Is de NFC misschien op het klokje uit te schakelen? Ik kan er niets over vinden.

Hoe gevoelig is die NFC antenne in dat ding? Ik heb de tel er strak erop gehouden in verschillende standen maar doet niets bij bijvoorbeeld het ophalen van de configuratie.

Net als het "sheetje" heb je aan het filmpje ook niet veel. Er wordt alleen gesproken over de "features" en er is heel kort effe een stukje van de app te zien. Ook slecht over nagedacht.

Volgens mij kan je NFC niet uitzetten in het klokje.
In de app wel de juiste serie gekozen?
Ik heb een samsung en daar zit de NFC antenne in de buurt van de camera.
Als ik dat deel er bij houd werkt het prima, net als test even het klokje hier in huis uitgelezen.
Ik gebruik NFC om Schneider tijdrelais en Finder klokjes te programmeren.
Misschien even met een andere telefoon proberen voor de zekerheid?
En heeft de app toegang tot de nfc lezer? Daar moet bij sommige apps toestemming voor gegeven worden.

Op 30 oktober 2023 23:14:41 schreef revado:
Volgens mij kan je NFC niet uitzetten in het klokje.
In de app wel de juiste serie gekozen?

Ja.

Misschien even met een andere telefoon proberen voor de zekerheid?

Zal ik volgende week eens proberen als ik weer op die locatie ben.

En heeft de app toegang tot de nfc lezer? Daar moet bij sommige apps toestemming voor gegeven worden.

Ja (had ik al gezegd)

Ik was toevallig net op de locatie waar dat klokje hangt. Toch mogmaals geprobeerd.
Ik heb de module verschoven op de DIN rail (en de andere relaistjes ook verschoven) zodat ik de telefoon strak / vlak tegen het front van het klokje kon houden (scheelt echt maar 5 mm of zo).
Toen kon ik in een keer het programma wel in de klok schieten.
Een van de 2 is wel erg ongevoelig.

Kortom opgelost.

Goed om te horen dat het opgelost is.