Op zaterdag 28 september 2024 19:25:20 schreef Xenobinol:
De voeding is ook prima te gebruiken zonder deze meters maar het zou leuk zijn als de functionaliteit weer volledig op orde te maken is.

Zijn nog steeds te koop die meters ook de wisselstroom types, die op het plaatje zijn weekijzermeters en kunnen zowel DC als AC meten.
https://www.google.com/search?q=analog+current+meter&sca_esv=13455…

Ik heb een prima dag gehad :-)
Leuke dingen gevonden, en met veel CO'ers bijgepraat.

Ik vond eigenlijk weinig te klagen over het aanbod. In vergelijking met eerdere radiomarkten was er véél meer meetapparatuur etc.
Wel waren er (vooral in het begin) veel kramen leeg. Waarschijnlijk handelaren die de weersvoorspelling te slecht vonden. Uiteindelijk viel dat weer erg mee :-)

Mijn buit:
https://www.miedema.dyndns.org/co/2024/IMG_2731_buit_Lichtmis_2024-600pix.jpg
klik op foto voor grotere versie

M'n dag begon al meteen goed met het vinden van die 2 Hameg modules, die ik al kende van rbeckers.
Die LCR meter is prachtig: hij meet alle parameters, bij frequenties van 100Hz t/m 25kHz. Dus defect voor een tientje vond ik een koopje :-). Ik heb al even gekeken: er zit geen dedicated chipset in, maar discrete componenten (alles SMD). Dat maakt mijn reparatie kansen een stuk beter. Wel heeft er al iemand in zitten spitten. De SMD elcootjes zijn vervangen door TH exemplaren :S .

De low distortion generator van rbeckers is destijds verkocht, maar ik vond het wel een mooi ding. Dus fijn dat ik er nu weer eentje voor een leuk prijsje gevonden heb :-)

Dat Proxxon zaagtafeltje had ik gezien, en gebruikt, bij een mede CO'er, en is ideaal om print op maat te maken. Stond op mijn lijstje om een keer zelf aan te schaffen, dus mooi dat ik die tegen kwam.

Die 10-turn dial knoppen midden onder op de foto zijn om de defecte knop van mijn Efratom FRT rubidium te vervangen. Van het origineel is het locking mechanisme defect. Gelukkig vond de scherpe blik van flash2b een paar identieke knoppen, waar ik de defecte onderdelen uit kan overzetten.

Verder van alles wat. Ook van alles gekregen :-). Van inmiddels bekende handelaren, die liever met een legere auto naar huis gingen, maar ook van bevriende CO'ers.

.
Na de markt ben ik nog bij een vrijgevige CO'er langs geweest die me een HP OCXO cadeau gedaan heeft. Dus mijn 5335A counter is ook weer compleet:

https://www.miedema.dyndns.org/co/2024/IMG_2729__5335A_heeft_nieuwe_OCXO-600pix.jpg

Geen 10811-60111, maar een 10544A. Die past er ook zo in, en is ook een hele mooie OCXO :-). Ter plekke er in geschroefd en getest in zijn uitgebreide lab.
Ik ben er erg blij mee, en tevens leuk om weer een CO'er beter te leren kennen. Het was gezellig, dus ik was ook later thuis...

groet, Gertjan.

Wat sommigen ouwe meuk noemen vinden anderen leuk om doorheen te gaan ;). Het aantal lege kramen viel wel op inderdaad.

Toch een geslaagde dag, ook met de Circuits Online stand.

Mijn buit:

• Data Precision 3500 multimeter, van onze stand die ik al eerder op het oog had
  • Kleine Philips variac
  • Philips scheidingstrafo
  • Amroh trafo bouwpakket
  • Wat onderdelen
  • Klos wikkeldraad
  • En een Zip drive (vond ik wel grappig)
  • Niet op de foto: een doos buizen voor een overtuigende prijs

Op zaterdag 28 september 2024 20:32:34 schreef miedema:
Ik heb een prima dag gehad :-)
Leuke dingen gevonden, en met veel CO'ers bijgepraat.

