Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Er zitten 4 of 5 losse sensors en een of andere grote 'combi' sensor in...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
daandc

Golden Member

Op 12 juni 2023 21:48:20 schreef Arco:
Nieuw dieptepunt in de DHL 'relatie'...

Vrijdag een moederbord + processor besteld. Was op voorraad en zou zaterdag tussen 13 en 17 uur worden bezorgd. Uiteraard kwam er niemand.
In de avond een email 'we zijn U misgelopen' (nee, jullie zijn nooit langsgeweest), pakje zou naar servicepunt gaan maandagmiddag af te halen.

Begin van de middag een email dat afleveren op servicepunt was mislukt en pakje retour ging afzender... :(

Men heeft om 11:45 uur geprobeerd het pakje op het servicepunt af te geven. (dat ging uiteraard mis, want het servicepunt is maandagmorgen gesloten...)
Je vraagt je toch af hoe ze zoveel droeftoeters in 1 bedrijf bij elkaar krijgen? (zou incompetentie verplicht zijn bij solliciteren bij DHL?... :) )

Is geen op zich staand geval: Het laatste jaar hebben we van DHL niet 1 pakje juist ontvangen.
(te laat, op verkeerd adres, helemaal nooit bezorgd, zoekgeraakt... En dat gaat om tientallen pakjes)

Het is zo'n verzameling van rare en onwerkelijke gebeurtenissen dat ik er niet eens kwaad meer over kan worden, eerder om te lachen...
Kost me wel een klant, die wil het moederbord niet meer...

Ik vraag voortaan eerst of men met DHL verstuurt, dan bestel ik bij een ander bedrijf...

DHL betekend niet voor niets Dikke Honde Lul.

Dat heb ik ik een geroepen na een akkefietje met ze en de telefoniste stond er gewoon om te lachen. 8)7

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

thuis laten bezorgen is zinloos, ze rijden gewoon langs en even later een mail u was niet thuis je kunt het pakketje ophalen op het pickup point. als ik dat had gewild had ik dat point wel opgegeven met bestellen, dat zit in een voetgangersgebied, fijn met een zware doos gaan slepen.

af en toe kun je ze eens terugpakken, reed een dhl bus de regenpijp kapot op t werk, dat werd verhaald op hun verzekering. maar de week erop werden de regenpijpen toch allemaal vernieuwd :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Toch raar dat het zo bergafwaarts gaat met DHL, was toch vroeger een heel betrouwbaar verzender.
Terwijl het met PostNL juist steeds beter gaat (laatste jaar geen rare dingen meegemaakt, en hun 'bezorgvoorspellingen kloppen meestal akelig precies)

Vroeger was UPS verreweg de beste, maar daar vormen zich ook steeds meer scheurtjes in de organisatie...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

DHL werkt volgens mij met veel ZZP ers voor de particuliere bezorging. De zakelijke markt met eigen mensen van DHL gaat volgens mij wel goed.

DHL is eigenlijk Selektvracht voor de particulier en Van Gend en Loos voor de zakelijke klant. Of je daar nog echt "DNA" van terugziet (behalve dat boeken van pakketverzendingen zonder account makkelijker gaat dan bij bijvoorbeeld UPS), vraag ik me af. Naar mijn idee is de particuliere kant wel een tijd lang wat beter geweest. Wellicht heeft men besloten de bezorgvergoedingen te verlagen?

Op dit moment lijkt DPD de betrouwbaarste bezorgdienst en vaak ook nog de goedkoopste... Alleen voor brievenbuspakjes is PotsNL de ongeslagen kampioen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 14 juni 2023 00:08:32 (10%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Je ziet het van gend en loos verleden nog terug in de track-and-trace codes van DHL: die beginnen met 'JVGL....' ;)

Hubie

Golden Member

Ik heb juist geen klachten over DHL.Ik krijg eerst een schatting van de bezorgtijd,daarna wanneer hij onderweg is en een derde melding met:Wij zijn binnen 15 minuten bij u.En het is altijd dezelfde bezorger,een wat oudere man.

mel

Golden Member

Als je geluk hebt gooien ze het in de brievenbus, maar het komt hier steeds meer voor dat ze het pakje gewoon voor de deur zetten..met een beetje pech is het dan al weg voor je weet dat je het gekregen hebt..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 12 juni 2023 21:48:20 schreef Arco:
Nieuw dieptepunt in de DHL 'relatie'...

