RES
RES
in deze video zie je iets dat erop lijkt:
https://www.youtube.com/watch?v=YacI7hWWKJw
In the video has been shown that how to repair Lcd/led panel by using Cof to Cof insulation wire joining method without Bonding machine.
Its one of the best bypassing method for repairing Led/Lcd panel.
Every step should be done carefully.
Bedoel je de balken in het beeld of de vlekken in het scherm?? Word wel een lastige maar zou de methode van YT gebruiken anders jammer...
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ziet er uit als einde verhaal.
Zoals gezegd, deze mainboards zijn nog wel gewild in werkende toestand dus dan is het toestel niet helemaal voor niets overleden.
Aan de kant waar de COF defect is deze allemaal verwijderen, grote kans dat het toestel weer werkt. Let op dit kan alleen bij COF's die aan de zijkant van een panel zitten!!
thnx dat was een goede save voor die tv aan die kant alles weg gehaald en nu idd weer netjes beeld..
maar even voor mij wat heb ik nu technisch gedaan dat weer werkt ?
komt de row signaling alleen van de andere kant nu ?
maartenbakker
Golden Member
Dat verbaast mij ook. Wat doet zo'n COF dan precies? Alleen een bestaand signaal bufferen? Of ga je toch (nauwelijks zichtbaar) dingen missen zoals met het afplakken van lijntjes?
Wat er precies gebeurt weet ik niet, ik heb wel ideeën maar meer ook niet. Het enige verschil met en zonder die side-COF's zoals ik ze noem is dat het beeld ietwat lichter wordt wat niet erg opvalt.