Hoi allemaal.
Ik heb een hele mooie set voor me en dus ook een hele mooie uitdaging voor iemand zoals ik.
De set bestaat uit allemaal losse componenten die met infrarood met elkaar worden verbonden echt heel mooi.
Alles werkt goed behalve de CD-speler.
Zo nu en dan met verschillenden CD's hoor ik heel even een tikje, 1 keer in de ongeveer 2 a 3 min soms BIJNA niet hoorbaar.
Lens is schoongemaakt en denk niet dat de tandwieltjes zijn versleten want dan gebeurt het vaak bij laatste nummers dat hij over slaat en bij mij is het BIJNA bij ieder nummer.
Ik kan geen kabels aansluiten op de cd speler en de versterker omdat er dus geen aansluitingen op zitten.
Maar kan denk ik de infrarood ook wel uitsluiten want er zitten 4 zender/ontvanger units dus als 1 kapot is of slecht dan moet de rest het toch wel over nemen.
Lijkt echt aan de cd speler te liggen want ik zag soms de cijfertjes in display verspringen
kan iemand mij helpen.
IK heb geen scoop alleen gezond verstand en een multimeter.
Kun je eens wat duidelijke foto's plaatsen van het inwendige?
Als ik kan zien wat voor loopwerk en DAC/dig.filter er gebruikt wordt, heb ik wellicht een oplossing voor je.
Ik denk niet dat er dan een DAC inzit wel ? Zal wel een losse component elders zijn lijkt me, omdat het met IR wordt overgebracht, wel apart overigens 
Misschien helpt het opnieuw inspuiten van de geleiderstangen met teflonspray.
Bij een Philips loopwerk deze post negeren. (TY KT88)
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
Op 19 mei 2005 20:00:06 schreef Antoine:
Ik denk niet dat er dan een DAC inzit wel ? Zal wel een losse component elders zijn lijkt me, omdat het met IR wordt overgebracht, wel apart overigens
IR is voor de remote control, in de FA serie van Grundig werden bij mijn weten geen losse DACs geleverd.
Binnenwerken van de CD spelers waren meestal Philips swingarmloopwerken en TDA1541 converters.
Maar om zeker te zijn vroeg ik OP naar foto's.
Op 19 mei 2005 20:27:45 schreef KT88:
[...]
IR is voor de remote control, in de FA serie van Grundig werden bij mijn weten geen losse DACs geleverd.
Nou hij zegt dat hij geen kabels heeft, dus hoe moet het dan anders werken 
Op 19 mei 2005 22:12:30 schreef Antoine:
Nou hij zegt dat hij geen kabels heeft, dus hoe moet het dan anders werken
Te snel gelezen, je hebt inderdaad gelijk.
Enfin, de foto's zullen het uitwijzen......
Hoi allemaal.
Sorry dat ik zo lang op me liet wachten.
Ik heb een paar dagen geleden een flinke ontsteking gehad aan mijn verstandskies en deze moest er dus uit.
Daardoor was ik niet in staat om verder te gaan aan het het setje van grundig en heeft degene er voor gekozen om hem naar een echte reparateur te brengen omdat hij graag weer snel zonder haperen naar muziek wil luisteren.
Dus helaas de foto's zullen NIET komen en ik ben dus een mooie ervaring armer 
over een paar dagen ga ik wel weer verder aan andere projecten als mijn kaak/hoofd wat minder pijn doet.
Bedankt voor de reacties
hoi knutselaars en techneuten,
Ik heb de set van grundig gerepareerd.
Grundig zelf kon niks meer leveren, maar ik heb bij alle merken gekeken welke laser het zou kunnen zijn en mijn geluk geprobeerd.
Het bleek een sony laser te zijn en na vervanging was alles in orde en werkt hij PERFECT.
Dus ik kan weer op naar mijn volgende project.
Groetjes hans
Hallo,
ik heb net hetzelfde probleem na 15 jaar trouwe dienst. Indien je er nog eentje wil herstellen...laat maar weten hoeveel me dat zou kosten.
bedankt,
Guido De Greve
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Of feestbeest emailen, als dat al geprobeerd is dan helpt een topickick ook niet.
Slotje wegens ouderdom en niets toevoegende post.
En ik verwijs naar http://www.circuitsonline.net/aanbod/
Edit: Feestbeest heeft me via de email benaderd, goed voor een heropening.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (17%)]
Ik wil wel contact opnemen met gdegreve maar ik heb je mail adres niet.
Als je die even geeft wil ik je wel op weg helpen.