Ik heb een Sony KDL40NX700. Sinds enige tijd lukt het RTL4 om teletekst ondertitteling aan te zetten, zonder dat ik het ingeschakeld heb. Ik kan het wel onderdrukken door op teletekst pagina 889 aan te zetten, dan is de ondertiteling weg. Kan ik dat op een permanente manier onderdrukken. Het is alleen op RTL4 (digitaal ziggo)
Ik heb RTL4 dagelijks aan staan met het nieuws in de ochtend maar nog nooit teletekst gezien.
Ook een sony hier, maar KPN IPTV..
Op de AB het knopje voor ondertiteling opzoeken, en bij RTL 4 op uit zetten.
Als er met een decoder wordt gekeken moet op die AB de ondertiteling worden uitgezet.
RTL heeft geen TXT maar wel ondertiteling op 888
Ja er zitten veel knopjes op je AB, zo ook een voor taalkeuze.
Kan je op ZDF soms naar de originele (Engelse) taal luisteren zonder de hinderlijke Duitse nasynchronisatie.
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Als je zo een digitale ontvanger thuis hebt staan, moet je de teletekst ondertiteling daar uitschakelen en niet op je TV zelf.
Op donderdag 22 augustus 2024 23:27:02 schreef pararuud:
[...] de hinderlijke Duitse nasynchronisatie.
Dat heet daar toch nazi-chronizatie
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
De Oosterburen hebben wel een lange adem.
Zag laatst dat Tatort aan zijn 1271e aflevering bezig was... (wist niet eens dat die serie nog steeds door liep...
)
[Bericht gewijzigd door Arco op (20%)]
Op vrijdag 23 augustus 2024 14:34:00 schreef CrossFireX:
Als je zo een digitale ontvanger thuis hebt staan, moet je de teletekst ondertiteling daar uitschakelen en niet op je TV zelf.
Heeft de TS een STB?
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Op zaterdag 24 augustus 2024 13:11:53 schreef Henry S.:
[...]
Heeft de TS een STB?
Hij zegt toch digitaal?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op zaterdag 24 augustus 2024 14:21:08 schreef RAAF12:
Kijken hier mensen TV met een ingebouwde smartcard?
ik ken er genoeg, is daar iets mis mee?
10 jaar terug was een CI module standaard
rob040
Golden Member
Op zaterdag 24 augustus 2024 14:02:36 schreef CrossFireX:
[...]Hij zegt toch digitaal?
Ziggo is DVB-C.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op zaterdag 24 augustus 2024 14:21:08 schreef RAAF12:
Kijken hier mensen TV met een ingebouwde smartcard?
RTL4 zit in het basispakket dus geen verdrietkaart nodig.
Ik vermoed dat buzzy gewoon rechtstreeks op zijn TV kijkt. Klinkt typisch als een bug door de manier waarop RTL teletext uitzendt en een TV die die manier net niet helemaal goed begrijpt soms.
Op zaterdag 24 augustus 2024 14:23:06 schreef DK:
[...]ik ken er genoeg, is daar iets mis mee?
10 jaar terug was een CI module standaard
Ik was benieuwd want ik lees hier voornamelijk over STB en een enkele satelliet kijkerd.
Ik kijk met een STB en heb voor de fun een DVB-T kassie, gratis 'Digitenne' en de schotel ligt werkeloos in het hok. Maar de jongere generatie kijkt geen (of amper) lineaire TV, die streamen, Netflixen ect.
nonius
set SCE to AUX.
Ik kan het wel onderdrukken door op teletekst pagina 889 aan te zetten, dan is de ondertiteling weg. Kan ik dat op een permanente manier onderdrukken.
Hopelijk lukt het met de eerder gegeven tips, anders is het misschien ook een optie om uit te zoeken waar het Teletekst decoder-IC zit en het uitgangssignaal hiervan te dis-ablen, of op de één of andere manier om de tuin te leiden en uit te schakelen, d.m.v. een kleine chirurgische ingreep?
Ervan uitgaande natuurlijk dat u verder sowieso geen Teletekst gebruikt en het dus een nutteloos 'feature' is op deze TV.
maartenbakker
Golden Member
Die Sony bak is van 2010. Het schema heb ik niet opgezocht, maar dat zou zomaar kunnen. Handig, iets beweren en lekker lui de feiten er niet bijzoeken. Ik ben niet de enige die zich daaraan bezondigd 
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (88%)]
nonius
set SCE to AUX.
Handig, iets beweren en lekker lui de feiten er niet bijzoeken.
Het was een suggestie in de richting van een mogelijke oplossing. Zelfs met een geïntegreerde chipset kan ik me voorstellen dat er mogelijkheden zijn om het juiste pinnetje, dat 'iets' met Teletekst doet, te omzeilen, onderbreken, beet te nemen, etc.
Ik zie het meer als een balletje opwerpen dan een compleet uitgewerkte kant-en-klare oplossing aanbieden.
Of dat luihuid is? Denk dat het meer een geval is dat hij veel langer, en op een veel hoger niveau, heeft gerepareerd dan ik. Buzzy is, als professioneel reparateur, meer vergeten over electronica dan ik als simpele hobbyïst ooit ga weten.
Ik vind het voordeel dat voor iedereen schema's beschikbaar zijn in de Internet tijd. Maar als ik voor de iedere vraag het schema erbij moet zoeken doe ik eigenlijk het 'werk' voor een andere forumbezoeker. Niks mis mee als dat je hobby is imho.
Voor iedereen schema's beschikbaar? Huh waar?
Lijkt wel of 90% van de apparaten tegenwoordig bedrijfsgeheim is, of op zn minst achter een paywall zit