Ja, dat is die versterker! Ik had veel minder tekst bij deze versterker als herinnering. Mogelijk is dit ontwerp nog een keer korter samengevat in een latere halfgeleidergids opgenomen geweest.
Een update:
Gisteren de versterkers weer terug gezet en 2 meters er aan over de weerstanden om de balans meteen te kunnen zien.
De bestaande versterkers komen, na een minuutje of 10 doorwarmen, aan een 15 mV , dat is inderdaad ronde de 40mA, was door jullie goed ingeschat.
De gerepareerde heb ik daar ook op ingesteld en het klinkt allemaal weer geweldig!
In 2 versterkers is balans niet in te stellen, een snelle test laat zien dat veel 2SD203 gewoon "op" zijn.
Waarschijnlijk zijn de 2 kapotte versterkers daar ook aan ten onder gegaan ooit, dan moeten 2 torren al het werk doen.
Ik ga ze allemaal vervangen komende tijd, dan is alles weer fris.
En dan meteen de uitgangselco van 2200U naar een 100 volt type, wel zo safe.
De opstelling is nu 4 van die boxen met roterende speakers, iedere box heeft 2 versterkers van ong 100 watt.
Er achter een 5e,iets ander type, voor de bassen en ritme sectoe, die heeft maar een enkele versterker en daar is ooit al in gegraven, er zit 4 x 2N3055 in, dat kan dus ook prima.
Het orgel ( Yamaha EX42) staat in het midden op een verhogging en met die 5 boxen totaal kunnen we dus in theorie 900 watt loslaten.
een fenomenaal geluid!
Allen dank voor de bijdfragen en het meedenken!
Hier een foto van de binnenkant van zo'n R60B, je ziet de enorme basspeaker met "piepschuim" conus.
De meting op de foto is meteen na aanzetten met een set slechte 2DS203's.
Na opwarmen was het 10 om 23 mv... en niet meer bij te regelen.
Grappig, die linker multimeter heb ik ook, exact het zelfde model. Die waardes op de foto zou betekenen dat er meer dan 1 amp aan ruststroom loopt?
[Bericht gewijzigd door harry64 op (38%)]
Op 19 maart 2023 12:07:26 schreef harry64:
Grappig, die linker multimeter heb ik ook, exact het zelfde model. Die waardes op de foto zou betekenen dat er meer dan 1 amp aan ruststroom loopt?
En dat is een hele fijne meter!
Ik heb 3 van die fluke meters, maar thuis gebruik ik die Metex heel vaak, dus die mocht gisteren een dagje mee op stap.
En de gemeten spanning is in millivolts over de emitterweerstand van van 0,47R dus hier is het maar iets van 12-13 ma per kant net na het aanzetten, dat is 12 a 13 mA.
Dat loopt wel op na het opwarmen maar met veel veschil.
Edit: Ik heb de foto van de meting vervangen door een meer duidelijke,
Oké. Die eerste foto leek op 0,55 en 0,75 volt. En de Metex is i.d.d. een fijne meter. Zie nu ook dat die van jou een M-3650 is, die van mij heet M-4630, maar uiterlijk bijna gelijk. Die van mij heeft nog een HOLD functie, knopje zit rechts onder boven de V/Ω aansluiting. 
Voor de volgers van dit topic een update.
Alle versterkers werken weer perfect, de laatste 2 gisteren geplaatst.
Er komt een enorme hoeveelheid geluid uit die 5 speakers 
En het vervormt niet.
Gisteren heb ik in de buurt van de lokatie ook de orginele servicedoc op kunnen halen, die was bij een collega hobbyist.
Ik heb een paar foto's gemaakt.
Het echte schema van de R60B en een schema van de speakers.
En het bedradingsschema, waar zie je dat nog?
Die speakers zijn heel apart aangesloten en het geheel is dus best wel laagohmig in de hoge en middentonen sector.
Volgens de servicedoc moeten de versterkers op ong 120 watt uitkomen.
Ik ga het deze week even inscannen.
Alles werkt weer, nogmaals dank voor het meedenken, dit project is met succes afgerond, nu muziek maken!