Hallo,
Ik heb een Suntec Wild life camera die ook werkt op 6V volgens de handleiding.
Nu heb ik hier een hele bak vol adaptors, trafo's en GSM laders maar geen enkele die past.
Als ik op Ali Google naar " Suntecam Voeding adapter" kom ik er eentje tegen maar weet niet hoeveel de uitgangsspanning bedraagt en de Chinees antwoord niet.
Er is denk ik ook een versie met zonnepaneel op 9V.
Ik zou zo een jack hier in België ergens gaan kopen maar ik weet niet hoeveel soorten er wel zijn. Heb zo een universele adapter met een stuk of 5 jacks bij maar geen enkele die past.
Heeft China andere jacks misschien?
Kent iemand misschien dit model ( Foto).
https://aliexpress.com/item/1005002065041826.html
Dank v d hulp
[Bericht gewijzigd door Sine op (17%)]
joopv
Golden Member
Zo'n foto is zinloos.
Heb je geen schuifmaat? buiten en binnen diameter opmeten. Kan je een detail foto maken van de plug, van voren. En van de voedingsplug van de camera
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
De binnendiameter is niet altijd zo simpel om te meten. Ik hoorde wel de tip om met kleine (HSS-)boortjes te checken welk er nog in past; men moet dan wel een stel boortjes hebben op 0,1 mm, pakweg van 1,0 tot 2,5 mm.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Arco
Special Member
Die lopen taps toe, erin steken tot 'ie niet verder gaat...
Ik ken maar weinig mensen die 'toevallig' een verzameling boortjes in huis hebben oplopend met 0.1mm 
3,5 x 1,3 mm (RTFM)
heb zomaar een van die cameras van dat merk aangeklikt en in de .pdf gekeken.
[Bericht gewijzigd door Hubie op (62%)]
Op 11 augustus 2023 16:54:41 schreef Hubie:
3,5 x 1,3 mm (RTFM)heb zomaar een van die cameras van dat merk aangeklikt en in de .pdf gekeken.
Dankjewel
Op 11 augustus 2023 16:08:12 schreef Arco:
Die lopen taps toe, erin steken tot 'ie niet verder gaat...
Ik ken maar weinig mensen die 'toevallig' een verzameling boortjes in huis hebben oplopend met 0.1mm
Ik hoop dat je het over de tandenstoker hebt. Boortjes met een tapse schacht passen in geen enkele boormachine.... 
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
De meest voorkomende is 5.5/2.1 . Dat is buitendiameter / pin diameter.
Daarna 5.5/2.5, en daarna HEEL veel andere maten. Als ik zou weten wat de schaal van je foto is, dan zou je er iets uit kunnen halen, maar hij kan best klein zijn (en dan heb jij een kleine duim) of best groot.... ( en... )
Ik heb zo'n universeel-stekker-ding waar een stuk of 20 bij zitten. Maar tja.
De bedoeling met dat er zoveel verschillende zijn is dat je niet perongeluk een verbruiker met de verkeerde adapter gebruikt/kapot maakt.
Op 11 augustus 2023 17:05:24 schreef Hubie:
Wel even checken,kan bij jouw model cam anders zijn maar het staat gewoon in het manual.
3,5 x 1,5 blijkbaar.
Bedankt iedereen.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Houd er rekening mee dat de adapter 6 tot 12 AC moet zijn.
Grote kans dat hij op een DC adapter niet werkt.
Op 11 augustus 2023 18:24:26 schreef pa3gws:
Kun je dit even verduidelijken aub?
Toestel werkt op 4 a 8 aa batterijen. Dit is DC. Waarom zou lader 220v naar dc 6v dc dan niet werken?
Op 11 augustus 2023 18:24:26 schreef pa3gws:
Je interpreteert het symbool tussen 6 en 12 verkeerd. Je moet dat lezen als externe DC spanning met een minimum van 6 volt DC en een maximum van 12 Volt Kennelijk is er een low drop stabilisator aanwezig, die tussen 6 en 12 Volt de boel kan regelen.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Paulinha_B
Honourable Member
@topicstarter: op de ali-foto meen ik te zien dat er reeds een verloopstuk is geplaatst op de adapter. Misschien is de "aangeboren" stekker eenvoudiger aan te sluiten?
benleentje
Golden Member
Op 11 augustus 2023 17:06:38 schreef buzzy:
[...]Ik hoop dat je het over de tandenstoker hebt. Boortjes met een tapse schacht passen in geen enkele boormachine....
Toch wel hoor
. Dan heet het MC1 t/m MC5 mc = morse conus. Op hetwerk zelfs een handboormachine gehad waarin dit soort boren gingen, was wel een hele grote zware hand boormachine.
Maar is snap wel wat je bedoelt hoor meestal werk je toch met een snelspankop is een stuk makkelijker boortjes wisselen.
Op 11 augustus 2023 20:06:55 schreef Paulinha_B:
@topicstarter: op de ali-foto meen ik te zien dat er reeds een verloopstuk is geplaatst op de adapter. Misschien is de "aangeboren" stekker eenvoudiger aan te sluiten?
Klopt. Ook gezien. Ga morgen eens kijken wat er te vinden is.
Op 11 augustus 2023 20:06:55 schreef Paulinha_B:
Veel adapters met verloopstukjes hebben aam de ene kant het concentrisch gedeelte en aan de andere kant twee pennetjes die dan weer passen in het contrastekertje van de adapter. Door het 180 graden te draaien, kun je de polariteit bepalen. Even opletten derhalve.
Bij mijn adapters heb ik na de juiste keuze de stekerverbinding gefixeerd met een krimpkousje.
Op 11 augustus 2023 21:05:34 schreef buzzy:
[...]Veel adapters met verloopstukjes hebben aam de ene kant het concentrisch gedeelte en aan de andere kant twee pennetjes die dan weer passen in het contrastekertje van de adapter. Door het 180 graden te draaien, kun je de polariteit bepalen. Even opletten derhalve.
Bij mijn adapters heb ik na de juiste keuze de stekerverbinding gefixeerd met een krimpkousje.[bijlage]
Zo heb ik er eentje maar geen enkele die past.
Als er hier een goede ziel eens wil googelen naar zo een jack van 3,5 X 1,5mm dan zou dat heel vriendelijk zijn.
Het enige wat ik vind dat er het kortste bij zit is 3,5 X 1,35mm.
Adaptor is geen probleem maar juist de jack.
Blijkbaar absoluut niet courant of drukfout in handleiding en dat het dan 3,5X1,35mm zou moeten zijn.
Hier alle info over de camera.
https://suntekcamera.gr/wp-content/uploads/2020/05/HC-801A-user-manual…
https://www.amazon.nl/universele-multi-onderdelen-transformator-stroom…
Als je de afmetingen van de plug (niet jack) bij de rode pijl bedoelt, zoek dan eens op
plug 3.5 x 1.5 mm male
Geeft o.a iets van uxcell.