1.Mijn nicht kreeg een wat oudere Samsung TV (zeer groot scherm) met de daarbij behorende Samsung Connect Box kado,beide werkend.
2.Zij heeft de TV aan een wand gemonteerd en de connectbox aangesloten(ik was daar niet bij dus misschien is daar al wat mis gegaan)
3.De TV geeft beeld,Samsung logo etc..,maar de connectbox werkt niet.
Ik zei,stuur die connectbox + netsnoer + RC maar op.
Probleem:Deze connectbox heeft geen netsnoer (230 V) aansluiting dus ik weet niet waar hij zijn voeding vandaan haalt.
Dat moet dus of uit een USB poort komen of uit de TV d.m.v. de connectbox kabel(foto)
Ik kan ook nergens een manual van deze connectbox vinden.
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Het ding heet de Samsung One Connect voor zover ik dat heb kunnen vinden en krijgt inderdaad stroom van de TV óf met een losse kabel. Er zijn, zoals tegenwoordig normaal is, versies voor praktisch elk jaar sinds dat ding bestaat:
Aii,daar was ik al bang voor.Zonder de TV (voeding)erbij kan ik er niets mee beginnen dus.
Ik heb net de RC ook even nagekeken,batterijen zijn vers en ok.
Met een camera gekeken of de infrarood leds het doen maar die lichten alleen op bij power on/off (mijn eigen TV ging ineens uit)
De andere knoppen op de afstandbediening lichten niet op maar dat is waarschijnlijk tweerichtings verkeer(RX/TX) met de TV die bij de connectOnebox hoort ?
Deze OCB krijgt zijn voeding idd via de tv, dat is nagenoeg het enigste wat je zou kunnen controleren. Er zitten enkele DC/DC converters en spanningsregelaars in waar je wat spanningen kunt meten aan de hand van de gegevens die erop staan.
Verder zijn het rampzalige OCB's waar heel veel vraag naar was omdat die allemaal defect gingen. Zomaar en andere aansluiten die erop lijkt kun je vergeten, die dingen zijn op model geprogrammeerd.
Ja dat klopt,dat lees ik net op google,elk jaar een nieuwe serie TV's met een box die alleen op die serie werkt.
[Bericht gewijzigd door Hubie op (12%)]
apkay
groeten van apkay.
Op 22 juli 2023 21:22:42 schreef apkay:
heb er div gehad voor rep,
9 van de tien keer,glasvezelkabel defect.
one connect box en scherm ok.
Deze "oudere" modellen hadden geen glasvezel kabel. Die glasvezel kabeltjes bij latere modellen gingen idd vaak defect.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
kennis heeft zo'n toestel eens opgehangen voor een klant, de klant was te ruw met de kabels en hop de glasvezel was al kapot voor de tv 1x beeld had gegeven..
Deze uit 2016 doet het prima hier geen problemen mee, even afkloppen op ongeverfd hout. Mooie TV, 120Hz scherm ect.
https://tweakers.net/pricewatch/519851/samsung-ue55ks8000-zwart/specif…