Of 27 maart 1977? Die man ging ook zelf nadenken in plaats van volgens procedures te werken.
Wat een onzin! 3 oorzaken: tijdsdruk (hij moest op tijd weer in NL zijn om risico van papiertjes intrekken wegens te lang vliegen te voorkomen en was als laat die dag omdat-ie eerder met vliegtuig en al 'vastgeparkeerd' stond), een stuk radiocommunicatie wat weg viel en een piloot die als instructeur werkte en waarbij de simulatie niet de realiteit benaderde... Ofwel: getraind op melden 'we zijn er klaar voor' en dan ook vertrekken... (want de in de simulator kreeg je geen antwoord in die tijd).
Je zou ook kunnen stellen dat de draconische maatregelen als je iets te lang vliegt oorzaak zijn - alhoewel dat vast wel goed bedoeld is.
Onthou, procedures en draaiboeken zijn er niet om u te kwellen of te pesten, maar gewoon om levens te sparen.
Wederom: onzin. Wat je ermee bereikt is 'aapje doet kunstje'. Naast 'kl*ten klaren': ik heb het volgens de procedure gedaan, niet bij mij komen zeuren nu het toch fout is gegaan. Hier heeft iemand anders over nagedacht, ga daar maar zeuren!
Ken je dat verhaal van die paar kranen die een brugdeel optilden? Iedereen die *iets* van stabiliteit snapt, die had er met gefronste wenkbrouwen naar gekeken. De kraanmachinisten volgden gewoon het door een ander opgestelde hijsplan (een 'deskundige'...). Met bekend resultaat.
Ik kan me er nog *iets* bij voorstellen als je met 'veel' mensen te maken hebt - je hebt er maar 1 nodig die het verhaal niet snapt (of kan snappen door gebrek aan 'input') om er een puinhoop van te maken. Maar verder?
maar het was de ups die aandacht wilde
Geen auto-shutdown? Toen ik nog wat servers had draaien was dat het doel: een nette shutdown. Voor de rest zo stil mogelijk: als ik er niet ben, dan doe ik er niks aan. En als ik lig te slapen, dan wil ik dat graag zo houden
.