Er komt niets meer van geluid uit de radio(geen kraakje of piepje). Ik dacht te beginnen zoeken (meten met of zonder oscilloskoop) aan het eind-IC (i.v.b. met ingangs of uitganssignaal) op het 10 pennen zeer dun IC'tje. Zelfs met mijn electronische microscoop is daar niets van type IC terug te vinden. Kan mij iemend helpen met een schema of waar ik het kan vinden? Dank bij voorbaat.

Klinkt als een of ander plakmerk (ik had er nog nooit van gehoord), schema zul je wel niet snel vinden...

Is de speaker nog wel goed??

Zelf even uittekenen lijkt mij de enige optie.

Maar je kunt zo zonder schema toch ook wel dingen uitmeten. Voedinspanning ok? Zekeringen heel? Je kunt het signaal heen of terug volgen en zien waar het ophoud. Is het draadje naar de speaker ok?

Ik neem aan dat het geen buizenradio is en dus alles behalve de voeding een lage spanning van minder dan volt of twintig heeft. Je kunt dan met je vinger als signaalbron kijken hoe een signaal door de versterker heen gaat. Dat is een test die je in drie seconden kunt doen en dan weet je of de versterker en luidspreker werkt. Daar heb je geen moeilijk meetapparaat voor nodig.

Het is allemaal niet moeilijk maar zonder enige getailleerde foto of schema van dat apparaat kun je van een forum als dit niet echt veel advies verwachten.

Voor iedereen hier is het nu een volslagen onbekend apparaat. We weten niet eens of het wel of geen DAB ontvanger is.

Voeding in orde, luidspreker in orde.

Speaker draad hangt los

Op 25 maart 2023 13:52:15 schreef fred101:
Speaker draad hangt los

Goed opgemerkt, maar ik had hem los gemaakt om na te meten!!!

Die LM1805 zou je eens kunnen googelen; schema's zat (voorbeeld).
Daarop staan allerlei interessante signalen die je kunt checken.
Op pennen 9 en 10 bijvoorbeeld komt normaal het ontvangen audio (L en R) eruit. Zowel op FM als op AM moet daar geluid zijn (bij AM natuurlijk mono).

De luidspreker is toch stuk. Nu eentje vinden van 8 ohm 15W die in de kast past.

Is dezelfde speaker als in de PP601, welke ik had en ook kapot is gegaan.
PerfectPro heeft hem liggen maar verkoopt niet aan particulieren en heb verschillende dealers (bouwgroothandels) gevraagd maar die reageren niet.
Alternatiefs in maatvoering niet kunnen vinden
Ding gewoon weggegooid en iets fatsoenlijks gekocht van Makita