Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
en ik wil die niet-gesloopte trafo eigenlijk ook niet kwijt (hangt al aan een niet-te-stroomvretend project van mij, nl mn plintmod (moet nog afmaken, ging mis met kabel)
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Anoniem
Op 7 juni 2005 21:39:05 schreef Lucky luke:
[...]
is een lc filter een diode + spoel?
Het kunnen natuurlijk niet allemaal Evilest Aedolons zijn,
maar L-L, als je na zo'n lange tijd nog steeds de meest elementaire basis niet kent, dan is electronica misschien voor jouw niet de geschikte hobby. Luciferdoosjes verzamelen schijnt ook heel erg leuk te zijn.
Anoniem
Op 8 juni 2005 19:29:02 schreef Henry S.:
-Goed massapunt kiezen voor de voeding, niet bij de ingang dus.
-LC filter nemen.
-Dikke afvlakcondensator nemen.
-Is het een 50 of 100Hz brom, help verdraaien van de adapter.
(heb de laatste 15 jaar geen printeradapter met 50 Hz trafo meer gezien...)
-inblikkenAvatar is aangepast op de server.
Ik zal Lucky Luke eens voor zijn. "Een dikke afvlakcondensator hoe bedoelje? in de hoogte of in de breedte?"

Zeg, een RIAA versterker was dat niet specifiek een voorversterker met een corrigerend netwerk voor platendraaiers? Raar dat L-L dat nu nog maakt.
[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]
Lucky Luke
ik ga me ff verweren hoor:)
1-ik ben een hobiist, hoef niet overal exper van te zijn, ik vind t alleen een leuke hobby
2- let op de tijd van mn post, ik ben zo rond die tijd moe, natuurlijk: l is spoel, c is condensator, maar als het laat is, denk je daar niet aan.
3- over spoelen staan wel vaker diodes om pieken kort te sluiten, altans, bij relais heb ik dat vaak gezien
5- een dikke afvlakcondensator zal in de diepte bedoeld zijn, als iemand zelf dik is is ie ook niet breed of lang. en daar het een condensator is, zal er ook wel op de capiciteit gedoeld worden, nietwaar? 
6- ik kom hier voor hulp, dan is het logich dat ik iets niet weet. van ontstoren heb ik geen kaas gegeten.