Hartelijk dank voor jullie antwoord . Deze televisie komt niet uit standby , terwijl de 3,3 wel aanwezig is op het main board . Wie weet een oplossing .
Ik vermoed een EMMC issue en deze: https://www.mjkelectronics.com/fr/tv-mainboard-mjk-electronics/1150-tp… repareert dat..
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Staat nochtans in koeienletters onderaan de pagina. Ik heb het niet geprobeerd, maar neem aan dat ze ook gewoon naar Nederland verzenden als je wat in je winkelmandje stopt.
@ToHu: MJK Electronics doet geen eMMC's (meer) voor Philips TV's. Overigens is het bedrijfje weliswaar in Frankrijk gevestigd, maar het wordt gerund door een Engelsman die uitstekend Engels spreekt/schrijft
.
Waar je zeker wél terecht kunt voor reparaties aan Philips boards:
IT Wizard Computer & Elektronik Service
Drouotstraße 5
4020 Linz
Tel. +43680 2158418
www.it-wizard.at
info@it-wizard.at
De eigenaar, Yan Trufanov, heeft mij een maand of vier terug aan een nieuwe eMMC geholpen om een 55PFS8109/12 weer in de benen te krijgen.
Op zaterdag 30 maart 2024 20:54:45 schreef pa3fun:
De eigenaar, Yan Trufanov, heeft mij een maand of vier terug aan een nieuwe eMMC geholpen om een 55PFS8109/12 weer in de benen te krijgen.
En de mainboarden werken weer volledig?
@William1967: of alle functionaliteit met die eMMC-vervanging behouden is kan ik niet zeggen. Zo gebruik ik het CI+ slot niet; wij kijken TV via IP (Chromecast). En een kabelaansluiting heb ik niet.
De Netflix-app op de TV is daarnaast zo verouderd dat verlies van daarmee samenhangend sleutelmateriaal sowieso geen issue is.
@William1967: of alle functionaliteit met die eMMC-vervanging behouden is kan ik niet zeggen. Zo gebruik ik het CI+ slot niet; wij kijken TV via IP (Chromecast). En een kabelaansluiting heb ik niet.
De Netflix-app op de TV is daarnaast zo verouderd dat verlies van daarmee samenhangend sleutelmateriaal sowieso geen issue is.
Hallo de tv doet het weer , alleen start hij nu wel op .Maar bij het uitzetten gaat de tv spontaan weer aan . Het probleem zat in de connector 1108 . Deze maakte om een of andere reden geen goed contact meer .
Nu is er nog een probleem de tv gaat niet uit . Als ik hem uitschakel gaat
deze spontaan weer aan . Wie weet er een oplossing . Overigens bedankt voor de tips die ik heb mogen ontvangen.
Grt Toon
Reset heeft niet geholpen .Maar ik heb een ander moederbord besteld . Probleem was opgelost . Maar nu duikt er weer een ander probleem , er is geen backlight . Nu heb ik het scherm open gemaakt en wilde ik de leds controleren . Hoe kan ik deze controleren . Ik heb er spanning opgezet 24 v maar ik krijg helemaal geen licht . Wat doe ik verkeerd . De 14 volt op de pss was wel oké .
24 V is te weinig voor test over de strip, je kan alleen met een LED tester de strips testen. maar 14 V is veel te weinig uit de voeding....