Philips codeletters productiecentra/vestigingen/fabrieken 2

maartenbakker

Golden Member

Op 22 juli 2023 21:38:09 schreef Lucky Luke:
Ik vond het garantieboekje van een tuner: 22ah103/00 made in belgium
[bijlage]
Het nummer onderaan het boekje is 3104 106 11554 (en ik weet niet of 1/879 daar nog bijhoort)

Leuk om te zien. Die 1/879 is een datumcode, augustus 1979, waarschijnlijk 1 augustus 1979.

Grappig die adressen (sommige al oude Philipsvestigingen) en diverse voorwaarden.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 22 juli 2023 23:56:44 (10%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

Op 17 juli 2023 22:39:01 schreef pietplof:
Vertel maar wanneer je in de buurt bent.

Het kan even duren, maar ik ga ergens de komende maanden nog wel een keer die kant op. Moet je het snel kwijt?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
pietplof

Golden Member

Maarten;
Het ding heeft uiterst beperkte afmetingen en ons huis rammelt van de hoekjes dus ergens leg ik het neer.
Veel grotere uitdaging is het apparaatje te zijner tijd terugvinden.

festina lente

Had je deze al?

AZ1008/00 portable radio/cassette/cd boombox achtig ding.

Om de een-of-andere reden ben ik vooral geneigd bij 'ouder' philipsspul aan dit topic te denken...

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Een infraphil type HP 3609. Vast ouder dan ikzelf, komt bij ‘n kringloopwinkel vandaan.
Anti-bibber en misschien ‘s kijken of er printjes mee te pre-heaten of zelfs te reflowen zijn. Maar eerst ff een fototje voor Maartenbakker natuurlijk.

Edit: num. er komt eigenlijk teveel niet-infra rood uit… printjes reflowen zal er niet beter mee gaan dan met een bouwlamp (en een bouwlamp is tenminste vlak). Pre-heaten… misschien. Nuja. Weet ik dat ook weer. Er komt een serieuze berg licht uit. Had misschien toch beter een straalkacheltje kunnen zoeken.

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op zaterdag 27 januari 2024 18:54:29 (36%)

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
maartenbakker

Golden Member

Ik zie zo snel geen datumcode, maar op de lamp wel die je in het andere topic hebt geplaatst. 1978 of 1988, ik ben even kwijt en kan niet direct opzoeken wat de volgorde van de tekens voor welke decade is.

Overigens is infrarood wel goed voor de gezondheid. Warmte voor de spieren, maar het maakt ook antioxidanten (melatonine) aan in de huid als ik de laatste stand van de wetenschap aanneem.

Bij het rondkijken naar iets anders vond ik deze Philips Harddisk op marktplaats:

https://www.marktplaats.nl/v/verzamelen/elektronische-apparatuur/m2082…

Er staan meer foto's in de advertentie, die heb ik niet gescreenshot. Misschien wil de verkoper ze ook wel naar mb mailen als die het lief vraagt :P

duidelijk een philips product.

maar met een bosch sticker.

en dit isolatie blokje achter de zendtrap wat minder gezond is volgens de sticker.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

En op die Bosch sticker staat dan weer Made in Germany met een Nederlandse postcode eronder.... Apart. Maar inderdaad heel duidelijk Philips.

Verder zou het wel aardig zijn als ze erbij schreven wat er precies BeO bevat... Het plaatje tussen transistor en koelblok dat erg op alumina lijkt? Het koelblok zelf? De transistor inwendig?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 27 februari 2024 23:42:25 (41%)

Op dinsdag 27 februari 2024 20:09:00 schreef maartenbakker:
En op die Bosch sticker staat dan weer Made in Germany met een Nederlandse postcode eronder.... Apart. Maar inderdaad heel duidelijk Philips.

die postcode is van een distributiecentrum van de sligro, maar toen dit toestel werd gebouwd zat daar een bosch vestiging welke weer een voormalig philips security vestiging was..

rob040

Golden Member

Dat klopt, die ELA tak is toen Bosch geworden.

maartenbakker

Golden Member

Op dinsdag 27 februari 2024 17:40:25 schreef Lucky Luke:
Bij het rondkijken naar iets anders vond ik deze Philips Harddisk op marktplaats:

https://www.marktplaats.nl/v/verzamelen/elektronische-apparatuur/m2082…

Er staan meer foto's in de advertentie, die heb ik niet gescreenshot. Misschien wil de verkoper ze ook wel naar mb mailen als die het lief vraagt :P

Interessant ding! Ik heb de foto's gedownload, dat is in elk geval voldoende om te archiveren.

Geen NC nummer, maar het betreft hier een houten Philips klok, met ook Philips op de voorkant.

Er is verder niets te vinden, iemand enig idee hoe oud dit is?