Ik vond eigenlijk weinig te klagen over het aanbod. In vergelijking met eerdere radiomarkten was er véél meer meetapparatuur etc.
Wel waren er (vooral in het begin) veel kramen leeg. Waarschijnlijk handelaren die de weersvoorspelling te slecht vonden. Uiteindelijk viel dat weer erg mee :-)

Mijn buit:
[afbeelding]
klik op foto voor grotere versie

M'n dag begon al meteen goed met het vinden van die 2 Hameg modules, die ik al kende van rbeckers.
Die LCR meter is prachtig: hij meet alle parameters, bij frequenties van 100Hz t/m 25kHz. Dus defect voor een tientje vond ik een koopje :-). Ik heb al even gekeken: er zit geen dedicated chipset in, maar discrete componenten (alles SMD). Dat maakt mijn reparatie kansen een stuk beter. Wel heeft er al iemand in zitten spitten. De SMD elcootjes zijn vervangen door TH exemplaren :S .

De low distortion generator van rbeckers is destijds verkocht, maar ik vond het wel een mooi ding. Dus fijn dat ik er nu weer eentje voor een leuk prijsje gevonden heb :-)

Dat Proxxon zaagtafeltje had gezien, en gebruikt, bij een mede CO'er, en is ideaal om print op maat te maken. Stond op mijn lijstje om een keer zelf aan te schaffen, dus mooi dat ik die tegen kwam.

Die 10-turn dial knoppen midden onder op de foto zijn om de defecte knop van mijn Efratom FRT rubidium te vervangen. Van het origineel is het locking mechanisme defect. Gelukkig vond de scherpe blik van flash2b een paar identieke knoppen, waar ik de defecte onderdelen uit kan overzetten.

Verder van alles wat. Ook van alles gekregen :-). Van inmiddels bekende handelaren, die liever met een legere auto naar huis gingen, maar ook van bevriende CO'ers.

Na de markt met ik nog bij een vrijgevige CO'er langs geweest die me een HP OCXO cadeau gedaan heeft. Dus mijn 5335A counter is ook weer compleet:

[afbeelding]

Geen 10811-60111, maar een 10544A. Die past er ook zo in, en is ook een hele mooie OCXO :-). Ter plekke er in geschroefd en getest in zijn uitgebreide lab.
Ik ben er erg blij mee, en tevens leuk om weer een CO'er beter te leren kennen. Het was gezellig, dus ik was ook later thuis...

groet, Gertjan.

Leuk en ideaal ding dat Proxxon zaagje. Heeft deze ook een 2 kleuren LED die "meebeweegt" met de belasting van de motor ?
Widia-zaagbladje er op en dan doet hij het jaren.

Leuk zo'n zelfbouwtrafo, twee kant en klare E-I blikpakketten maar dan schuin doorgezaagd zodat je geen blikjes moet stapelen! Dit soort trafo's stammen nog uit de tijd dat de enige laagspanningstrafo's meestal modelspoor en beltrafo's waren. Met deze trafo kon de hobbyist een voeding voor transistorschakelingen maken!

edit: prosman schoot er door met een lap quote

Op zaterdag 28 september 2024 19:35:39 schreef douwebakker:
Leuk ding die scheidingstrafo. 90euro stond erbij dacht ik. Is eigenlijk onmisbaar in de werkplaats.

Klopt, bij een Duitse handelaar. Die man staat altijd wel met leuke spulletjes op de beurs.
Een regelbare gescheiden netspanning is inderdaad erg handig, op mijn werk heb ik eentje in de werktafel ingebouwd. Thuis nu dus ook ter beschikking.

Op zaterdag 28 september 2024 19:48:28 schreef RAAF12:
[...]

Zijn nog steeds te koop die meters ook de wisselstroom types, die op het plaatje zijn weekijzermeters en kunnen zowel DC als AC meten.
https://www.google.com/search?q=analog+current+meter&sca_esv=13455…

Ik ga eens een kijkje nemen of er wat bruikbaars bij zit. bedankt.

Hi Jeroen, :-)

Jouw aangeschafde materialen valt bij mij niet onder ouwe meuk....
Dat P12U trafo bouwpakketje is leuk, ik heb vroeger een groter model trafo bouwdoos samengesteld, was leuk werk.

HF Print
Voor de gene de mij kunnen overtuigen, stel ik de print beschikbaar met de mooie mixer en trimmers, zie de foto's hieronder.
De aanschaf die ik had gedaan, ging voor mij om het kastje en ik zie mijzelf voorlopig geen spul bouwen met deze materialen.
Ik heb van dat HF materiaal al wat liggen, en dat heeft volgens mij nog nooit bewogen in hun laatje. ;)

Overzicht van het printje met mooi HF materiaal.
https://www.bramcam.nl/Diversen/Lichtmis-2024-05.png
.

