Ik begrijp uit TS zijn vraag dat juist de oude drukknop waar die 2 gongen mee afgaan OOK de Eufy moet laten afgaan.
En niet andersom.
@revado, ik heb er best wat tijd in gestoken en kan niet anders concluderen dan dat zo'n Eufy deurbel op een heel aparte oneigenlijke manier op de beltrafo wordt aangesloten. Meerdere drukknoppen, digitale gongen en eigenlijk alles buiten de klassieke bel of gong gaat niet werken. Zo staat het ook letterlijk in de gebruiksaanwijzing. Het is eigenlijk nog kritischer. Op sommige plaatsen wordt de oude gong als compatible genoemd. Op andere modellen die ook bedraad zijn staat er bijvoorbeeld:
"Extra beltonen: Zoek uw favoriet uit 8 verschillende deurbeltonen! Met regelbaar volume. De bestaande deurbel is niet compatibel met eufy Security-deurbel.)"
Als je een 'counter hack' bouwt dan is er een hoop mogelijk, maar dan gaan we een behoorlijk pittig expiriment beginnen. TS moet dan kunnen meten, goed schema's tekenen en begrijpen enzoverder.
Ik lees ook dat de deurbel traag is met verbinding maken waardoor bijvoorbeeld een bezorger al weer weg is voordat je hem kan spreken, ook de Eufy gong reageert heel traag. De vraag is dus of dit al dat gedoe allemaal waard is.
Wow, ik apprecieer het enorm aantal werk dat jullie hier al ingestoken hebben. Heel wat research & schema's/ideeën, waarvoor heel erg bedankt!
Sorry dat ik nog niet eerder heb gereageerd, 't is hier plots heel hectisch geworden & ik heb nu een heel uitdagende periode voor de boeg.
Vooraleer we verder gaan, eerst enkele onduidelijkheden & misverstanden wegwerken:
De drukknop
handleiding: https://manuals.coolblue.be/d7/eufy-video-doorbell-dual-2-pro.pdf?_gl=…
Interessant:
- pdf-pagina 12 (welke '9' genoemd wordt, titel 'option 2- xx')
- pdf-pagina 21 (welke '18' is, 'appendix 3')
Niet dat daar zoveel wijsheid in staat, maar ik besef nu pas dat er in de handleiding eigenlijk nergens specifiek verwezen wordt naar de gong, enkel naar de bedrading. Ergens in m'n zoektocht moet ik er dus van uit gegaan zijn dat "aansluiten op bestaande bedrading" == "aansluiten op bestaande gong 
That aside, de Eufy app laat me wel degelijk een optie kiezen om een bestaande gong aan te sluiten, en ik moet zelf selecteren of die mechanisch of digitaal is. Ook de Eufy medewerker zei dat het normaal moet lukken, als ik dus die 24vac zou respecteren ipv 12vac. Daar heb ik nu wel opnieuw enorm twijfels over..
De gewenste opstelling
- bestaande 12vac trafo
- gelinkt aan de nieuwe Eufy deurbel zodat die oplaadt
- gelinkt aan m'n bestaande digitale gong zodat ik het overal hoor (idealiter aan 2 identieke bestaande gongs, want er hangt eentje op zolder omdat we daar nogal veel zitten voor hobbies)
Dat is het eigenlijk. Veel van de voorstellen die jullie gemaakt hebben gaan over een andere setup, met vb bestaande knoppen of een nieuwe + oude gong. Dat is dus allemaal niet de bedoeling.
Op woensdag 28 februari 2024 22:20:35 schreef K7Jz:
Je kan het beste de allerkleinste stapjes maken die mogelijk zijn, dingen vervangen, loshalen, aanbellen, proberen, ander draadje vast, ander aansluitschema (je hebt een hele rits mogelijkheden). Probeer eens een ander kabeltje met een drukknopje. Drukknop in serie met trafo of juist niet een ander belletje of 12v lampje dat je misschien kan testen. Batterijen erin, 230V aansluiten.Als die gong blijft gaan, kan je dan ook proberen één draadje van alleen die gong los te maken?
Die hele Eufy is ook niet op de foto's te zien klopt dat? Wat is dat kastje met die grote sleufschroeven en dat groenige spul erin?
-> dat kastje is de huidige gewone deurbel, die dus vervangen wordt door de Eufy
-> batterijen komen niet goed lijkt me gezien ik dan eigenlijk de nieuwe Eufy drukknop van DC ga proberen voorzien? Gaat die knop dan niet gewoon kapot?