-
maartenbakker

Golden Member

Nergens een 3-cijferig nummer, ook geen vaag nummer in het rechthoekje op de typesticker?

Ik vraag me af of de klok door Philips zelf gebouwd is of inkoop is. Herkomst en ouderdom kun je vooral aan het loopwerk inschatten, maar het typenummer kun je misschien ook in catalogi terugvinden. Ik schat jaren '70 of '80.

Heb je foto's van de hele klok en liefst ook van het loopwerk?

Is het een quartz klok die 1 keer per seconden tikt?

Ik zal morgen wat extra foto's maken.

-
maartenbakker

Golden Member

Het lijkt een standaard quartzloopwerkje uit de jaren '70 - '80. Er zit misschien toch wel wat arbeid van Philips in. Het loopwerkje is Duits, daar gemaakt of ingekocht door Philips. Op de wijzerplaat staat Made in Holland. Dus op zijn minst hier verpakt.

Weekje terug kwam ik dit tegen in een lokale kringloop. Kon niet laten foto's voor maarten van te maken.
Ik wist niet dat Philips ook een fabriek in Zwitserland had. Dat was ik nog niet tegengekomen.
De tv is volgens mij de laatste die in brugge is gemaakt.

[Bericht gewijzigd door brains op zondag 10 november 2024 21:08:45 (13%)

Op zaterdag 9 november 2024 21:15:08 schreef Ganzz:
[bijlage]

Jep, de batterij lekt...

Staan er onder die batterij nog nummers? (Ik houd ook niet van lekkende batterijen in het algemeen en van ze uit dingen halen al in het bijzonder niet...)

Draagbare audio-combinatie ghetoblaster ding, wel een moderne met ook USB-ingang. (radio, cd, cassette, usb-ingang, koptelefoon-uitgang en een 'mp-3 link' wat denk ik een 3.5mm audio-ingang is)

Op 1 van de printen nog Jun16 2009 en een philipslogo. Het nummer dat half van de foto afvalt weet ik niet van of het langer is en of het een refdes is of een gedeelte van een ander nummer:

Maar verder hoefde 'ie niet open, dus meer foto's van de binnenkant heb ik niet. Foto van de print is dus bonus. (Schakelaar van de deur van de CD-speler maakte geen contact meer in gesloten toestand, gespoeld met alcohol, waarvan ik niet wilde dat het in de rest van het apparaat terecht kwam. De 'bovenkant' kan er af door de 4 schroeven onder het deksel van de CD speler los te draaien en de kabeltjes naar de schakelaars uit connectors te ontpluggen, en dan is dus die schakelaar bereikbaar.).

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op maandag 11 november 2024 23:10:35 (15%)

blackdog

Golden Member

Hi,

Voor een projectje heb ik redelijk veel verschillende kleurtjes draad nodig, van mijn broer heb ik een collectie gekregen van P.M. Snoer van Pope
Misschien is het onderstaande interessant voor Maarten zijn collectie?

https://www.bramcam.nl/Diversen/Pope-PM-Snoer.jpg
.

Dit zijn zes klosjes waar het label nog op zit, ik heb nog vier kleuren maar dus zonder label.
Wat opvalt is dat de klosjes zijn hergebruikt, op het klosje met de tekst "bruin" is oranje draad gewikkeld.

Ik weet dat het bedrijf waar ik vroeger werkte, deze klosjes en veel ander draad bij ROMAL in Amsterdam haalde,
dit ergens in een zijstraat van de grachten, het schiet mij even niet te binnen.
Kan me nog wel de ruimte herinneren met stellingen vol draad en links achterin zat de man aan een tafel zijn ding te doen.

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Op zondag 19 januari 2025 19:07:44 schreef blackdog:
Hi,

Voor een projectje heb ik redelijk veel verschillende kleurtjes draad nodig, van mijn broer heb ik een collectie gekregen van P.M. Snoer van Pope
Misschien is het onderstaande interessant voor Maarten zijn collectie?

[afbeelding]
.

Dit zijn zes klosjes waar het label nog op zit, ik heb nog vier kleuren maar dus zonder label.
Wat opvalt is dat de klosjes zijn hergebruikt, op het klosje met de tekst "bruin" is oranje draad gewikkeld.

Ik weet dat het bedrijf waar ik vroeger werkte, deze klosjes en veel ander draad bij ROMAL in Amsterdam haalde,
dit ergens in een zijstraat van de grachten, het schiet mij even niet te binnen.
Kan me nog wel de ruimte herinneren met stellingen vol draad en links achterin zat de man aan een tafel zijn ding te doen.

Groet,
Bram

dat is hele fijne draad, heb er net nog met een projectje van gebruikt, maar mijn rollen zijn met de jaren wel een eind op. heb alleen nog bijna een volle klos oranje en geelgroen en roodgeel.