Vaker lees ik dat e-bikes gestolen worden. De dieven hebben de sloten in een paar seconden open. Er is ook beveiliging met trackers. Dat staat zelfs met stickers op de buitenkant. Omdat het draadloos gaat, lijkt me een stuk alu folie al voldoende om zoiets buiten werking te stellen. Of toch niet?

Als je zo'n dure fiets hebt dan is investeren in extra sloten en een extra tracker geen overbodige luxe.
En indien mogelijk de accu eruit/af halen.
En als dan de plaatselijke overheid/gemeente zorgt voor voldoende fiets nietjes en fietsen rekken waar je de fiets aan vast kan zetten.
Dan maak je het de fietsendieven weer wat moeilijker ik zie er zat hier in de stad op de standaard staan zonder extra sloten.
Maar het is hier een beetje luilekkerland voor die figuren ze zijn in record tijd de grens over want de afstanden hier zijn erg kort.
Je kan bijna uit alle hoeken van het land binnen uur uur de grens over zijn voordat je doorhebt dat je fiets pleite is zijn de dieven dat ook.

Eigenlijk is de ruimte op je baggagedrager opofferen voor een accu niet zo handig. Je kan de voor-buis gewoon wat groter maken en daar de accu in verstoppen. Zie bijvoorbeeld deze fiets.

Dan is de accu minder makkelijk "even" mee naar binnen te nemen.

Op 21 augustus 2023 09:32:33 schreef rew:
Eigenlijk is de ruimte op je baggagedrager opofferen voor een accu niet zo handig. Je kan de voor-buis gewoon wat groter maken en daar de accu in verstoppen. Zie bijvoorbeeld deze fiets.

Dan is de accu minder makkelijk "even" mee naar binnen te nemen.

en dat vind ik net een nadeel.
ik heb zo een fiets gehad met accu in het frame, niet verwijderbaar. kon de fiets op het werk dan ook niet opladen, dus weer weggedaan.
ik vond een bagagedrager accu net daarom zo makkelijk. er zijn altijd mogelijkheden voor grotere accu door gewoon dat bagage rek te vervangen.
wordt al moeilijker met een accu die in de voorste buis zit.

9Ah - 13Ah en 26Ah op 36V

Op 21 augustus 2023 09:00:48 schreef buzzy:...Omdat het draadloos gaat, lijkt me een stuk alu folie al voldoende om zoiets buiten werking te stellen. Of toch niet?

De vraag ging niet om sloten, die ook op geen enkele manier een link met elektronica hebben.

MOD EDIT:
dit was dus juist niet de bedoeling.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (86%)]

Heb het zelf eens gezien hoe een elektrische fiets gejat werd, op het pontplein in het havengebied van Amsterdam bij de pont naar Zaandam, rond 01:00.

Ik heb het nog gemeld bij de pontwachter, die had de pont een paar meter van de kant stil kunnen zetten totdat de politie aan de overkant aan zou komen, maar die moeite hebben ze niet gedaan. Een kleine doorzoeking van de rugtassen van de 5 fietsers die 's nachts de vaart over het NZ-kanaal (of het checken van de camerabeelden van wie een betonschaar overboord gooit) had zeer gemakkelijk uit kunnen wijzen wie de fiets gejat had.

Ik heb me verder afzijdig gehouden want ik heb geen zin om twee louche figuren van me af te slaan en mijn eigen fiets te verliezen, want dan zou ik (midden in de nacht) niet meer thuis komen door een gebrek aan nachtOV vanuit die uithoek van de stad.

Wat trackers betreft - je moet maar net weten waar die precies zit. Er zitten genoeg plastic onderdelen op een fiets waaronder je 'm kan verstoppen. Je kan moeilijk alles inpakken...
De vraag is ook 'wat kan je er dan mee'. Want de politie is chronisch onderbezet als het aankomt op fietsendiefstal. Ik denk niet dat als er in Amsterdam een elektrische fiets gejat wordt, dat corps Arnhem langs de snelweg naar Duitsland gaat staan om te zien of daar een busje elektrische fietsen langskomt.

