FS hoort bij het typenummer, het nummer dat jij als typenummer noemt is vreemd genoeg het chassis. Ze deden in de VS inderdaad niet mee. Als er een tak van Philips is die meteen gestandaardiseerd had moeten worden, waren zij het - maar kennelijk was Philips al lang blij dat ze er voet aan de grond hadden en hebben ze alle structuren inclusief managament in tact gelaten. Dat was misschien niet heel slim (slechte merkreputatie, ondergang van video en vast nog wel wat mogelijke puntjes). Het is natuurlijk achteraf lastig te zeggen hoe het anders had gelopen.
Ik vind in 2005 een subcontractor "Five rivers manufacturing" in Greeneville met letters DK. Als dat een voormalige vestiging is, kan het dat de letters tussentijds veranderd zijn.
In 1996 heb ik uit een minder complete bron alleen Knoxville staan met letters TD.
Ik zal eens proberen uit te vinden waar je Amerikaanse letters op het toestel of in documentatie kunt vinden, if any.
P.S. Die letters BB achter het chassis betekenen bij mijn weten hetzelfde als in Europese modellen. Ik denk dat 'we' dat van de Amerikanen overgenomen hebben ooit. Gelukkig hebben we de ingewikkelde benaming van het chassis verder niet overgenomen. Een chassisnummer dat bijna even gedetailleerd is als een typenummer, schiet zijn doel een beetje voorbij.
P.P.S. De enige letters die op dit etiket eventueel in aanmerking zouden kunnen komen zijn de letters TX, maar ook dat betwijfel ik. Wel even op verderzoeken. Heb je meer etiketten? EDIT: het zal wel niet, een toestel uit Mexico heeft daar ook TX staan. Geen idee wat dat dan betekent.