Garagedeur gaat niet meer open of dicht. Lamp brandt wel, maar verder geeft het alleen een klik en branden 8 en 6. Probleem onstond nadat men bij de buren aan het werk waren en de afstandsbediening het niet meer deed. Toen konden we wel handmatig de deur open en dicht doen. Toen ik handzender opnieuw wilde koppelen lukte het niet om deur dicht te krijgen. Wilde opnieuw programmeren en toen schoot deur net iets te ver door, waarbij 1 wieltje net buiten de rails kwam. Sindsdien alleen maar klik. We vermoeden dat referentiekader nu weg is, maar geen idee hoe dat op te lossen. Zie ook geen referentienokjes ergens, hebben er nooit gezeten.
Ondertussen meerdere bedrijven gebeld en nog niemand gevonden die thuis zijn in marantec en eentje die zo ontzettend veel vroeg dat we dan net zo goed een nieuwe kunnen laten plaatsen.
Is er iemand hier die me zou kunnen helpen?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
klinkt alsof je ipv in het handzender inleer programma in het inregel programma voor de deur eindschakelaars bent gekomen. nu is de deur die eindpunten kwijt en werkt het geheel niet meer.
de AB's garagedeur werken wrs op 433Mhz, als er een storing op die frequentie zit werkt er niks meer in de buurt. heb je geen weerstation met draadloze zender buitentemperatuur? als die ook niks doet ( of batterijen zijn leeg en veroorzaakt de storing, komt ook voor ) heb je storing op de 433Mhz band. werkt de afstandbediening van de auto wel voor centrale deurvergrendeling?
Dank je wel voor je reactie. Ik denk ook dat ik in het inregelprogramma terecht ben gekomen waardoor niks meer werkt, of dat de motor het heeft begeven.
Verder werkt alles in de buurt. Ik ga nog even Marantec helpdesk bellen. Er is geen monteur in de buurt die bekend is met Marantec.
Robbe de Smet
I'm only responsible for what I write but not for what you understand !
Onze poort motor is ook een Marantec, zijn referentie pakt hij via een micro switch (geel, blauw), deze moet ik na verloop van tijd eens op zijn plaats zetten doordat hij wat losjes zit.
Ik heb dit filmpje ooit eens gepost, rond sec 6 naar 7 hoor je de klik (denk ik mij te herinneren, live hoor je het duidelijker). Ik vrees dat dit weinig met uw probleem te maken heeft.
Mijn poort is geinstalleerd geweest door poorten Idem uit Oudenaarde (Belgie)
Ja die van ons doet helemaal niks. Geeft alleen maar een klikgeluid. Lampjes branden, lamp ook, maar pakt verder niks.