Probleem met Sony Bravia tv model KDL-40R470A. Zodra ik de stekker in het stopcontact steek dan start de tv op en komt er SONY op het beeld te staan, gelijk hierna herstart de tv zich, waarna er weer SONY op het beeld te zien is. De tv blijft dus opnieuw opstarten.
Ik heb al geprobeerd de tv naar de fabrieksinstellingen te resetten, maar dit is niet mogelijk omdat de tv daarvoor niet lang genoeg blijft aanstaan.
Ook is het niet mogelijk om de tv uit te zetten met de stekker in het stopcontact.
Iemand ervaring met dit probleem?
Ik heb nogmaals naar de tv gekeken en het led lampje van de tv blijft tijdens het opnieuw opstarten van de tv wel groen. Alleen als de tv uitgaat dan gaat het ledje uit, waarna het gelijk weer groen brandt bij de volgende opstart.
Er zijn ook geen lekkende of bolle condensatoren te vinden in de tv.
De 12V en 3,3V zijn goed en schoon.
Ook heb ik de backlight losgekoppeld, het effect blijft het zelfde maar dan zonder beeld.
Heeft iemand een idee hoe ik de tv weer werkend kan krijgen?
Moederbord defect, EMMC is in bootloop door beschadiging in geheugen structuur.. EMMC (laten) vervangen dus..
Hoi SMD,bedankt voor je bericht. Helaas voor de tv, dan moet ik hem maar weg doen. Een volgende keer beter. Groetjes, Jelle
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op dinsdag 25 juni 2024 16:59:56 schreef Jelle S:
Ja, maar is het de moeite nog voor een tv van 10 jaar oud? Het is ook geen smart tv.
Als je, tot aan defect gaan van het toestel, tevreden was met het beeld en geluid, waarom dan veel meer geld betalen voor een nieuwe TV dan het ding voor relatief weinig te herstellen?
Mee eens MNM, en een Smart TV is meestal na 4 a 5 jaar afgeschreven en apps werken niet meer (goed) kan je beter een smartbox voor nemen of een chromecast.
Ik heb de tv gekregen. Gered van de vuilnisbelt. Ik vind het altijd leuk of ik weer werkend kan krijgen. Regelmatig lukt dat. En dan? Geef ik het meestal weg. Zelf heb ik het niet nodig. Smart tv's zijn inderdaad hopeloos met de app's. Ze verlopen zomaar. Een Android kastje is een goedkope oplossing en blijft jaren werken.
Op naar het volgende apparaat dat ik "red". Wellicht meld ik mij weer hier op de site als ik er niet uitkom.
Allemaal bedankt voor de reacties en adviezen.