Maar het klopt ja, met Alu leg je het systeem plat, aangenomen dat de dief precies weet waar het zit.

Je kan er ook een alarm opzetten, dat heb ik ook gedaan. Zodra iemand de fiets beweegt heeft hij een luide toon, beweegt hij daarna nog een keer, dan gaat een heel luid alarm af!

Je hebt een draadloze afstandbediening in je zak waarmee je het alarm aan of uit kan zetten.

https://www.amazon.de/Fahrrad-Alarmanlage-Fahrradalarmanlagen-Fernbedi…

Ze zullen je fiets nu niet verder aanraken met zo een luid alarm erop!

Je kan het volume, de toon zelf aanpassen draadloos. De alarm zelf is oplaadbaar met USB. Goed voor 3 maanden gebruik elke dag. Je kan in zeven stappen ook de gevoeligheid instellen.

Met de coupon tijdelijk 20 procent korting!

Bevestiging is knudde: schroevendraaier ertussen en het ding een eind weggooien, kun je daarna rustig door met het slijpwerk.
Misschien een keer goed stampen met je werkschoen dat ie dan helemaal stopt.

ANWB is 8 keer zoveel kwijt aan uitkeringen dan dat ze aan premies binnenharken en stopt met het verzekeren van fatbikes:
https://www.nu.nl/economie/6277395/fatbikes-worden-om-de-haverklap-ges…

Dat plastic klemmetje heb je er toch zo af! Schop tegen het loeiend overblijfsel en het alarm ligt in de gracht…..

Graag on-topic.
Ik ga straks alle posts over slotjes, slijptollen enz enz eruit harken. Alternatief is een slotje op het topic.

Was vanmorgen op het nieuws, duizenden e-bikes worden door buitenlandse criminele bendes hier gejat en gaan de grens over.

Niet in het nieuws trouwens:
Het gaat nog veel simpeler: Busje/vrachtautotje langs de straat: Als de fiets niet fysiek vast zit gewoon achterin de bus / vrachtauto. Is een mooie kooi van faraday. Of ze bekleden die bus nog wat extra en je hebt niks aan die trackers.

Zo gaat het ook met dure auto's: In een afgeschermde oplegger rijden en dan hup zo de grens over.

Kun je weinig tegen doen, behalve een gifgas bom erin maken of zo.

Aan TS; Niet letten op die commentaren, doe jij maar rustig een tracker erop wat weg uit het zicht. En met nog een alarm erbij ben je helemaal veilig, ze kunnen er ook aan prutsen maar tegen dan heb je het al lang gehoord natuurlijk.

Belachelijk hier natuurlijk, als een alarm staat te loeien gaan ze rustig verder doen? Ik dacht het niet... In publiek? :)

Niet stilstaan en lekker een tracker en alarm erop, je moet het ze niet makkelijk maken ook, zo een fiets is duur genoeg. En voor de prijs moet je het ook niet laten.

Hoe meer veiligheden erop, des te beter. Bescherm jou duur verdiende E-bike maar stevig. Niks is 100 procent veilig, ze stelen zelfs de duurste auto's.

Maar als iemand aan je fiets prutst zul je het zeker horen en kan je onmiddellijk ingrijpen, en dan ook nog een tracker erop! Die alarm kan onder je zadel, moeilijk te zien en de tracker kan zelfs in de voering van het zadel, niemand die het weet en ziet.

Op 21 augustus 2023 18:45:41 schreef CrossFireX:
als een alarm staat te loeien gaan ze rustig verder doen? Ik dacht het niet... In publiek? :)

Reken maar van yes de meeste mensen kijken er niet eens naar en een groot deel durft zich er niet mee te bemoeien dan kan namelijk wel eens zeer ongezond zijn.
En een groot deel gebeurd in de nacht.
Maar inderdaad een tweede tracker ergens wegstoppen kan helpen.

