En nog beter is een doorstroom boilertje, warmt alleen als nodig is. Tegenwoordig zelfs zo'n grote capaciteit dat je er zelfs onder kan douchen

Op woensdag 27 maart 2024 21:08:45 schreef smd:
En nog beter is een doorstroom boilertje, warmt alleen als nodig is. Tegenwoordig zelfs zo'n grote capaciteit dat je er zelfs onder kan douchen

helaas wel met bijbehorend vermogen, om fatsoenlijk te douchen met zo'n ding is 15kW al niks ruim.

Klopt, maar geen boilers die warm gehouden moeten worden. Op Curacao douchede we er onder en daar nog 110 V!!

Op woensdag 27 maart 2024 21:12:40 schreef testman:
om fatsoenlijk te douchen met zo'n ding is 15kW al niks ruim.

Ik kom op de helft: 7 liter water per minuut van 15°C -> 30°C

Op donderdag 28 maart 2024 23:25:25 schreef Hensz:
[...]
Ik kom op de helft: 7 liter water per minuut van 15°C -> 30°C

als je water 15 graden is miss, maar hier komt er in de winter geen 15 graden water uit de koude kraan. heb die doorstromers aangesloten in tijdelijke zorgvoorzieningen. maar als je amper temperatuur uit zo'n doorstromer hebt is er ofwel geen waterdruk over. in tegenstelling tot een boiler waar 80 graden uitkomt en je dus weinig heet water nodig hebt om te mixen en behoud je waterdruk.

is al jaren een ellende, loodgieters die proberen die doorstroom krengen te verkopen bij klanten, 3 airco's hangen en een doorstromer, kan de ketel eruit en gas kan eraf. is goedkoop, kost amper ruimte en geen verliezen zeggen ze dan. tot de klant aanvraag voor de stroomvoorziening doet, 17kW en maar 1x 25A hoofdvoeding..

Wij hebben een Quooker flex. Erg fijn ding, 1 theedrinker in huis.
Daarnaast een kleine 5L boiler die ik vanwege ruimte in de kruipruimte gehangen heb aan de onderkant van de vloer. Snel extra warm water en dichtbij, dat bevalt prima!

Verbruik: Ik heb er een Homewizard stopcontact op de Quooker zitten, verbruik is 123,3 kWh per jaar.
Nu wel een hickup, bij opstarten is het water wat minder heet, daarna komt het kokende water, ik heb ergens gelezen dat de dubbele slang dan een lekje kan hebben. Ga ik nakijken.

123 KwH is nogal wat, dat gebruikt een moderne koelkast ook.. Een waterkoker ook al eens iemand een Home wizard tussen gehad?? acht veel goedkoper!

Op zondag 28 april 2024 19:13:34 schreef smd:
123 KwH is nogal wat, dat gebruikt een moderne koelkast ook.. Een waterkoker ook al eens iemand een Home wizard tussen gehad?? acht veel goedkoper!

tja, wat denk je zelf? ding wat je alleen aanzet als het nodig is of wat 24/7 op temperatuur word gehouden. een geyser is ook goedkoper in verbruik als een boiler maar voor comfort wint de boiler wel.

Op dinsdag 26 maart 2024 22:08:20 schreef Joker1337:
@Sjepr, hoe kun je bevestigen of het geoxideerde magneetje de boos doener is? Ik heb mijn kraan gedemonteerd en heeft het zelfde binnen werk als de jouwe. Nog even stoeien met de insert, krijg hem slecht uit de kraag

Mijn klachten werden steeds erger. Toen ik het magneetje zag wist ik wel genoeg: zielig plakje roest. Het is lastig van buitenaf een magneetje op exact de juiste locatie te houden om te testen. Helaas is het pas echt te zien als de insert eruit is.

[Bericht gewijzigd door Sjepr op (15%)]

Geef mij maar een gewoon simpel waterkokertje, zo simpel een kind kan de was doen. Geen overbodige luxe nodig. ;)

Klopt, en gaan veeeeeeel langer mee dan een Quooker met zijn gemiddeld 5 jaar..

Op vrijdag 10 mei 2024 20:08:12 schreef smd:

en ook al zouden de waterkokekertjes het minderlang uit houden , voor de prijs van een quooker kun je er een hoop van kopen .
elk jaar een nieuwe en het is nog steeds goedkoper

En nu zijn er ook nog Quookes, die 3 in 1 zijn, dus ook gekoeld en bruisend water er bij ( cube).. wat kosten die qua energie??

Het is zelfs zo erg dat als je dit niet in je huis hebt, je er niet meer bij hoort, net als zo een Ring deurbel... Wat een verwent volkje zijn we geworden...

Niettemin zal de prijs voor het milieu vroeger of later duur betaald worden.

Op vrijdag 10 mei 2024 20:08:12 schreef smd:

de huidige zeker dan, de 1e versie quooker ken ik die 20 jaar halen intussen.

Op zondag 12 mei 2024 23:27:24 schreef testman:
[...]

de huidige zeker dan, de 1e versie quooker ken ik die 20 jaar halen intussen.

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen,
Onze quooker nordic (losse heet water kraan) geeft 2x knipperen. Quooker service (eigenlijk niet service) zegt”niet te repareren” omdat de kraan niet meer communiceert met de boiler. Klopt er is een draadje af in de quooker wat ze blijkbaar bij vervaardigen hebben mee gesmolten met het hele binnenwerk. Het leveren van een nieuwe ring lukt blijkbaar niet. Deze zou wel vervangen kunnen worden maar doen ze niet.
Coulance regeling is nw aanschaffen voor €495. ( weinig coulance voor item waarvan ze tussen neus en lippen door aangeven dat ze met dit probleem aan het stoeien zijn omdat het idd te gek is dat 1 los draadje zorgt voor vervangen hele apparaat) . Zeker als je levensduur 20 jaar is….. het daadwerkelijk 2 jaar garantie is wat tegenstrijdig dan maar nu voor mij wel duidelijk. Desalniettemin is na 9 jaar gebruik dit als coulance te geven niet gebruikelijk…. Maar nu komt het, de kleur geborsteld rvs is uit de collectie dus om mijn set maching te houden moet ik 3 items moet vervangen.( heetwater, kraan en zeep pompje) ongelooflijk 1 draadje los met als coulance €900 voor de twee kranen en hebben ze het zeep pompje er nog niet bij gerekend, ik denk dat ze het niet durfde te zeggen.

De vraag….. weet iemand hoe ik dit draadje kan repareren.

Heb via marktplaats heel dom een kraan aangekocht maar helaas bedondert.

Dat draadje is de beveiliging in buisje, is niet los leverbaar dat buisje, openzagen kan wel en de beveiliging vervangen...