Foto is van een printkop van een 3d printer. Een van de draadjes uit witte stekkertje is afgebroken.
In het zwarte draadje zie ik geen kern zitten.
Weet iemand mij te vertellen wat voor draadje het is?
Dat witte stekkertje is voor de aansluiting van de temperatuursensor. idd, gewoon iets verder strippen en een nieuw contactje op zetten. Bij elke shop kun je ook een nieuwe sensor met draadje en stekkertje kopen, Of zelfs met heat element, of zelfs een volledig extruder block icl. heater en sensor.
Groet,
Marc
nonius
set SCE to AUX.
Is het van belang wat voor draadje het is?
Het lijkt me overduidelijk dat het draadje afgebroken is en terug bevestigd moet worden, aan de stekker.
Probeer het metalen contactpinnetje uit de stekker te halen (waarschijnlijk moet u met een speld o.i.d. een klein kunststof-tabje omhoog buigen, waarna de pin er (naar boven toe) uitgedrukt kan worden). Dan proberen de afgebroken draad er weer aan te bevestigen. Mogelijk kunt u de 'krimpverbinding' weer 'ontkrimpen' en daarna met draad weer opnieuw krimpen, anders solderen, al dan niet met een extra (langer) stukje draad ertussen.
En als dat gebeurd is, misschien een stukje krimpkous (best 3:1 krimverhouding gebruiken) over de stekker en de draadjes schuiven en krimpen, zodat de draden een klein beetje ontlast worden tegen buiging, net waar ze de stekker uitkomen. Alle 'buiging' wordt op dat punt geconcentreerd, en het is dus een kwestie van tijd (en evt. trillingen) tot draden op dat punt afbreken. Misschien handig om ook bij de andere stekkertjes preventief wat krimpkous eroverheen te doen, om toekomstige problemen vóór te zijn.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op maandag 19 augustus 2024 15:28:41 schreef nonius:
Is het van belang wat voor draadje het is?
Als het temeperatuursensor ding een thermokoppel zou zijn, dan is dat van belang. Maar dat is onwaarschijnlijk. Maar heel weinig printers hebben dat.
nonius
set SCE to AUX.
Tsja, ik ben maar een simpele werktuigbouwkundige (in de electronicawereld staan we ook wel bekend als 'fietsenmakers'), als ik een los draadje zie dan is mijn eerste neiging om het weer vast te maken en verder niet al teveel na te denken.
Mijn probleemoplossend-vermogen reikt niet veel verder dan onderstaande flowchart....