miedema
Golden Member
Ook al weer een tijdje thuis
Ik was weer samen met flash2b. We zijn dit keer bepaald niet met lege handen huiswaarts gekeerd 
Dat kwam natuurlijk niet in de laatste plaats door de "Gratisman".
Als iemand zo z'n best doet om van de spullen af te komen moet je natuurlijk ook je verantwoordelijkheid nemen, en een helpende hand uitsteken 
Maar ook de "Philipsman" leverde z'n aandeel door meteen aan het begin van de dag Flash2b een Keithley 199 te bezorgen voor een vriendenprijsje.
Doel van flash2b was een meetapparaat te vinden waar z'n AR488 GPIB adapter op paste, dat is dus goed gelukt 
Verder vond ik een Philips PM2811 programmeerbare voeding, blij mee omdat ik nog geen voeding had die ik remote kan besturen. Volgens flash2b is het bijzonder dat het bakje er onder zit met de front bananenbussen. Wel heeft die voeding nog aandacht nodig....
Verder was er te veel om op te noemen...
Met deze hoeveelheid buit bleek het ook niet meer doenlijk om voor de foto te splitsen in het deel van flash2b, en dat van mij. 
Ook naast die buit was het een mooie dag. Prima weer, gezellige mensen. Met veel CO'ers gepraat, o.a. blackdog, Piet Plof & neef, bprosman, Revado, Henry S, en natuurlijk Tidak Ada. Wiens partner ook voor een heerlijk bakje koffie zorgde.
'S middags met flash2b bij mij thuis die grote doos leeg gespit, en nog een aantal mooie verrassingen tegen gekomen. Gelukkig heeft flash2b ook nog een en ander mee naar huis genomen. En een flink deel is toch maar aan het ronde archief toegevoegd.
Alleen al die boel samen uitzoeken was de moeite van het mee naar huis zeulen meer dan waard! Dat beide meters prima bleken te werken, en behoorlijk binnen spec bleken was ook fijn.
Groet, Gertjan.
Ja ja, de markt was een groot succes en het weer was ook goed.
Tidak Ada ook nog op de foto gezet.
Tenslotte bij miedema mijn aangekochte Keithley 199 nog aan een kalibratie weerstand gehangen met dit resultaat:
Ook de door miedema gekochte TTi 1604 nog gecontroleerd en die bleek ook nog goed te werken.
Mijn verdere aankopen waren een Mini Circuits power divider, 3 metalen kastjes met 2 banaan bussen, een kastje met 3 BNCs en een printje met en 2 oude metal can op-amps.
Van de "Gratisman" een aantal printjes, een voeding, kastjes met onderdelen erin, duimwielschakelaars en een kastje van TNO.
Het uitzoeken van de bovengenoemde doos was leuk sommige dingen meteen gedemonteerd en los gesoldeerd.
miedema
Golden Member
Wat mooi is van die Keithley 199 is dat hij automatisch omschakelt van 2-draads naar 4-draads Ohm meting. Zodra je de sense draden aansluit gaat hij automatisch 4-draads meten. Dat had ik nog niet eerder gezien 
groet, Gertjan.
De Gratisman: https://www.vrza.nl/wp/2023/04/29/radiomarkt-ermelo-29-april-2023/
Leuke markt, en leuk om iedereen weer eens te zien.
Naast de soldeertin en epoxy (bedankt Ruben) alleen wat klein spul gescoord.
Op 30 april 2023 17:26:38 schreef Henry S.:
De Gratisman: https://www.vrza.nl/wp/2023/04/29/radiomarkt-ermelo-29-april-2023/Leuke markt, en leuk om iedereen weer eens te zien.
Naast de soldeertin en epoxy (bedankt Ruben) alleen wat klein spul gescoord.
Jammer dan weer wat de "Gratisman" vertelde over het op een andere kraam weer aanbieden 
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi bprosman,
Niet te veel aandacht aan geven, een flink aantal mensen heeft plezier aan die actie gehad, dat is in mijn ogen veel belangrijker. 
Groet,
Bram
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
mooie actie van de gratisman toch? hoe vaak komt het materiaal van een overleden zendamateur of elektronica hobbyist niet op de stort terecht omdat de nabestaanden er geen verstand van hebben of niet ermee willen leuren of niet weten waar. terwijl het in de doelgroep houden van dat materiaal het beste ervoor is eigenlijk.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Henry bij dez nogmaals dank voor de inzet van het suikerbrood! 
Achteraf blijk ik toch meer te hebben verkocht dan ik had verwacht en vermoedde aan het eind van de markt.
Helaas blijken er toch lieden langs geweest te zijn die dachten dat mijn kraam ook van de "gratisman" was
Gelukkig niet veel, maar toch....
Volgende keer en gedresserde kameleon meenemen??
Daar hebben we allemaal last van gehad, @Ruben was ook al een paar dingen kwijt.
Bij ons zal het niet veel zijn geweest maar er zijn mensen die blijkbaar de kleptomanie niet onder controle kunnen houden....
Het iss niet anders.
Wij waren ook zeer tevreden met de omzet, het goede doel ( orgels) is er blij mee!
Maar serieus, zijn er spullen van "gratisman" (ik wist helemaal niet dat die er was) die weer te koop zijn aangeboden?
Edit: net het filmpje gezien, leuke impressie!
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ik zag wel een man die schijnbaar iets wegmoffelde in een klein tasje, maar of het van mijn kraam was, weet ik niet, anders had ik hem wel aangesproken...
Op 30 april 2023 21:32:54 schreef Tidak Ada:
Henry bij dez nogmaals dank voor de inzet van het suikerbrood!
Actie geslaagd!
@Pietplof: Ik vermoed dat je geheimzinnige kastje hier mee te maken heeft: http://www.w6pql.com/Sampling_RF_Power.htm
Voor iedereen: 2 juli een herkansing in Bladel!
@Tidak en ondergetekende zullen daar ook weer aanwezig zijn naast elkaar 
De soldeerting van Ruben soldeert en vloeit als een malle, maar ben ik de enige die hem naar kaarsvet vind ruiken tijdens het solderen ?
Tidak Ada