rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
't klinkt vaag.... maar in een "bipolaire elco" zit gewoon precies hetzelfde. Twee elco met de juiste pool tegen mekaar aan. En dan kan je wat behuizing en zo uitsparen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Maar wel vaak met anders geetste folies dacht ik. De constructie komt elektronisch overeen maar kan fysiek net iets anders uitgevoerd zijn.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op vrijdag 3 mei 2024 14:27:04 schreef rew:
't klinkt vaag.... maar in een "bipolaire elco" zit gewoon precies hetzelfde. Twee elco met de juiste pool tegen mekaar aan. En dan kan je wat behuizing en zo uitsparen.
Is dat echt zo, zijn de 2 polen van hetzelfde materiaal?? Waarom is er dan een plus en min aanwezig?
Op vrijdag 3 mei 2024 19:06:44 schreef vergeten:
[...]Is dat echt zo, zijn de 2 polen van hetzelfde materiaal?? Waarom is er dan een plus en min aanwezig?
Ja, twee rolletjes van dezelfde geëtste folie in één behuizing gerold, over elkaar met een isolator ertussen . Elk rolltje heeft een aansluing naar buiten + en - aanduiding is dan niet meer nodig, het ding is bipolair..