@ Ben Leentje
Sorry voor de vertraagde reaktie.
AA)
Ik vind het ook leuk als men en ik ook wel eens ongelijk heeft en dat een trafo op 12,5kHz prima werkt en ook nog eens met hoger spanningen.
Hierbij nog het frequentiegebied (Vout/Vin) van een conventionele nettrafo (Uit de Dump).
De frequentie karakteristiek is helemaal vlak in het gebied 40 - 2000 Hz (transformatie verhouding = 11.59),
maar gaat bij nog hogere frequenties steil omhoog, piekt bij 20 KHz ( transformatieverhouding = 21,8) en stort vervolgens helemaal in elkaar.
In de PHILIPS scoop PM3264 werd deze resonantiefrequentie van de SPS in de fabriek afgesteld (toevallig ook 20 KHz) en als reparateur werd je niet geacht aan de verzegelde potmeter te draaien.
BB)
De slechte performance van de 10X cascade, begrijp ik (nog) niet.
Ik denk even hardop.
trafo belasting te hoog van je buizen generator?
Condensator piekstromen te hoog?
Toch meer lekstroom ergens?
Mijn verdenkingen:
1) Net Trafo belasting van de (buizen)sinus generator is NIET het probleem.
Want de secondaire spanning van de trafo wordt in de 10X of 24X Cascade gevoed (en die is gelijk gebleven).
Het probleem moet dan downstream van de nettrafo liggen, in de 10X cascade dus
A) 10X Cascade gedeeltelijk doorgeslagen: dus idd doorgeslagen C's of D's
(NB de 24X werkt volgens de theorie)
B) 10X Cascade verkeerd aangesloten (volgens de foto was alles goed aangesloten)
Dus een kapotte 10X cascade is het meest waarschijnlijk en dat betekent dat hij het al begeven heeft met ca 500V ingangsspanning.
Ik ga die cascade weer testen bij lage en hogere ingangsspanningen.
Maar dit is nu net het doel van deze test: Houdt de Cascade het voor de condities in de PHILIPS PM3264.
Misschien kan HARRY64 nog wat info geven , hoe zijn zelfgebouwde cascade het volhoudt.