goedemorgen,

Ik heb een vraag over de PeakTech paneel meters.
In de bijsluiter van Reichelt staat een waarschuwing betreffende het gebruik van meerdere meters .
Er staat in dat elke meter een aparte voeding nodig heeft (batterij of 9V voeding).
Voor het meten van stroom kan ik dat goed begrijpen.
Als je echter verschillende spanningen wil meten met zelfde aard potentieel hebben begrijp ik dat niet.

Ik ga natuurlijk de instructie van de leverancier opvolgen maar kan iemand dat uitleggen waarom?
Douwe

In de bijsluiter die je hier hebt geplaatst, zie ik dat niet echt staan.

Op dinsdag 23 april 2024 11:19:07 schreef douwebakker:
Er staat in dat elke meter een aparte voeding nodig heeft (batterij of 9V voeding).
Voor het meten van stroom kan ik dat goed begrijpen.
Als je echter verschillende spanningen wil meten met zelfde aard potentieel hebben begrijp ik dat niet.

De MIN van de batterij is NIET verbonden met de GND van de meet-ingang.
Als je meerdere modules gaat voeden uit 1 batterij ga je dus alle MINNEN aan elkaar knopen maar je moet dan alle GND-en aan elkaar knopen en dat gaat niet goed.

@maartenbakker, het staat er echt bij hoor.
@Thevel, Oh op die manier.

Geisoleerde DC/DC tussen elke meter. (of een ander type meter kiezen)

@Arco, Dat is ook mijn idee. Ik dacht aan deze:https://www.reichelt.nl/nl/nl/dc-dc-omzetter-1-w-12-vin-enkelvoudig-9-…
Ik ben in een project 5 stuks nodig.

Ziet er uit als een toepassing van de ICL7106.
Volgens mij kun je best wel meerdere meters aan een enkele 9V voeding hangen, en dan kun je ook alle GND aan elkaar koppelen.

Daarmee kun je dus meerdere spanningen meten als die allemaal dezelfde GND level hebben. Volgens mij geen enkel probleem.

Maar ik zou zulke meters niet kiezen. Er zijn meer dan genoeg meters die ook zonder zwevende voeding werken.