Ik heb een oud alu frontplaatje,de maten zijn exact 205 x 65 mm.Ik download 2 totaal verschillende frontplaat design programma's en voer de maten in en print het 1:1 uit.Ze zijn beide 200 x 62 mm op papier,dus 5 streep korter en 3 streep lager.Ra ra politiepet..
Wat doe ik fout?
Bij mij komt dat door de printerdriver. De fabrieksdriver is wel 1:1.
De Abacom software kun je nog verschalen callibreren.
Zelfde hier met de printer en/of printer driver, met mijn oude Samsung laser printer was het altijd perfect.
Nieuwe Samsung printer heeft een correctie nodig van * 0.13 in de y richting.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ligt inderdaad meestal aan de printer(driver), heb ik bij Frontdesigner ook gehad. (Laserprinters hebben er vaker last van als inkjet...)
Bapaktus
Special Member
Ik gebruik Front Designer. Prima programma.
Wegens defect een andere (oude gebruikte) printer aangeschaft, de Pixma MP550.
Moest toen opnieuw de 1:1 afdruk instellen.
Werkt nu correct.
ruudroj
In het verleden ook ooit frontdesigner van Abacom gekocht,toen nog op een 3,5 " floppy,dat werkte perfect.
Maar het probleem zit dus in de printerdriver begrijp ik nu.
Ik ga het binnenkort even proberen op een andere PC waar de originele Epson drivers op geinst.zijn.Btw,mijn printer is de Epson EcoTank ET-2814.
Edit\Nu op de laptop met de Epsondrivers laten printen en is nu pico bello.. 
Probleem opgelost.
Als je printer het PostScript formaat ondersteund print het dan uit in PostScript formaat en niet in standaard Bitmap formaat zoals dat default alle printerdrivers doen.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
De printer die ik rond 2000 heb gekocht die had 300 DPI resolutie. En dat was ECHT 300 DPI, want hij had een ledstrip waar gewoon 2400 leds naast mekaar op zaten voor de belichting. Precies 300 (en niet 299.5) per inch. Als je daar iets op print dan is de X richting (korte kant van je A4) dus heel precies. De andere richting kan iets schelen, maar vast ook nog makkelijk binnen 1 procent.