Misschien kunen jullie bepalen welk met trimmers het zijn.
https://www.bramcam.nl/Diversen/Lichtmis-2024-06.png
.

Volgens mij is dit een bandfilter sectie van het geheel.
https://www.bramcam.nl/Diversen/Lichtmis-2024-07.png
.

Dus ik hoor wel wie er eventueel intresse in dit printje hebben voor hun mooi HF project.
Drie op een rij, wil de echte seriekring opstaan...
Ik verkoop niets, dit is dan een schenking, post is ook betaald. ;)

Groet,
Bram

Er zijn weer leuke dingen gescoord en het weer was ook redelijk, goed om te zien en te horen!

Ik had een concert (zit in de organisatie) vandaag dat was heel leuk, maar ik had ook graag naar de beurs gegaan en bekenden willen ontmoeten.
Volgende keer maar weer.

Mooi printje Bram, maar HF is niet mijn ding.

Kleiner, leger maar net zo gezellig als ik me herinner; volgend jaar weer (als mijn MahJongg club tenminste niet weer de laatste zaterdag van september uitkiest).
Ondanks dat ik niets nodig heb toch nog wat gescoord:

• een paar vakkendoosjes
  • een GPIB kabel
  • vijf DPDT 8A relais met 230Vac spoel
  • drie 'tapstrips' M3
  • een originele Tullens allesknipper
  • twee snoertjes voor een componenttester
  • twee mini-BNC chassisdeeltjes

In die vakkendoosjes zat dit:

en dat is gratis beschikbaar (alle 450 gram) voor de liefhebber van gebruikte weerstanden van groot tot klein en van alle leeftijden.

Gelukkig wint het uitgaande volume ruimschoots van het binnenkomend volume. O-)

Ha blackdog,

Haal je hem uit het kastje ?
Jammer ik wil wel voor je kijken wat je er mee kan misschien toch wel bruikbaar ergens in je meetplaats.
Stuur hem maar richting Rotterdam is het wat dan stuur ik hem met gegevens en toepassing wel weer retour.....

Groet,
Henk.

@fatbeard Zo'n bos oude weerstanden komt me bekend voor!

Hoe is de verkoop op de CO stand geweest, nog wat kunnen slijten?

Mijn nieuwe W&G TKL-12 (voor CMOS) net getest (zie: hier) en hij werkt volgens het boekje wat er bij zit. Erg leuk ding met maar één 7 segment dotted display.

Als er iemand is die een W&G TKL-5 heeft gekocht, deze lag toen ik er was niet op een (niet CO) kraam, dan heb ik de manual er ook van want die zat er ook nog bij.

Goed, wij waren met z'n drieën, een CO dame en twee niet CO heren, waarvan een de chauffeur was.
Wel alle drie radio-zendelingen :+
Waar ik voor ging was wat LED spul en wat verder leuk leek en ik dragen kon.
LED spul is gelukt, en verder ook.
Tijdje bij Display staan teuten, bij de CO stand staan teuten, eigenlijk overal wel.
Hoop mensen gezien.

En dat bundeltje ventilatoren dat op je rug hing ?

Het leek wel alsof je scheten wilde wegwaaien. >:) O-)

Op vrijdag 27 september 2024 23:14:51 schreef Sine:
[...]

Dat lijkt me typisch iets wat daarna bij ons behoorlijk in de weg gaat staan ;)

Tenzij iemand hier het wilt hebben ... liever niet.

Ik heb de recorder vrijdag gelijk op marktplaats gezet als gratis ophalen.
Zojuist is ie opgehaald door een 85-jarige mijnheer op een scootmobiel uit BovenSmilde.
Hij was er "slim bliede met". Mooi opgelost toch?

Op zondag 29 september 2024 14:33:31 schreef Tidak Ada:
En dat bundeltje ventilatoren dat op je rug hing ?

Het leek wel alsof je scheten wilde wegwaaien. >:) O-)

Dat kon ik dragen..
Meer meegenomen onder, altijd gemakkelijk eventueel.

Op zaterdag 28 september 2024 22:08:41 schreef bprosman:
[...]

Leuk en ideaal ding dat Proxxon zaagje. Heeft deze ook een 2 kleuren LED die "meebeweegt" met de belasting van de motor ?
Widia-zaagbladje er op en dan doet hij het jaren.

