1)
*

dan wil het plots nietmeer

zoveel onzinnige onzin in de wereld...

met de analoge kanalen kan ik u niet helpen mits ik daar nog niets van heb gebruikt

My Tube is bigger then yours

hebt ge ook dan al de digitale als input gebruikt?

zoveel onzinnige onzin in de wereld...

mag ik je programma es zien, met die setdachannel enzo, ik heb de kaart ook, zal ik even kijken wat ik kan doen. het is mij ooit wel gelukt.

stuur maar naar martijnberntsen@chello.nl, mits je wilt.

[Bericht gewijzigd door Martijn Berntsen op zaterdag 28 december 2002 17:43:30

pe4mb

hehe weer nen helen dag deraan bezig geweest en ik heb eindelijk gevonden hoe (alles) werkt...

lees mer gewoon 'het besturen', van al die variablen zen ik nog ni goe me weg ma da zal ook nog wel komen zekers:-)

mercikes voor de hulp

zoveel onzinnige onzin in de wereld...

Op 17 december 2002 11:46:22 schreef Martijn Berntsen:
ik heb die kaart, het programmeren is vrij gemakkelijk, er zijn kant en klare modules voor vb, classes voor C++, modules voor QBasic, turbo pascal.

en wat de aansluiting op de relaiskaart beteft, ik vermoed dat je iets fout doet, namelijk: de uitgangen van de relaiskaart zijn die van optocouplers, dit betekent dat je op de + kant van de uitgang 12 volt aansluit, de minkant van de uitgang op de + kant van het relais van die kaart, en dan de - kant van het relais aan de GND. dan zou het moeten werken.

[afbeelding]

mvg,

Martijn

maar een groot relais kunde daar ook niet met aantrekken he
er mag maar max 50mA en 30VDC gebruikt worden

maar kan dat niet opgelost worden door daar een optokoppel met een triac in te steken?

zoveel onzinnige onzin in de wereld...

Op 30 december 2002 13:18:20 schreef whoopi:

[...]

maar een groot relais kunde daar ook niet met aantrekken he
er mag maar max 50mA en 30VDC gebruikt worden

maar kan dat niet opgelost worden door daar een optokoppel met een triac in te steken?

dat weet ik ni maar ik denk dat je met die uitgang toch een triac kunt sturen ni en dan verder naar een relais
de realis die ik stuur die kunnen 5A schakelen 230 volt en dat is toch al iets
zeker als je weet dat je dat met de pc kunt schakelen

My Tube is bigger then yours

iemand enig idee hoe ik in real time kan werken met de ingangen van de kaart?

als ik een programma schrijf in VB dan werk ik altijd met 2 timers die (om de halve seconde of dergelijke) een update maken van de ingangen.

nu dat is natuurlijk op te drijven tot 1ms ofzo maar dan zit ge natuurlijk met het probleem dat dat heel veel geheugen vraagt van uw PC waardoor hij traag gaat werken.

nu een halve seconde (of 1/4 sec) is vrij reeel maar als het gaat over het dubbelklikken op een drukknop in een bepalade tijdsspanne die liefst niet langer dan 1 a 2 sec is (denk aan het dubbelklikken op uw muis) kan dat toch wel soms voor einige problemen leiden...

iemand hiervoor een oplossing?

zoveel onzinnige onzin in de wereld...

voor diegene die het nog zouden afvragen:

real time werken gaat niet in windows :-s

(t staat ook op een ander forum ma ik zeg het ff voor de volledigheid)

zoveel onzinnige onzin in de wereld...

dat gaat idd niet en het probleem is ook zo dat als je tijd heel kort is je kabel niet te lang mag zijn en er niks storing mag zijn of da spel begint te flippen

My Tube is bigger then yours

Ik weet dat het een oude thread is maar:

Als je ipv timers nou eens een continious loop pakt. Dus gewoon continu:

Informatie lezen, (van zowel kaart als inputs)
Informatie verwerken
Informatie Schrijven (naar kaart en scherm)

Ik denk dat we die kaart zeer binnenkort gaan bestellen, dus er volt hier nog wel meer over.

JK