-> (net omdat ik niets stuk wil maken, durf ik ook niet veel te proberen)
Op woensdag 28 februari 2024 22:36:06 schreef ohm pi:
...De transformator, drukknop en bestaande gongs zijn er al.
Toegevoegd wordt het relais die je gevonden hebt, een gelijkrichter en de nieuwe gong.
Ik hoop dat je dit schema snapt
-> heel hard geapprecieerd, echter is er dus geen 'nieuwe gong' in de schakeling. Het is die drukknop zélf die 24vac moet gevoed worden.
Op woensdag 28 februari 2024 22:49:23 schreef revado:
Ik zou die nieuwe bel ook een eigen voeding geven.
-> lijkt me ook, daarom mijn amateuristische tekening waarbij ik 2 kringen had:
=> 12vac naar gong
=> 24vac naar deurbel
=> en dan door... schakelrelais? optocoupler?... het signaal doorgeven. Al ben ik nu natuurlijk helemaal niet meer zeker dat er een signaal IS, gezien er in de handleiding niets staat van een oude gong 
Deze pagina gevonden ivm compabiliteit Eufy & bestaande gongen:
https://support.eufy.com/s/article/Compatibility-Between-eufy-Video-Do…
Afgaande van mijn SN heb ik een T8213. Deze staat niet vermeld jammer genoeg, maar de T8212 kan het vb wel aan.
Nogmaals bedankt voor alles!
ook hier nog een pagina:
https://support.eufy.com/s/article/Differences-Between-All-eufy-Doorbe…
-> ik heb T8213, staat er niet tussen
-> T8212 kan een mechanische gong aan
-> E8213 kan zowel een digitale als mechanische gong aan
het ziet er ook exact dezelfde uit als die E8213. Het is ook een 'battery powered', dus die E8203 valt weg.
Er is vast iets te knutselen, het kan zo simpel zijn als een goede weerstand op de juiste plek. Alleen luistert alles heel secuur.. Als jij bijvoorbeeld schrijft over een "Eufy drukknop" dan gaat een ieder vrolijk meedenken met een echte 'pulsdrukker' in gedachte (aan of uit). De kans, ik denk, ik probeer in te schatten, dat die Eufy een zeer complex stukje techniek is dat een drukknop nabootst, maar ook zichzelf wil opladen.
En omdat we hier niet een afrikaans dorp van water willen voorzien maar slechts 'lekker meerdere bellen aansluiten' omdat jouw dat leuk lijkt
houdt mijn zin een beetje op.
Als je nou een slechthorend kind en vrouw hebt dan probeer ik verder te helpen
Probeer eens wat te meten met een multimeter anders.. Of scharrel ergens een relais vandaan.
Ik ga met @K7Jz mee en ben ook geneigd af te haken.
Er komt steeds andere info naar voren en ik snap nog steeds de huidige situatie en wensen niet helemaal...omschrijf je vragen duidelijk, nu zijn we op het verkeerde been gezet.
Ik heb nog een laatste keer de gebruiksaanwijzing ( vreselijke moderne onleesbare zooi onzin.. pagina's over een gaatje boren maar geen duidelijke info) doorgekeken en begrijp daar het volgende uit:
De bestaande draden van de beldrukker buiten kan je aansluiten op de 2 klemmetjes van de Eufy buitenunit.
Dan hoeft er geen batterij in de buitenunit.
De binnenunit krijgt zijn voeding via een USB-C adapter.
Nergens staat of de bestaande bellen ook rinkelen als de drukknop van de Eufy ingedrukt wordt.
Dat zou kunnen als de Eufy de draadjes kort zou sluiten, dat KAN, maar dat denk ik niet, het is naar mijn idee alleen om de buitenunit te voeden ( de bestaande bel staat in serie met de trafo dan).
Volgens mij kan je veel beter 2 extra ontvangers kopen voor die Eufy en die aanmelden dan ben je in een keer klaar.
Ik denk dat ik begrijp hoe het werkt.
Van een standaard deurbelinstallatie wordt de drukknop vervangen door de Eufy Dual 2 Pro drukknop. De rest van de installatie wordt niet gewijzigd. De Eufy drukknop heeft via Wifi zijn eigen bel met beeldscherm. Het Eufy-systeem werkt nu.
Dan gebeurt het volgende:
Iemand drukt op de (nieuwe Eufy Dual 2 Pro) bel. Het basisstation van Eufy geeft beeld en een geluidssignaal. Dit beeld wordt opgenomen en uitgezonden door de nieuwe drukknop
De oude gong geeft ook een geluidssignaal. Zolang de nieuwe drukknop beeld en geluid via wifi naar het basisstation zendt neemt de nieuwe drukknop stroom op uit de transformator via de oude gong. Ook moet de accu nadien weer opgeladen worden. Dat gaat ook via de oude gong. Dus zolang de Eufy Dual 2 Pro Homestation beeld geeft en gedurende de tijd dat de accu van de Eufy Dual 2 Pro aan het opladen is blijven de oude gongen doorrammelen.
