Keurig! Dan ga ik er voor het gemak van uit dat ze een lektest ook nog wel zouden doorstaan. Zelfs al zou ik aarzelen om er de volle 1000V op te zetten.
Golden Member
Keurig! Dan ga ik er voor het gemak van uit dat ze een lektest ook nog wel zouden doorstaan. Zelfs al zou ik aarzelen om er de volle 1000V op te zetten.
Golden Member
Op 14 juni 2023 19:38:59 schreef Jinny:
Maak er dan even een plaatje van, marktplaats is zomaar weer weg.
[bijlage]
thx,
Ik kreeg het met de telefoon niet voor elkaar
Golden Member
screenshot...
Golden Member
Newbies: PrtScn op de knoppenplank
Android meestal volume+ en power tegelijk indrukken (zie gebruiksaanwijzing)
Apple volume+ en zijkant toets of
Screenshot op je iPhone via het Apple logo
Ga naar de 'Instellingen' app.
Kies 'Toegankelijkheid'
Druk op 'Aanraken'.
Kies nu voor 'Tik op achterkant'.
Stel in op 'Dubbel tikken' of 'Driemaal tikken'.
Alles ingesteld? Tikken maar!
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op woensdag 14 juni 2023 21:10:41 (84%)
Op 14 juni 2023 20:38:19 schreef RAAF12:
Newbies: PrtScn op de knoppenplank
Android meestal volume+ en power tegelijk indrukken (zie gebruiksaanwijzing)
Apple volume+ en zijkant toets ofScreenshot op je iPhone via het Apple logo
Ga naar de 'Instellingen' app.
Kies 'Toegankelijkheid'
Druk op 'Aanraken'.
Kies nu voor 'Tik op achterkant'.
Stel in op 'Dubbel tikken' of 'Driemaal tikken'.
Alles ingesteld? Tikken maar!
dat weet ik, alleen de volume knop van mijn telefoon is brak, ik probeer gewoon zolang mogelijk met zo'n ding te doen. Daarnaast krijg je allerlei info die ik er niet bij hoef te delen.
Golden Member
Bij android kun je ook nog van rechts naar links vegen over het scherm dan maakt ie ook een printscreen.
Golden Member
Maarten; in een ietwat verwaarloosde hoek van mijn hobbyhoek trof ik een philips signaalverstertje aan.
Het ding is uitgerust met drie miniatuurbuisjes.
Typenummer GM4574
Ken je dat ding?
Kun/ wil jij er wat mee?
Golden Member
Op 11 juli 2023 18:16:09 schreef pietplof:
Maarten; in een ietwat verwaarloosde hoek van mijn hobbyhoek trof ik een philips signaalverstertje aan.
Het ding is uitgerust met drie miniatuurbuisjes.
Typenummer GM4574
Ken je dat ding?
Kun/ wil jij er wat mee?
Lijkt me leuk om die eens van dichterbij te bekijken.
Ik vond het garantieboekje van een tuner: 22ah103/00 made in belgium
Het nummer onderaan het boekje is 3104 106 11554 (en ik weet niet of 1/879 daar nog bijhoort)
In het boekje staan ook de diverse adressen (En telefoonnummers!) van servicecentra in die tijd. Daar heb ik ook foto's van, maar gezien de max 5 per post worden dat 2 posts.
Griekenland: zie foto
Noorwegen: Oslo, Sørkedalsveien 6 (exacte adres: zie foto)
Oostenrijk: Wenen, Ketzergasse 120
Ierland: Dublin, Newstead Clonkskeagh
Italië: Milaan, 2 lokaties zie foto
Australië. Maakt(e) onderscheid tussen autoradio's en andere audio-apparatuur voor garantie (Nooit geweten. Vast een stukje regelgeving.) Victoria, Clayton
Golden Member
Op 22 juli 2023 21:38:09 schreef Lucky Luke:
Ik vond het garantieboekje van een tuner: 22ah103/00 made in belgium
[bijlage]
Het nummer onderaan het boekje is 3104 106 11554 (en ik weet niet of 1/879 daar nog bijhoort)
Leuk om te zien. Die 1/879 is een datumcode, augustus 1979, waarschijnlijk 1 augustus 1979.
Grappig die adressen (sommige al oude Philipsvestigingen) en diverse voorwaarden.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 22 juli 2023 23:56:44 (10%)
Golden Member
Op 17 juli 2023 22:39:01 schreef pietplof:
Vertel maar wanneer je in de buurt bent.
Het kan even duren, maar ik ga ergens de komende maanden nog wel een keer die kant op. Moet je het snel kwijt?
Golden Member
Maarten;
Het ding heeft uiterst beperkte afmetingen en ons huis rammelt van de hoekjes dus ergens leg ik het neer.
Veel grotere uitdaging is het apparaatje te zijner tijd terugvinden.
Een infraphil type HP 3609. Vast ouder dan ikzelf, komt bij ‘n kringloopwinkel vandaan.
Anti-bibber en misschien ‘s kijken of er printjes mee te pre-heaten of zelfs te reflowen zijn. Maar eerst ff een fototje voor Maartenbakker natuurlijk.
Edit: num. er komt eigenlijk teveel niet-infra rood uit… printjes reflowen zal er niet beter mee gaan dan met een bouwlamp (en een bouwlamp is tenminste vlak). Pre-heaten… misschien. Nuja. Weet ik dat ook weer. Er komt een serieuze berg licht uit. Had misschien toch beter een straalkacheltje kunnen zoeken.
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op zaterdag 27 januari 2024 18:54:29 (36%)
Golden Member
Ik zie zo snel geen datumcode, maar op de lamp wel die je in het andere topic hebt geplaatst. 1978 of 1988, ik ben even kwijt en kan niet direct opzoeken wat de volgorde van de tekens voor welke decade is.
Overigens is infrarood wel goed voor de gezondheid. Warmte voor de spieren, maar het maakt ook antioxidanten (melatonine) aan in de huid als ik de laatste stand van de wetenschap aanneem.
Bij het rondkijken naar iets anders vond ik deze Philips Harddisk op marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/v/verzamelen/elektronische-apparatuur/m2082…
Er staan meer foto's in de advertentie, die heb ik niet gescreenshot. Misschien wil de verkoper ze ook wel naar mb mailen als die het lief vraagt
Golden Member
En op die Bosch sticker staat dan weer Made in Germany met een Nederlandse postcode eronder.... Apart. Maar inderdaad heel duidelijk Philips.
Verder zou het wel aardig zijn als ze erbij schreven wat er precies BeO bevat... Het plaatje tussen transistor en koelblok dat erg op alumina lijkt? Het koelblok zelf? De transistor inwendig?
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 27 februari 2024 23:42:25 (41%)
Op dinsdag 27 februari 2024 20:09:00 schreef maartenbakker:
En op die Bosch sticker staat dan weer Made in Germany met een Nederlandse postcode eronder.... Apart. Maar inderdaad heel duidelijk Philips.
die postcode is van een distributiecentrum van de sligro, maar toen dit toestel werd gebouwd zat daar een bosch vestiging welke weer een voormalig philips security vestiging was..