Goedendag,
Gisteren heb ik de miniscule LED knipperlichten gemonteerd op mijn Yamaha Bt1100 door de vorige eigenaar vervangen door grote exemplaren,enkele malen viel het mij op dat andere bestuurders twijfelden welke richting ik uit zou gaan.De Yamaha heeft in het dashboard een bijzonder klein indicatielampje dat aangeeft dat de knippers in werking zijn.Bij bepaalde lichtinval,zonnestand compleet onzichtbaar.De clignoteur is bij het plaatsen van de LED lampen ook vervangen door een electronisch exemplaar,daar waar de conventionele met een bimetaal uitgeruste nog wel eens hoorbaar waren op lagere snelheden,is deze dus volkomen geluidloos.Aangezien het door deze combinatie van factoren wel eens voorkomt dat de richtingaanwijzing wordt vergeten weer uit te schakelen,kan dit gevaarlijke situaties opleveren.Daarom wil ik een 'buzzer' plaatsen,welke volgens mij aan de bestaande bedrading van het indicatielampje te koppelen moet zijn?Wie heeft ervaring met een dergelijk instrument en heb ik een intermitterende,is daar reeds een soort geluidsonderbreking in verwerkt, of een continue werkende nodig?Ik zal trachten een voorbeeld te plaatsen van een buzzer waar mijn gedachten naar uit gaan.
Groet,Jan.