Corrigeer mij als ik het fout heb.
.
Als dit klopt, dan zou je schakeling H (Roches 25 februari 12:30:29 en Arco 25 februari 14:06:31) moeten gebruiken en over de oude gong een gloeilampje van 12V, 3W moet hangen.
En dan maar hopen dat het werkt.
Op zaterdag 2 maart 2024 10:11:30 schreef revado:
Volgens mij kan je veel beter 2 extra ontvangers kopen voor die Eufy en die aanmelden dan ben je in een keer klaar.
Daar gaat het heel snel naar toe.
Sorry, was zeker niet mijn bedoeling om mensen op het verkeerde beeld te zetten, ik dacht dat het duidelijk was maar wellicht heb ik mij niet goed uitgedrukt door m'n beperkte technische kennis. Daarboven komt dat ik er dus van uit ging dat "connecteerbaar met bestaande aansluiting" == "oude gong in dat bestaand circuit kan ook luiden".
Wat ohm pi zegt is grotendeels correct, echter niet allemaal. De gong blijft continu gaan na een eerste druk op de knop, heb ik zo een uur laten gaan.
Op andere momenten waar die stroom zou moeten verbruiken, gaat de gong NIET. Dus, als de sensor van de Eufy deurbel in werking treedt, zou ik dan ook stroomverbruik verwachten, maar op dat moment gaat de gong NIET af.
Ook bij de eerste aansluiting zou ik verwachten dat de batterij niet volledig opgeladen is, en zou ik extra verbruik verwachten.
Ik vraag me af wat er zou gebeuren moesten er nu géén batterijen in zitten, maar die zijn niet verwijderbaar.
Uitmeten zal ik inderdaad eens doen.
Nee, geen slechthorend kind ofzo, maar effectief wel het probleem dat we de bel op zolder niet horen, dus ik moet wel 2 gongen kunnen connecteren. Dus ik kan een extra wifi-gong bijkopen, of terug opsturen & op zoek gaan naar een andere bel als het niet werkt.
Prettige zondag nog allemaal!
Begrijp me goed, ik heb totaal geen moeite met de informatie of de vraag. Alleen is de situatie behoorlijk complex (verschillende varianten met het aansluiten van de digitale gong, het oplaadgedrag van de Eufy, verwarrende handleidingen, trafo, analoge gong etc).
Sluit eens een meter aan, dan weet je wat. De sensor kan op heel bijzondere wel of geen stroom verbruiken en de digi gong kan best heel raar reageren. Bijvoorbeeld bij 10mA stroom niet gaan gongen, bij daadwerkelijk drukken wel gongen en daarna is die 10mA genoeg om hem aktief te houden. (En relais heeft ook iets meer nodig om aan te trekken, éénmaal ingeschakeld kan minder stroom hem aktief houden).
Samengevat: Meten is weten, wat is de stroom door die digitale gong bij bellen en in rust? Een klein weerstandje of lampje in serie met de Eufy en dan volgens H en juist wel mét die andere analoge gong aansluiten kan daarbij helpen.
Meetresultaten, V gemeten in serie:
-> eerst en vooral: mijn gong gaat niet meer eens die meter er tussen zit?
Aansluiting volgens schema C:
- oude deurbel: 2,52 gaat even naar 2,62 tijdens drukken
- nieuwe deurbel: reageert variabeler, 2,65-2,80 in rust gaat even naar 2,84-2,85
Aansluiting volgens schema H:
- oude deurbel: 7,7 gaat naar 8,35
- nieuwe deurbel: 8,25 gaat naar 8,35
Merk op dat volgens H ik nog geen enkel geluid uit die gong heb gekregen, met/zonder meter. Dus H werkt zelf niet met de oude deurbel/knop, de gong lijkt zélf geen voeding te krijgen want de instellingsknopjes doen niet eens iets.
Sluit ik H misschien dan verkeerd aan? Daar staat dus geen 2e gong in parallel ofzo, zie bijlage.
Volgens schema C heb ik dus het volgende gedrag:
- met setting 'alarm' op de gong: gaat continu van zodra ik 1x druk
- met setting 'trigger' op de gong: gaat 1x perfect, maar de volgende keren dat ik druk gebeurt er niets meer
Op zondag 3 maart 2024 18:36:52 schreef Sven_Vl:
Meetresultaten, V gemeten in serie:-> eerst en vooral: mijn gong gaat niet meer eens die meter er tussen zit?