DHL Express.. 30 pond verzendkosten, ik dacht drie weken?
Niet thuis... kans nihil. Geen briefje ook.
Verzendende bedrijf kwam er niet verder mee, zal lekkere organisatie zijn bij DHL, m'n vader kreeg namelijk (NL website) andere dingen te zien dan ik op de UK website.
Ding lag in een of andere dierenwinkel? Ga me zeker 30 pond betalen om met een pakket de stad door te lopen waarvan de inhoud maar net in een militaire weekendtas past.
Dure DHL doet normaal 2 pogingen, telefoonmiep (m) zag dat er idd geen 2e poging gedaan was ook. Meteen omgezet naar adres waar 100% zeker iemand thuis is en camera's hangen. Maar als je ziet hoe lang ze daarna over 2x 30 minuten rijden doen (ging weer terug naar Zestienhoven).. Alsnog bijna een week.

Op 13 juni 2023 23:46:30 schreef bobbes1:
DHL werkt volgens mij met veel ZZP ers voor de particuliere bezorging. De zakelijke markt met eigen mensen van DHL gaat volgens mij wel goed.

Het zijn twee verschillende bedrijven. De klantenservice noemt het soms "particulier" en "zakelijk", maar het zijn gewoon compleet andere organisaties.

DHL epress ("Zakelijk") die pakt de boel serieus aan. Klachten worden opgepakt, verbeterpuntjes worden meegenomen etc etc.

DHL Parcel, die negeert structurele problemen, de klantenservice KAN niets. Een structureel probleem als: de bezorgers zijn kennelijk geneigd om onterechte niet-thuis-meldingen te doen. Landelijk. Pak het dan landelijk aan. Nee, als je het meld dan is de actie die ze ondernemen: "We geven het door het zal niet nogmaals gebeuren". De manager van de chauffeur in kwestie praat dan met de chauffeur. ("goed gedaan jochie" of "niet meer doen he!" ik weet het niet). Maar er verandert niets.

bprosman heeft me een pakje gestuurd. Maandag ingeleverd bij een postnl punt. Maandag geeft PostNL aan: Levering: Morgen 08:30-11:00. Dinsdag: "het is druk we weten het nog niet". Nu woensdag: "het is druk we weten het nog niet". We wachten af....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Ik heb wel gehad dat een pakje van Eindhoven naar Venray er langer over deed als een pakje van China naar Venray... :) (op dezelfde dag verstuurd)
PostNL schijnt het moeilijk te hebben door het grote aantal pakjes wat men verstuurt... (zorgt voor vertragingen die ze maar langzaam goedmaken)

https://bnr-external-prod.imgix.net/MREZIYGlSJByvdyqvhhtyQ42ml4.jpg?auto=format&ixlib=react-9.7.0&w=594

Verbaasde me wel dat sinds enige tijd bijna alle PostNL brievenbussen zijn opgeruimd.
(de vele tientallen die er hier bij ons waren zijn nu vervangen door 4 mega-brievenbussen...)

Lastig, want ik verstuur regelmatig brievenbuspakjes. Ik moet nu naar een PostNL punt: druk en een stuk verder weg.
(ze klagen dat er te weinig brieven meer worden verstuurd. Met weghalen van bijna alle brievenbussen wordt 't niet echt beter...)

Er schijnen ook veel pakjes van buiten de EU geretourneerd te worden zonder verdere verklaring door de douane/inklaring, hebben het waarschijnlijk ook te druk.
Meestal staat er dan als laatste verblijfplaats: ' NLHagi ' (niemand weet bijna wat dat is, maar dat staat voor de inklaring/douane)

Dat geldt dus voor alle verzenddiensten.
(ik heb nu een pakje uit Canada wat na 3 weken / weigering eindelijk terug op weg naar Canada is, en dus opnieuw verstuurd moet worden... :( )

[Bericht gewijzigd door Arco op woensdag 14 juni 2023 14:01:32 (22%)

