L.S.,
Ik heb nu een nieuwe HDMI connector in mijn playstation 4 gezet (een koningsdag koopje), helaas heb ik alleen beeld in de safe mode en als er een statusbalk op de tv te zien is. De safe mode reageert wel op mijn controller invoer.
Voor de rest heb ik geen beeld en geen geluid.
Ik heb opnieuw met crystaldisk naar de harde schijf gekeken, de schijf heeft 15 partities die allemaal in orde blijken. Ik heb nieuwe firmware op de PS4 gezet maar zonder beeld.
Mocht er een wat beter forum zijn voor deze vraag, dan hoor ik het graag. Ik zie niet zoveel activiteit bij Tronicsfix.
[Bericht gewijzigd door Nikolai Tesla op (13%)]
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
En de gebruikte TV kan overweg met de minimum uitvoer van de PS4?
Menig monitor/TV tegenwoordig is toch wel wat kieskeurig vergeleken met het beeldbuis-tijdperk.
Soldeerverbindingen controleren onder de microscoop of met een goede loep zou trouwens m'n eerste stap zijn.
De tv is een LG 70up77006lb. Ik heb 3 HDMI kabels geprobeerd. Mijn beste loupe is mijn telefoon op ingezoomde stand, en dan ziet alles er keurig uit, maar ik ga door. Een break out box voor HDMI lijkt me het handigst nu, en is te koop bij ALiexpress.
Het lijkt er het meest op dat de decoder IC stuk is. Het wordt ook wel "the white light of death" genoemd. Het is een Panasonic IC, de MN86471A. Voor wie mij kan helpen, houd ik mij aanbevolen.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op zaterdag 1 juni 2024 19:08:36 schreef smd:
Dan de HDMI controller vervangen, maar vreemd dat die het wel doet in Safe mode?
niet raar an sich, doorgaans is de safe mode op een lagere resolutie als de normale modus. hoge resolutie trekt dat ic niet meer. je kunt een proberen in het beeld instellingen menu de resolutie lager te zetten. dan zou het miss kunnen werken en weet je of het nog de moeite is. stel er is nog meer mee..