Welke gong gaat niet meer?
Wat betekent: "Meetresultaten, V gemeten in serie:". Meet je spanning? Meet je stroom?
Vooral stroom meten. dus in serie met de Eufy is nu even interessant. Voor, na en tijdens het bellen, na 1-10
minuten, na een half uur.
Ok, metingen, stroom/ampere gemeten in serie
volgens connectie C, oude belknop
- gedrag: werkt perfect
- continu [0,00-0,01], zelf bij meetgevoeligheid van 2m
- bij indrukken piek naar [0,30-1,00], meetgevoeligheid 20m
- bij ingedrukt houden: die eerste piek, maar daarna niets meer zichtbaar op gevoeligheid 20m, ik zie dan wel om de paar seconden een piek [0,03-0,07] op gevoeligheid 2m
volgens connectie C, nieuwe Eufy belknop
- gedrag: gong blijft gaan na 1ste druk
- continu [0,00-0,05], dus iets grilliger, bij meetgevoeligheid van 2m
- bij indrukken piek naar [0,30-0,60], meetgevoeligheid 20m
- zowel bij WEL als NIET ingedrukt houden: die eerste piek, en dan continu om de paar seconden die kleine piekjes [0,02-0,06] op gevoeligheid 2m
- opmerkelijk of niet, bij overgaan van meetgevoeligheid dan stopt de gong, maar ik vermoed dat het circuit dan heel even onderbroken wordt en het dus normaal is?
volgens connectie H, oude belknop
- gedrag: gong werkt NIET en krijgt precies niet eens stroom
- continu [0,08-0,14] op 2m
- gaat naar 16,6 (gevoeligheid 200m) tijdens het indrukken
volgens connectie H, nieuwe Eufy belknop
- gedrag: gong werkt NIET en krijgt precies niet eens stroom
- continu 11,8 (gevoeligheid 200m)
- gaat naar 16,6 (gevoeligheid 200m) voor een fractie van een seconde, dan 3 seconden naar 15,9, dan terug naar 11,8
Zoals jullie zeggen lijkt connectie H stabieler te zijn, met in beide gevallen een piek naar 16 ongeveer. De oude knop begint wel zonder stroom, de nieuwe krijgt continu 12.
Maar, toch iets mis met mijn schakeling in H dan, want die gong gaat helemaal niet op dat moment.
Bedankt!
Ik begrijp uit je verhaal dat je stroom meet op het weerstandsbereik??
Daar zal de meter echter voor in de Ampere modus moeten.
En meestal het meetsnoer in een andere aansluiting steken en de meter in serie met het apparaat zetten, maar dat laatste geef je al aan.
Aangezien de beltrafo AC is zal de meter dus ook op Ampere wisselspanning moeten staan.
Maak eens een foto van de meter tijdens het meten.
Hey Revado,
Uit wat concludeer je dat? Want ik meet wel degelijk op A~, en de snoeren zitten correct?
Even een fotootje gemaakt van hoe m'n meter staat/stond.
Bedankt
De oude gongs moet je inderdaad aansluiten volgens methode C, want alleen in die situatie geven de gongs geluid.
Maar de Eufy deurbel geeft kleine piekjes en daar reageert je gongs op en blijft dus bellen.
Nu is het de kunst, verzin een list dat de gongs de piekjes niet zien.
De eerste gedachte is een condensator over de drukknop hangen, maar dat gaat niet werken want de gongs werken op wisselstroom.
.
Je kan dit proberen
C1 V van gong(s) volgens schakeling C ( Tür/door 1)
| |
| |
+-------+
| ~ ~ |
| | Gelijkrichter
| + - |
+-------+
| |
| |
___| |___
| |
|_____||____|
| || | C 220 uF
| |
| | |
| | | R 15 Ohm
| | |
| |
| ______ |
|____0 0___| Uefy deurbel
De waarde van de condensator en de weerstand is uit de lucht gegrepen.
Het idee erachter is om de continu optredende piekjes die de gong telkens laat afgaan te onderdrukken.
De drukknop wordt opgeladen via de gong. Hopelijk kan de gong genoeg stroom leveren om de accu vol te houden.
Dat wordt dus een beetje experimenteren met de waardes van C (220µF) en R (15Ω)
[Bericht gewijzigd door ohm pi op (53%)]
Op dinsdag 5 maart 2024 18:00:44 schreef Sven_Vl:
Hey Revado,Uit wat concludeer je dat? Want ik meet wel degelijk op A~, en de snoeren zitten correct?
