Helaas geeft 1 van mijn loggers - - - aan.

Wat ik gedaan heb is de NTC verwisseld met eenzelfde 175T1 en de defecte werk nog steeds niet en de werkende werkt nog steeds.
Dat betekend dus dat beide NTS's goed zijn.
De vraag is dus wat het probleem dan kan zijn.
Toen ik de NTS van de goed werkende eruit had, kwam er van zelf sprekend ook de - - - te staan.
Dus je zou denken dat er ergens een onderbreking is naar de NTC maar dat is zo niet 123 te ontdekken.
Iemand een idee hoe door te meten bv?

het zou een printbreuk kunnen zijn natuurlijk. druk hier en daar eens op de print tot je iets zie gebeuren.

Alle twee open leggen en vergelijkende metingen doen.

Ideaal werkje voor een Huntron Tracker 2000, helaas heeft niet iedereen dit in zijn arsenaal...

Zojuist aan het meten gegaan.
Ik heb een transistor gevonden onder het display die andere waarden geeft dan diezelfde in de andere goedwerkende logger.
De opdruk is 702C, de c staat dan als een u.
Ik heb een 702X deze lijkt niet hetzelfde qua waarden, klopt dat? Of is deze gewoon uitwisselbaar?

die transistor linksonder 4BW lijkt een slecht gesoldeerd pootje te hebben?

Werd precies al eens vervangen. De solderingen van alle 3 de pootjes ogen anders. Mss door iemand die zinkwerken doet :-)

Op 19 november 2023 21:24:49 schreef testman:
die transistor linksonder 4BW lijkt een slecht gesoldeerd pootje te hebben?

Dat lijkt wellicht zo, maar is goed gesoldeerd.

Op 19 november 2023 21:46:32 schreef jerome:
Werd precies al eens vervangen. De solderingen van alle 3 de pootjes ogen anders. Mss door iemand die zinkwerken doet :-)

Uh, nee, is origineel.

Kan een 2n7002 zijn, n-channel mosfetje. De 702 is het type, de C is datum code.

Kun je gewoon testen na desolderen. In situ vaak met diode test. Je kunt meestal de body diode meten en of de gate short is naar de drain en source. Maar dat is niet waterdicht. Uitgesoldeerd is de enige goede manier.

heb onlangs iets dergelijks met m'n weerstation gehad, die had sinds wat weken een stevige afwijking op de binnen temperatuur. ik dacht ding is oud, ntc zal wel gammel zijn geworden. maar niks, ook met die ntc vervangen ging de uitlezing op gegeven moment onder 0 en dus ook --- in beeld. bleek dat er wat nasolderen nodig was, de referentie spanning voor de temperatuur was aan het wegzakken door gare solderingen.

Ik zie op de defecte "rec" staan en op de andere niet, het lijkt er op dat die ene nog aan het loggen is.
Heb je het apparaat al een keer via de usb gereset?
Ik heb ook 2 van die testo loggers (een ander type) en die zijn ook wel eens blijven hangen op opnemen.
Met de usb resetten helpt dan .
Volgens mij wordt er een blanco pdf file in geladen of iets dergelijke, dat gaat een beetje apart.

Dan zou ik eigenlijk dus een 702 die goed werkt ook moeten uit solderen om te testen wat die aangeeft voor een vergelijking.

Ja het zijn aparte dingen die loggers; als je de batterijen eruit hebt gehad dan moet je hem weer even resetten/loggen met de pc en dan doet ie het weer, maar helaas blijft bij de defecte - - - in het display staan.
Dat er rec staat maakt niet uit, dat komt er te staan als met de GO knop ingedrukt houd.
Je kan dan inderdaad een file op de pc openen met de temp. gegevens.

Ik zag wel wat plekjes van vertoning van vocht in de defecte logger, dat zou wel de boosdoener zijn, alleen nu nog even uitzoeken waar het probleem dan zit.

[Bericht gewijzigd door TYPE ONE op (14%)]