Op 20 juni 2023 23:12:41 schreef Arco:
[...]
Mooi niet!
Ze sturen het zonder enige aankondiging retour afzender...
Je vroeg hoe het hoort te gaan...
Dus als het goed is krijgen ze het binnen, sturen je bericht dat het er is en dat er BTW betaalt moet worden en dat je iets van 3 dagen de tijd hebt om het te betalen voordat het naar een afhaalpunt gaat waar je in persoon kan betalen (wat duurder is).
In de praktijk gaat het op een aantal punten fout. Zoals het sturen van het mailtje. Als dat niet lukt: Tja op 2 miljoen mailtjes per dag komen er een paar honderd duizend terug. Shit happens. Te veel om met de hand te doen. Laat maar.
Als het sturen van het mailtje wel lukt dan kan het zijn dat de "je kan online betalen" periode al verstreken is. Zeker als ze dat mailtje 's ochtends sturen en jij een keer de hele dag geen mail leest tot 's avonds.
Ik heb een pakketje uit de VS. Als laatste mail van dat bedrijf heb ik: "we sturen je een mail als ie verstuurd is" van 13 juni. Toch maar eens de link: "bekijk je order" aangeclickt en... "17 juni onderweg". En een tracking nummer. Dan tracking op 17track gekeken: 14 juni verstuurd, 17 juni voor het laatst in New York gezien. Dan bij postnl gekeken: "U moet nog inklaringskosten betalen". Geen mail van gezien. Jep, dit had zomaar verkeerd af kunnen lopen als ik niet op het idee was gekomen om nu even te gaan kijken.