Er zit zo ongeveer niks in: netsnoer -> schakelaar -> motor :-)

Bij het naar de auto brengen kwam er wat water uit.... Waarschijnlijk bij het opbouwen van de kraam in de regen gestaan. Hij kwam van de 1e eigenaar die er goed voor gezorgd had, en alle papieren erbij wilde leveren. Maar op het laatste moment had hij dus kennelijk toch een steekje laten vallen.

Dus thuis meteen uit elkaar getrokken om goed te drogen vóór er wat gaat roesten. Zo ligt hij nog... (En weet ik wat er in zit :-) ).

En ik dacht inderdaad een widia zaagje te kopen voor FR4 zagen.

groet, Gertjan.

Op zondag 29 september 2024 10:42:57 schreef revado:

We hebben een goede en gezellige verkoopdag gehad.

Op zondag 29 september 2024 17:31:31 schreef miedema:
[...]
Er zit zo ongeveer niks in: netsnoer -> schakelaar -> motor :-)

.....

En ik dacht inderdaad een widia zaagje te kopen voor FR4 zagen.

groet, Gertjan.

Aluminium zagen gaat ook prima met die tafelzaag en widia blad.
Handig voor kleine frontplaatjes.

Op zaterdag 28 september 2024 16:40:24 schreef douwebakker:
[...]
Ik vond het aanbod ook flink tegenvallen. Er was trouwens wel veel publiek.
Ik heb niets gekocht gekocht.

Ik weet niet wat je zoekt op zo'n markt, maar deze leek me wat aanbod betreft toch aardig divers.

Op zaterdag 28 september 2024 21:32:35 schreef Jeroen:
Wat sommigen ouwe meuk noemen vinden anderen leuk om doorheen te gaan ;). Het aantal lege kramen viel wel op inderdaad.

Toch een geslaagde dag, ook met de Circuits Online stand.

Precies, ik heb weer behoorlijk lopen scharrelen in de 25 en 50ct bakjes, en daar zelfs dingen uit gehaald waarnaar ik op zoek was.

Op zaterdag 28 september 2024 22:45:24 schreef blackdog:
Hi Jeroen, :-)

Jouw aangeschafde materialen valt bij mij niet onder ouwe meuk....

Nouja, oud wellicht wel. Alleen die zip is (misschien) jonger dan 25 jaar ;)
Meuk is een ander verhaal.

Op zondag 29 september 2024 10:42:57 schreef revado:

Jep, het weer zat redelijk mee. En de aanhangers is zeker voor 1/4 minder vol teruggegaan naar het zuiden.

Nieuwe uitvinding:
Dingen in een bakje "gratis" gooien werkt heel goed als je er van af wilt ;)

[Bericht gewijzigd door Sine op (15%)]

Hi,

Nog even een "update" over de MiniCircuits modules die ik had gekocht.
Deze schijnen allemaal te werken, ik heb echter niet alles kunnen testen, een van mijn meetkabels brak...

Op het onderstaande pllatje is de meetsetup te zien, mijn nieuwe Spectrum Analyzer van Siglent en
rechts boven is nog net een stukje van de LAB voeding te zien die 15V leverde voor de Versterker module, dat is de gene met de aansluit draden

Klik = GROOT
https://www.bramcam.nl/Diversen/Lichtmis-2024-08-Klein.png
.

Dus door de defecte kabel zijn niet alle testen mogelijk geweest, maar wat ik wel al heb kunnen doen/testen zag er goed uit.

Verder worstel ik nog met de interface van de Siglent Spectrum Analyser, het normaliseren gaat niet zo als ik het graag zou willen hebben, dit is zachtjes door mij uitgedrukt.
Om het een en ander goed uit te vogelen op de Siglent, denk ik dat een bezoek aan Miedema een goed plan is, dan kunnen we er met twee man mee worstelen... :+

Groet,
Bram

Hier even nog een waarschuwing voor degenen, die zo'n pincetje kochten:

Deze pincetjes zijn voorzien van een z.g.n. "muizentandje". Dat houdt in dat ze m.i. ongeschikt zijn om ze voor SMD en ander kwetsbaar spul te gebruiken. Die muizentandjes zijn héél scherp. Je kunt er gaatjes mee knippen in papier en ander dun materiaal en ik denk dat chippies er door beschadigd worden.

Ik vermoed sterk dat ze als wegwerppincet uit de medische hoek komen.
Daar duidt het blauwe topje op. Het duidt op steriel wegwerpmateriaal.
Die muizentandjes zijn bedoeld om fijn, glibberig materiaal op te kunnen pakken.