Samsung QE55Q7FAML tv

Hallo,een kameraad van mij stuurde dit door via whatsapp een kennis van hem had deze klacht.Iemand enig idee ?

Sja, dit is een probleem met paneel zelf.. Je kan proberen linker of rechter deel los te nemen en te kijken of probleem aan 1 kant zit en evt data linen te isoleren. Nu weet in niet of deze een losse Tcon heeft?? Maar toestel is toch niet zo oud?? Garantie??

Idd is 2 jaar en half oud dus valt buiten de garantie. ?

Dit zegt hij maar klopt dit wel ?

[Bericht gewijzigd door JimA op zaterdag 1 april 2023 15:08:01 (22%)

WillemV2

Special Member

Fabrieksgarantie is 2 jaar bij Samsung, dus dat klopt an sich wel.

Vaak loont het wel de moeite om met de verkopende partij in gesprek te gaan, want van deze prijsklasse mag je meer dan 2 jaar verwachten.

Voor een TV hoort 5 jaar probleemloos spelen te wezen. IDD contact opnemen met verkopende partij...Is niet normaal...

Ja dat had em al gedaan maar zonder succes. Kreeg onmiddellijk antwoord dat ze enkel de fabrieksgarantie toepassen omdat de winkel zelf er anders voor moest opdraaien. ?

Ik heb de tv nu bij mij thuis,ik ga hem nakijken.

Samsung heeft toch een coulance regeling tot 5 jaar.
Dit moet de winkel voor je inwerking zetten!

maartenbakker

Golden Member

En bovendien overtreedt de winkel de wet. Het hele idee van conformiteit is dat de winkelier ervoor verantwoordelijk is dat het product doet wat je ervan mag verwachten.

Als ze om een of andere reden geen gehoor krijgen bij Samsung, moeten ze inderaad uit eigen zak meebetalen. Dat is het hele idee van die wet!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja,ik heb de achterkap verwijderd,is met zo een kliksysteem,niks verdacht op de printen te zien.Hij heeft hier ook al gespeeld,momenteel werkt die perfect,morgen is laten spelen en dan met haardroger en freeze proberen,ik hou jullie op de hoogte.

Nog op test gehad,speelt zo als het moet zijn,wel wat stof in de tv,heb dit verwijderd,contrast stond ook op 100 procent,heb dit naar 78 gezet.Heb de one connect box aangesloten,heb getest op internet,kabel,met wii u,alles lijkt te werken.

Nee,niks abnormaal te vinden,staat op test speelt goed,morgen terug dicht doen.
Heeft geen 1 keer hier de fout gehad.

Tv is terug bij eigenaar al een tijdje,alles was in orde zei hij.

Ik denk dat dit een 4k panel is ? Met COF zijtabs die vaak problemen geven. Ik heb al 2x een (50inch) panel van een Samsung tv gehad die dan ook dit soort klachten gaf omdat de COF tabs niet goed zijn geplakt en loskomen of licht beschadigd zijn bij vervangen van de backlight. BIj Samsung tv's (AUO, Innolight panelen) lijkt dit toch wel vaker voor te komen. De storing lijkt op een defecte backlight omdat vaak een een kant links of rechts een schaduw of donker schaduwbeeld verschijnt. Bij aanraken van de tabs heeft dit vaak effect op de storing of verdwijnt zelfs. Oplossing was om zelfs aan een kant alle tabs er af te trekken (dus aan één zijkant!) waarmee de storing verdween (panel was toch al defect nl...). Weet alleen niet of je panel dan nog 4k ondersteunt....maar het is het proberen waard. Beter is om met een bloksoldeerbout de tabs opnieuw vast te zetten, maar dit is erg risicovol en soms tijdelijk. De storing had ik zelf ook op mijn 43 inch tv, ook vaak bij aanzetten doorlopend lopend schaduwbeeld met kleur patronen/lijnen. Echter vreemd genoeg verdweeen de storing even bij helemaal aan en uitzetten, om daarna helemaal niet meer terug te komen bij opnieuw aanzetten. Ook denk ik tgv van tabs die niet helemaal goed zijn vastgezet of lichtelijk (tijdelijk) slecht contact maakten. Daarom is kwaliteitscontrole zo belangrijk.

[Bericht gewijzigd door Bart64 op dinsdag 2 mei 2023 11:39:21 (25%)

*hier heb ik geen app voor nodig

Ok Bart,bedankt voor de info,toestel was nog steeds in orde,geen klachten gehoord.

Zou maar oppassen met schoonmaakmiddelen en vocht enz op t scherm. Ook omdat de tv's zo belachelijk kwetsbaar worden gemaakt,erg dunne panels hebben (die breken als je ze niet goed ondersteunt bij vervangen led strips!!) en nauwelijks geen randen meer bijna hebben wordt t scherm zodanig kwetsbaar dat zelfs bij verplaatsen, niet goed uit de doos halen, ophangen en schoonmaken een te groot risico op dit soort defecten ontstaan. ZEKER BIJ GROTE 55 , 65 inch en nog grotere panels! Ook zijn de 4k 8k panels een factor keer 4 om nog eerder storingen zoals deze te krijgen! AAN HET PANEL DUS ! (En oh ja, afgezien van de vele leds in serie ....eentje kapot hele scherm zwart! ) Waarom ? Omdat de aansturing met veel meer cof's moet gebeuren (aan de zijkanten extra cof tabs). Maar ook eerder uitval dus met dit soort schaduw werkingen als een cof aan ze zijkant los zit of niet goed contact maakt. Samsung tv;s hebben vaak een uitval aan panels als ze ouder worden.. waarom?? Omdat de tv dan helemaal waardeloos is vaak en niet gerepareerd kan worden... en zo verkopen ze weer nieuwe tv. Het is toch onbehoorlijk dat een tv na 2 jaar al defect gaat..... en de garantie verlopen zou zijn... Daarom mensen koop niet van die belachelijk grote tv's die gaan allemaal echt veel eerder stuk!! Jammer voor de buren!

[Bericht gewijzigd door Bart64 op maandag 5 juni 2023 15:11:15 (10%)

*hier heb ik geen app voor nodig