Op 13 juni 2023 23:46:30 schreef bobbes1:

klopt, vooral bij ups gebruiken ze voor de zakelijke markt doorgaans dezelfde chauffeur voor 1 route. ik kom de chauffeur die op t werk bezorgt dan ook overal tegen, valt dan op hoe groot die route is.

schijnt dat ivm storten vakantiegeld er ineens een stijging is ontstaan bij de pakketdiensten.

je kunt brievenbus pakjes ook aanmelden bij een grote postnl buitenbus, die staan bij winkels, bouwmarkten enz. scant de barcode op de sticker en plop een klepje opent waar je het pakje inlegt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Jinny

Golden Member

Mazzeltje DHL, ik kan als ik bij een webshop koop uiteraard niet kiezen welke bezorger er gebruikt wordt, maar deze keer ging het een soort van goed..
Na dinsdag (de aankondiging dat er bezorgd ging worden) niks gehad te hebben kwam vandaag het pakketje binnen.
We waren niet aan boord, maar de DHL'r had het pakketje voor vreemden uit het zicht bij de waterkant stuurhutdeur gezet...
Ik kreeg een mailtje met dat het bezorgd was (op een tijd dat we er dus niet waren) en ik ben eens een rondje gaan lopen op het schip...
Ik vermoed zomaar dat gisteren de bezorger het fenomeen schip niet kon, er stond een sticker op het pakket dat het een schip aan de kade in de haven was..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Bapaktus

Special Member

Hoi Hoi _/-\o_
Vandaag mijn bestelling van 2 maanden geleden ontvangen.
Betreft een klein klosje Enamelled (Posijn) koper draad.
Een maand geleden al bericht gekregen dat het in Nederland was. :S
Maar dan nu toch binnen de beloofde tijd ontvangen.
Oók mijn printjes van de week binnen de toegezegde lever datum bezorgd.
Nadat ik het pakje met draad uit mijn brievenbus had gehaald kreeg mijn vrouw onderstaand bericht. Zie hieronder.
Achteraf gezien had ik dit draad beter bij mijn lokale leverancier (Display) kunnen kopen, die heeft dit op voorraad liggen.
ruud

Ja die heb ik ook regelmatig, dan vergeet de postbode hem te scannen bij het afleveren.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Bapaktus

Special Member

@rew
Ja die heb ik ook regelmatig, dan vergeet de postbode hem te scannen bij het afleveren.
Wij ook nu weer vanochtend.
Afbeelding van een pakje waarop een adres in Almere ???staat en de andere afbeelding van mijn al 10 dagen geleden ontvangen Okaphone soldeerstiften.
We proberen ons maar niet meer te ergeren. Opbellen heeft geen zin, beschouw PostNL als een loterij, meestal prijs maar soms ook nieten. :)
ruud

eSe

Honourable Member

...beschouw PostNL als een loterij, meestal prijs maar soms ook niet...

Hey, misschien een idee voor CO, een loterij op de pakjesdiensten. Een deel van de opbrengst gaat naar de mod's en beheerder(s)voor hun diensten :+

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
Arco

Special Member

Soms raak je het overzicht wel eens kwijt...

Ik heb op 23-5 iets besteld in Canada, is dezelfde dag gepost naar Nederland via Canada post.
Na 4 dagen stond het pakje als 'aangekomen in Nederland' gemerkt op de site van Canada post.

Verder geen meldingen tot na 10 dagen melding 'pakje retour naar afzender' (?) Ik vraag aan afzender wat er aan de hand is, die wist het ook niet
(Canada post wist 't ook niet, die had het pakje terug gehad met melding 'geweigerd door douane zonder opgaaf van reden')

Canada post heeft toen opnieuw het pakje naar Nederland verstuurd, en iets vergelijkbaars gebeurde.
Na een paar dagen vandaag maar eens gaan zoeken. Pakje via een link op de postNL track/trace site pakje gelokaliseerd. (Canada post wist nog van niks)

Bleek dat de douane wachtte op betaling inklaring. Hoe moet ik dat weten als niemand me dat vertelt? :(
Hoe hoort dat officieel te gaan? Hoe kan ik bij een volgende zending zorgen dat ik wel een melding krijg van aankomst bij de douane?