Tegen dan weet je het al, de kleinste beweging.... Bam! 110DB!

Hij zal zich aardig aap verschieten, wees maar zeker. Want als we naar jullie moeten luisteren kan je net zo goed niks monteren...

Tracker en alarm + goed slot. En gaan met die Bike! Trek je niets aan van die folie, ze kunnen moeilijk je hele fiets in de alu wikkelen.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (15%)]

Dan kom je zeker nooit in de randstad. :P

Nog reden te meer om ze het niet makkelijker te maken dan... :P

Je hebt ook een duur alarm van ABUS te koop, helemaal in dik staal. Krijg je er zo niet af...

Ik weet niet of je alarm op je fiets sturing zelf kan zetten? Bij mij kan het display eraf, en zonder dat is de gehele fiets onbruikbaar, zelfs als ze een nieuw display kopen. Is een Bosch beveiliging voor e-bikes. Ze kunnen zelfs de accu's niet gebruiken op een andere fiets, alles op slot zonder origineel display. En jou display zelf is omgekeerd ook onbruikbaar op een andere fiets, alles LOCKED! Zelfs een dealer kan deze beveiliging niet omzeilen.

Dan heeft er niemand anders plezier van als jij hem niet hebt. Kan je even navragen bij je dealer.

Wij hebben een tracker gemonteerd op een bakfiets door een monteur(in opdracht van) anwb.
Dit apparaat en de manier van monteren is een lachertje. In het zicht, tiewrappies. Het is low power lora doosje, iets groter dan 2cm dik bankpasje, dus een busje dat 'on-the-move' is kan waarschijnlijk moeilijk gevolgd worden.

Deze trackers zijn niet de verwarren met de passieve rfid's die affabriek in fietsen verstopt zitten en bijvoorbeeld op een stationsstalling of andere controle gescand moeten worden (wordt dit ooit gedaan?)

Er zijn tal van plekjes te vinden waar ze het niet verwachten dat er daar een tracker zit. Makkelijk zat. :P

Op 21 augustus 2023 20:17:19 schreef CrossFireX:
Er zijn tal van plekjes te vinden waar ze het niet verwachten dat er daar een tracker zit. Makkelijk zat. :P

Op die bakfiets zeker, maar op een strakke e-bike? ... mijn kettingkast zit bijvoorbeeld vol met spanners, uitschuifaccu is gesealed en die rails moet je vrijhouden, spatborden passen krap om de wielen, ik zou geen geheim plekje weten. Zeker niet als het zo'n gelikte Koga is met kontspleetzadel en aandrijfriem :D

In een velg misschien, maar je moet dan wel goed weten waar dat ding zit als je een platte moet repareren

Waar blijf je nu GJ, en waar is de badinerende tekst van Sine opeens gebleven? Jullie reageren erg overdreven.

Op 22 augustus 2023 00:56:48 schreef IJzerhersteller:
Waar blijf je nu GJ, en waar is de badinerende tekst van Sine opeens gebleven? Jullie reageren erg overdreven.

Jouw vorige post was echt zo compleet nutteloos en achterhaalde informatie dat hij alleen maar geplaatst kon zijn om te provoceren, net als deze post.
Bij deze een waarschuwing.

Intussen nog wat posts over sloten verwijderd. TS heeft niks gevraagd over sloten die verder ook ver buiten de scope van dit forum vallen.

Denk niet dat de overheid iets doet tegen de diefstal! Bekijk het verdien model voor de R Overheid, stel gemiddelde fiets prijs € 1900,= is € 329,75 BTW, en dat maal 2000, = € 659.500,= inkomsten bij nieuw koop door slacht offers! u weet toch, de Roverheid is er niet voor U, Maar voor zichzelf!