Volgens Dunea is de hardheid in ons gebied: 4 tot 8 ºDH 0,71 tot 1,43 Zacht water. Dus lijkt het mij dat stand 3 genoeg zou moeten zijn
Glansspoel heeft niets te maken met hardheid water, dus zet hem op max stand, trek deur open tijdens laatste spoelgang en water moet schuimen, dan komt er glansspoel in.
heb je al de glansspoel spoel op seepbakje met de hand ingeknepen voor ong 40 sec in verticale stand deur en loopt er dan glansspoel middel uit??
@smd. Ik heb vanavond het probleem 'opgelost'. Heb een nieuwe Miele Miele G 7222 SCi CLST gekocht
Mooie prijs - tweede kans product - bij Coolblue. Als nieuw en alleen opnieuw verpakt met alle accessoires erbij.
Ik hoop dat ik een goede keus gemaakt heb...??
De bejaarde huidige Miele zal ik nog proberen te slijten op MP.
Iedereen nogmaals bedankt voor alle input. Groet
Hmm een goede keus?? De voordeel is dat je voor een bescheiden prijs heb mogen kopen?? Ik ben geen Miele Vaatwasser fan helaas .. Te veel sensoren / techniek wat kan sneuvelen en... prijzen de jackpot! Beter een Bosch Siemens kunnen nemen, prijzen onderdelen Ok, techniek OK.. Maarja dat je hem gaat vervangen is op zich wel wijs..
smd ik kan je ervaringen met Miele tot op heden niet onderschrijven. De vaatwasser heeft het 28 jaar prima gedaan met een minimaal eigenhandig uitgevoerde reparaties. Er draait hier ook een wasmachine van Miele die het inmiddels ook alweer 20 jaar doet zonder defecten. Laatst het rubber manchet vervangen maar dat is het dan ook wel. De Miele condensdroger heeft hier meer dan 16 jaar gewerkt zonder storingen. Die heb ik weg gedaan en ingeruild voor Siemens warmtepomp droger. Iemand zei me ooit ' Miele het blijft piele' maar ik onderschrijf het dus niet.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Qua techniek, materialen en kwaliteit is miele nog steeds de beste. Maar de prijzen v wisselstukken zijn idd wat aan de gekke kant (understatement). Persoonlijk zou ik ook terug voor een miele kiezen maar naar klanten toe maak ik een onderscheid naargelang hun te spenderen vermogen (lees: als de villa en wagenpark om een miele vragen, gaat het dat ook worden). Dit enkel voor was/vaat/droog... In de keuken een dikke: nope.
wassen en drogen blijf ik volledig achter Miele staan, vaatwassers velen moeten teleurstellen door veel te dure reparaties en velen binnen de 10 jaar economisch moeten afschrijven, dat kan ik niet van Siemens zeggen (Behalve Zeolith versies) draaien die met gemak 10 jaar
EricN
Ja. Dat ondervind ik ook. Maar kijk hoe de motoren ineen zitten. Heb je al ooit lagers of assen van een miele stuk gehad? Bij siemens vallen ze als vliegen. 10j met dezelfde motor? Maar idd. Bij siemens is een motor vervangen een banale weinig kostelijke zaak. Bij miele een doodvonnis.
Waar ik vooral naar kijk is het dagelijks gebruikscomfort. Je moet daar ELKE dag (en soms meermaals daags) uw afwas in doen. Dan doe je dat toch liefst in alle comfort. (Het is al erg genoeg op zich, haha) . Dat comfort vind ik bij miele toch nog steeds hoger dan bij concurrenten. Dus bij het wie een vaatwas evenveel kost dan het ventieldopje van hun wagenpark geef ik toch nog steeds het miele advies. Als prijs kwaliteit meer van belang is gezien het te besteden budget dan treed ik je mening idd bij.
@smd: Je zegt: wassen en drogen blijf ik volledig achter Miele staan, vaatwassers velen moeten teleurstellen. Waar moet ik dan aan denken smd? Wat gaat er dan zoal stuk wat veel geld kost? En is het dan ook verstandig om een verlengde garantie voor 5 jaar af te sluiten? Die kost bij Coolblue 199 euro wat ik erg veel geld vind. Ik heb de nieuwe vaatwasser gisteren ingebouwd en de 1e was gedraaid.
Ik moet alleen het frontpaneel nog overzetten. Helaas zit het grote papieren blad met de boorgaten er niet bij. 2e kans product weet je nog en degene die hem - ongebruikt - terug heeft gestuurd heeft niet het fatsoen gehad de boekjes en het installatieblad met boorgaten ook mee te retourneren
EricN
Een motor of print gebeurt wel eens bij de vorige versies. Dat kost direct een fortuin. Een motorpressostaat staat momenteel 100€ geprijsd. Dat was een jaar terug 50€. "Exponentieel" is de term denk ik. Jammer.
In de nieuwe toestellen zitten wel andere motoren en printen. Daar moeten we de duurzaamheid nog van ondervinden. Ze zijn al een 5 tal jaar in omloop. Nog maar 1 motor en print moeten vervangen. Het is dus allemaal relatief. Het grootste part van levenduur heeft rechtstreeks verband met zorgzaamheid.
Als wat opmeet dan kun je alles optekenen op de achterzijde vd plaat. Een omslachtig papier is geen noodzaak.
Sja, 1 reparatie in 5 (3) jaar zal een kleine kans hebben, maar als het gebeurt is het zeer snel terug verdiend. Met omwals Pompen te veel nare ervaring en kazjing!! 400 Eu minimaal..
Is de garantie dan totaal 7 jaar of totaal 5 jaar??
EricN, wat is er qua comfort bij een Miele beter dan een Bosch?? bedoel je de bestek lade?? Heeft BSH ook, aantal couverts past bij BSH zelfs nog meer in.. Ik zie geen verschillen. Rekken zijn van BSH beter bestand tegen roest...Of ruimt de vaatwasser zelf de vaat in?? Dan schaf ik hem direct aan
Nee noem een echte reden waarom een Miele beter is..
@smd: die verlengde garantie is de vaste 2 jaar van de fabrikant plus 3 extra jaren. Dus 5 jaar totaal.
Ik vind die verlengde garantie maar niets. Draag als consument zorg en spreek met je toestellen. Stop de wasmachine niet overvol, doseer het juiste wasmiddel, meerdere kookwasjes per jaar, laat de deur open maak de manchet droog na gebruik. Overdreven vettigheid, geen zout of spoelglas gebruiken met 3in1 tabs of low-cost tabletten zijn voor de vaatwasser zaken die vroegtijdige kosten met zich mee brengen. In veel gevallen spreekt de verlengde garantie ook alleen maar over het te vervangen onderdeel en vallen transport en uurloon daar niet onder. Maak uw machine tot vriend en laat die garantie voor wat hij is.
EricN