Heb nu betaald en de boel *lijkt* goed te gaan, maar da's meer geluk als wijsheid...

Het laatste stukje in Nederland wordt verzorgd door PostNL. Maar die krijgt het pakje pas als de invoerkosten betaald zijn.
Wie is er dan verantwoordelijk voor het pakje als het bij de douane ligt?

(als ik het nu niet per ongeluk had gevonden was het weer terug naar Canada gegaan, zonder opgaaf van redenen...)

Postnl stuurt je een mailtje dat je vanaf nu nog -1 dag hebt om online te betalen anders moet je het hogere tarief in de pakketshop betalen. Dat is hoe het bij postnl hoort te gaan..

Anoniem

Op 20 juni 2023 21:35:19 schreef Arco:

Het laatste stukje in Nederland wordt verzorgd door PostNL. Maar die krijgt het pakje pas als de invoerkosten betaald zijn.
Wie is er dan verantwoordelijk voor het pakje als het bij de douane ligt?

Belg dus misschien werkt dit anders in Nederland.
Hier is het bpost die internationale zendingen in ontvangst neemt en aanbiedt bij de douane en dan een bericht stuurt (mail of briefpost) dat er betaald moet worden.

Na een paar dagen vandaag maar eens gaan zoeken. Pakje via een link op de postNL track/trace site pakje gelokaliseerd. (Canada post wist nog van niks)

Postnl heeft dus naar alle waarschijnlijkheid pakket ingescand bij ontvangst in luchthaven en bij afleveren bij douane, aangezien u via hun systeem te weten gekomen bent dat het bij de douane ligt.
Als Canadapost nog van niks wist dan lijkt dit mij ook eerder doordat postnl de informatie niet snel genoeg doorstuurt.

Mijn laatste ervaringen met Postnl zijn ook niet echt denderend (Nederland naar België), geen bericht van aankomst in postpunt, trackinginfo die zo ver achterloopt dat pakket ondertussen al terug naar Nederland was.

Dus, ik denk dat het probleem bij de informaticasystemen van Postnl ligt, gezien het aantal opmerkingen die enkel op deze site al voorkomt is er duidelijk ruimte voor verbetering (dit onder voorbehoud, misschien is het aantal problemen statistisch totaal niet relevant natuurlijk en zijn het echt uitzonderingen).
Of ze moeten beter selecteren als ze personeel aannemen want het kan natuurlijk ook dat veel van deze problemen te wijten zijn aan het feit dat ergens in de keten mensen de kantjes er af lopen waardoor het systeem in de knoop raakt.

Hoe hoort dat officieel te gaan? Hoe kan ik bij een volgende zending zorgen dat ik wel een melding krijg van aankomst bij de douane?

Volgens mij hoort u officieel automatisch verwittigd te worden zonder uw tussenkomst maar dit gebeurt duidelijk niet altijd.

In elk geval zorgen dat afzender uw mailadres/tel. nummer heeft en ook vermeldt op de douanedocumenten.
Expliciet vragen aan de afzender om de douanedocumenten correct in te vullen/toe te voegen (ook tussen particulieren), ik weet niet hoe dit zit bij post uit Canada maar uit de VS heb ik toch al regelmatig dingen ontvangen zonder iets van papierwerk.
Dan kon ik het zelf doen natuurlijk wat voor vertragingen zorgt.

Voorgaande helpt natuurlijk niks als het probleem bij postnl ligt, dan kan u enkel een klacht indienen en of dat veel helpt in individuele gevallen heb ik mijn twijfels bij.
Op het eind van het jaar zullen ze ongetwijfeld wel eens kijken of het aantal klachten binnen een aanvaardbare foutenmarge valt en indien ja verandert er niks want dan werkt het systeem correct.

PS: Privatisering van dit soort diensten komt duidelijk met nadelen:
https://visie.net/artikel/proces-uitgesteld-sociale-dumping-gaat-helaa…

Arco

Special Member

Op 20 juni 2023 22:51:55 schreef rew:
Postnl stuurt je een mailtje dat je vanaf nu nog -1 dag hebt om online te betalen anders moet je het hogere tarief in de pakketshop betalen. Dat is hoe het bij postnl hoort te gaan..

