Op woensdag 31 januari 2024 23:19:56 schreef revado:
Een VVE of woningbouw via de centrale meter van de flat... en dan jaaaarenlang verbruik...Ik had deze vorig jaar, en dat is nog flink ouder.
[bijlage]
Een hele set op een kruip zolder.
Stond ook nog deels aan...
Heb het spul gered van de container.
Heb er ook al een topic over geopend een tijd terug.
Nu ben ik wel benieuwd hoeveel emissie die buisjes nog hebben na al die jaren.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik krijg er vast spijt van... Maar @testman als je die toevallig nog van de container kunt redden vind ik hem wel mooi voor in de Philips-collectie.
Op donderdag 1 februari 2024 17:57:44 schreef Ledlover:
[...]
Nu ben ik wel benieuwd hoeveel emissie die buisjes nog hebben na al die jaren.
Ik zal ze eens een keer in de buizentester stoppen, ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig nu 
Op donderdag 1 februari 2024 17:43:17 schreef testman:
deze GAI kast dankt z'n overleving wrs aan het feit dat ie moeilijk bereikbaar was en niet in het zicht hing. om erbij te komen moet je op 34 meter hoog een eindje langs de dakrand lopen over/om wat obstakels heen.
Dat zal ook een toer zijn geweest om daar storingen op te lossen, ik kwam daar niet in ieder geval, langs een dankrand lopen met gereedschap omdat Rudi Carell niet te zien was. (iets voor mijn tijd
)
Eigenlijk is dit geen GAI meer maar een heus wijkcentrum. Ik zie kanaalomzetters cq versterkers, die zaten in een jaren 70/80/90 wijkcentrum. Een GAI was bedoelt om een blokje rijtjeswoningen van signaal te voorzien, dit zal in of op een flat (34 meter hoog) zijn want zoiets is te duur voor een GAI.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het spul was in 1981 afgeregeld staat op de oranje sticker, ik geloof zelf al niet dat het spul nog fatsoenlijk werkte toen in 2004 de analoge tv zenders eruit gingen. wrs waren die modules al niet goed meer ruim voor die tijd.
er zijn modulen voor oa AM/FM, kanaal 8/9/11/47. van de mast kwamen 8 kabels van de diverse antennes.
de bekende philips distributie versterkers op 42VAC.
bij een klant had men ook zo'n eigen antenne systeem gehad, die antennemast was ook allang weg. maar de CAI was later ingevoegd op die kast, dus de bestaande installatie werd voor CAI gebruikt. die installatie was een heel stuk groter en had ook een gereserveerd FM kanaal voor een eigen studio. die eigen frequentie heb ik weleens opnieuw afgeregeld toen deze parallel op een kabelfrequentie zat.