Op 7 december 2023 11:11:03 schreef Arco:
Je moet inderdaad wel de juiste spanning bestellen: https://nl.aliexpress.com/item/1005003872995565.html
Als je op de 12v versie 24v hebt gezet zal die wel overleden zijn...Als het relais een standaard 'suikerklontje' is, kun je die vervangen door een HF152 van Hongfa, die is 16A.
Dat heb ik gedaan, 2 stuks zelfs. 24 en 12 volt en toen ging het mis...welke is nu wie? Nergens maar dan ook nergens een voltage te bekennen aan de buitenzijde, geen CE, model, volt, A..niets.
Ik had hem open moeten schroeven, dan had ik het gezien. Maar dan is garantie ook over als de boel open ligt. Maar die Hongfa HF152 lijkt wel zijn grotere broer.
Super TIP
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Zie je vaker op Ali artikelen dat de spanning niet op het apparaat zelf staat en alle modellen gelijk zijn.
Ze gaan er dan van uit dat je weet wat je besteld hebt. (lastig, maar is nu eenmaal zo)
Nu werken Ali sites verkeerde bestellingen ook wel in de hand (heb ik ook al diverse keren gehad, ondanks heel goed kijken...)
De foto en prijs die je default ziet horen meestal niet bij het betreffende artikel; je moet dan eerst een artikel aanklikken om de juiste info bij elkaar te krijgen.
Maar Ali kan net zo goed een fout maken, en de sensors onderling verwisselen. Tja, dan wordt het i.d.d. heel erg lastig. Goede les om even de 3 schroefjes los te draaien, en kijkkuh.
Maar goed, het brengt wel weer een positieve bijkomstigheid, de sensor veredelen met een wat forser uitziende Hongfa HF152. Kost ook geen drol, als dat het defect is i.e.g.
Zou dat de oorzaak zijn denk je?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op 7 december 2023 11:20:52 schreef GJ_:
[...]Even voor de zekerheid: een circuitbreaker is een zekeringautomaat. Je wil toch wel iets van een zekering, zeker op 12V als dat uit een accu komt.
Had ik ook al gedaan, 3 A en een hele snelle zekering. Als die blijft zitten, dan is er toch zeker geen kortsluiting geweest. Maar goed, ik schroef in het gevolg eerst de boel maar open, om te checken of het klopt met wat ik heb gekocht. Je moet een Chinees om dat NIET te begrijpen!
Maar goed, fixen is de moeite niet lijkt me. Dus verder discusieren ook niet, de antwoorden van Acro wijzen die richting ook al aan.
Goedemorgen, ook op zondag lossen we hier problemen op, die pomp moet draaien toch? en automatisch.
Dat diet ie nu, het was even een gepiel om de juiste waarden in te stellen. Maar achteraf is het zo logisch als wat.
Bedankt weer voor alle goede en hulpvaardige antwoorden, een hele prettige zondag, groeten uit zonnig Cabo Verde.