Mooi niet!
Ze sturen het zonder enige aankondiging retour afzender...

revado

Honourable Member

DHL is een ramp, ook ik kan dat uit ervaring bevestigen.
UPS gaat ook vaak mis, dan kan ik naar Leidschendam om het op te halen, dat is 6 km heen en 6 km terug...
PostNL gaat hier wel goed, die is er altijd tussen 8 en 9 en weet waar hij het af kan geven als ik er niet ben.
Ik laat DHL en UPS vak maar afleveren bij een klant waar ik vaak ben, daar is de receptie bemand en dat gaat dan wel goed meestal.

Ik heb ook positieve ervaringen, in dit geval met DPD.
Dat was voorheen ook een tijd een ramp op wieltjes...
Afgelopen week een groot pakket uit Engeland met sloop orgelonderdelen.
Engeland is sinds de Brexit vreselijk geworden om spullen te versturen en halen.
Als je een regeltje niet goed invult kost het inklaren een vermogen.
Dit pakket is via DPD verstuurd, ik kreeg na 3 dagen al een mail dat er inklaring betaald moest worden ( 7 euro), dat meteen gedaan en 2 dagen later keurig het pakket in huis.
Totale kosten 3 tientjes, 23 euro pakketkosten en 7 euro inklaren.
Dat is keurig.
@ maanden geleden ook ene pakket van de zelfde kennis via DPD uit Engeland en dat ging ook prima.

PostNL, maar nu problemen met een pakketje, met sensoren, naar China toe.
Op 6 mei een pakketje met track/trace verzonden en zou bezorgd worden binnen 8 tot 12 dagen. Niet aangekomen. Rustig wachten.
Eind mei contact met PostNL : Ja, is 13 mei aangekomen in land van bestemming.
Ik : maar niet op adres afgeleverd.
PostNL : tracking gaat tot land van bestemming.

Weer wachten, nu tot 5 juni. Verborgen op site PostNL kun je lezen dat er 14 dagen vertraging is voor China. Hadden ze zelf ook even kunnen aangeven, maar goed, ook dan had het al binnen moeten zijn. Weer contact met PostNL. Verzoek aan PostNL om onderzoek te starten. Ik zou binnen 3 werkdagen een reactie daarover ontvangen. Een volle week wachten, geen bericht, dus weer contact opgezocht.
PostNL : Degene had nooit mogen aangeven dat binnen 3 werkdagen contact wordt opgenomen. Tussen neus en lippen door : Dat zou 5 werkdagen duren.
Ik : Ook die zijn verstreken.
PostNL : Ja, maar wij koppelen graag terug, wanneer er iets te melden is.
Ik : Hmm,. dan was het prettig geweest om in ieder geval te vernemen dat een onderzoek is opgestart.
PostNL : Nu ja, we hebben het hier ontzetten druk, veel pakketjes hier.
Ik : Ja, inderdaad, binnen Nederland, maar dit is naar China.
PostNL : Ach, China wordt ook overspoeld met pakketjes. Daarnaast kan de douane een pakketje 30 dagen vasthouden.
Ik : Voor Nederland,.. inderdaad.
PostNL : Nee wereldwijd.
Ik : Dus, ik moet rekening houden met 8 tot 12 dagen, plus 14 dagen vertraging, plus 30 dagen douane ?
PostNL : Tsja...
Ik : Maar, als ik bijv. via DHL, FedEx of zelfs Deutsche Post verstuur, is er toch echt track/trace tot aan de deur van de ontvanger, met tussentijdse updates en kun je rekenen op levering binnen aangegeven verzendtijd..
PostNL : Doen wij ook...

-Zucht-

Ik zat vervolgens te spelen met de gedachte : Hoe zit dat nu met tracking "tot de grens" dan, wat me de vorige keer was verteld ? Ik heb tot 10 geteld en maar bedankt voor de "hulp" / info. Verder is het wachten op de resultaten van het "onderzoek".

Zelfreflectie komt niet voor in de woordenschat van PostNL. Stel je deze service bij een verhuizer eens voor.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Dit topic is gesloten