Even een fotootje gemaakt van hoe m'n meter staat/stond.
Bedankt
Ok, dan is het duidelijk, omdat je 2 m en 20m schrijft , dat zijn de weerstand standen normaal, dit is mA , dat was wat verwarrend 
Maar het klopt en is ook op de AC stand dus prima.
Arco had het al heel goed gezien. H werkt alleen met de batterijen erin of 230V aangesloten.
De digitale gong heeft volgens diagram C altijd 8Vac dus elk piekje van de Eufy kan hem wakker houden/maken. Met H heb je eigenlijk hetzelfde probleem.
Misschien kan je nog makkelijk B of D proberen of dus H met 230V, maar dat is geen garantie.
Verder de oplossing van revaldo ook werken. of wat verder expirimenten. Wat gebeurt als je bijvoorbeeld diagram D aanhoudt. C1 met 8Vdc verbindt en dan vanaf C1 via de Eufy naar de beltrafo..
De oplossing van Ohm PI kan ook nog steeds.. De mogelijkheden zijn eindeloos, alleen je moet maar net het inzicht en geluk hebben redelijk vlot tot een oplossing te komen.
Maak het heel simpel voor jezelf.. Een stukje draad is je drukknop, en dan zien hoe het gaat, dan eufy ertussen met twee stukjes draad enzovoorts..
Zodra je ook nog met allerlei kleurtjes en kabels die muren in en uitgaan rekening moet houden wordt het nog ingewikkelder.
[Bericht gewijzigd door K7Jz op (75%)]
Wat je ook nog eens zou kunnen proberen is een relais van 12 volt AC op de plek van de digitale bimbam.
Dan zet je de Eufy, trafo en relais in serie zonde die digitale dingen.
Eventueel een (fietslampje) van 12 volt over het relais om enioge belasting te maken..
Trekt het relais dan aan bij het drukken op de Eufy beldrukker ( plus lampje aan) en valt weer netjes af bij loslaten dan kan je met het relais de andere bestaande gongen sturen.
Misschien kan je een 12 volt ac relais lenen van iemand.
Hunebedbouwer
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Op woensdag 6 maart 2024 08:22:26 schreef revado:
Wat je ook nog eens zou kunnen proberen is een relais van 12 volt AC op de plek van de digitale bimbam.
Dan zet je de Eufy, trafo en relais in serie zonde die digitale dingen.
Eventueel een (fietslampje) van 12 volt over het relais om enioge belasting te maken..
Trekt het relais dan aan bij het drukken op de Eufy beldrukker ( plus lampje aan) en valt weer netjes af bij loslaten dan kan je met het relais de andere bestaande gongen sturen.
Misschien kan je een 12 volt ac relais lenen van iemand.
Zo moet het!
Dan kom je op dit schema uit, of een kleine variatie daarop.
+---------------+ Eufy Drukknop
| | bruin ______
| transformator |________________0 0_________
| | | |
| |___________ | ___________ |
| | blauw | | | |
+---------------+ | | | |
| | +-------+
| | | ~ ~ |
| | | | Gelijkrichter
| | | + - |
| | +-------+
| | | |
| | 85 | | 88
| | +--------+
| | | |
| | | Relais |
| | | |
| | +--------+
+---------------+ | |
| =/~ |________| |
| Bestaande | |
| gong(s) 8/12V |____________| Relais maakcontact
| | ______
| C1 |_________________________0 0___
| | 30 87 |
| C2 | |
| | |
| V |________________________________|
| |
+---------------+
De bestaande gong(s) worden aangesloten volgens schema C.
In dit schema wordt gebruikgemaakt van een 12V autorelais. Bij een 12V AC relais hoef je geen gebruik te maken van de gelijkrichter.
Een autorelais is inderdaad een slim idee, dat trekt meer stroom dan een klein relais en dat zou best wel eens genoeg kunnen zijn.
Top, ik probeer de stukken te verkrijgen & ga dit proberen! 
Was ook +- wat ik bedoelde met m'n onduidelijk schema X-aantal posts geleden, na wat tips van Ohm Pi 
https://www.circuitsonline.net/forum/file/107996
Ik ging daar 2 trafo's nemen omdat die Eufy in theorie op 24v moest staan, maar kan idd gewoon 1 proberen van 12VAC. En die wisselrelais moet dus een 12V autorelais + gelijkrichter worden.
Heel erg bedankt allemaal, super hoeveel werk/tijd jullie hier in steken!! Fingers crossed.