We komen langs Zwolle, maar hoe laat exact is onbekend.
Doe mij ff een mailtje met je nummer, we vertrekken ergens 8 uur of even later uit Medemblik.
Dus kwart over 9 Zwolle is wel erg optimistisch

Op vrijdag 27 september 2024 19:38:54 schreef Krelis Vonketrekker:
Gertjan, misschien wel een stapel HP 10811 OCXO !Of ben je al voorzien? succes,Hans

Dat zou inderdaad héél mooi zijn :-).
Maar ik heb nog niet eerder een HP 10811 OCXO op een radiomarkt gezien...

groet & tot morgen, Gertjan.

[Bericht gewijzigd door miedema op (12%)]

Op vrijdag 27 september 2024 22:00:38 schreef Jinny:
We komen langs Zwolle, maar hoe laat exact is onbekend.
Doe mij ff een mailtje met je nummer, we vertrekken ergens 8 uur of even later uit Medemblik.
Dus kwart over 9 Zwolle is wel erg optimistisch

Kan je fatbeard dan niet beter ergens in A’dam of daaromtrent, oppikke?
Toct van Bergen op Zoom naar de Lichtmis was zogezegd ‘rampeus’: Meer dan 4 1/2 uur!!

Op vrijdag 27 september 2024 20:15:59 schreef douwebakker:
Kan ik deze PRO12 morgen nog bij de CO kraam kwijt?
Hij staat hier behoorlijk in de weg.
Douwe

Dat lijkt me typisch iets wat daarna bij ons behoorlijk in de weg gaat staan ;)

Tenzij iemand hier het wilt hebben ... liever niet.

Er zijn vast flink wat liefhebbers voor die Philips recorder. Zet maar bij MFBfreaks of marktplaats. Wel jammer dat die knoppen en weet ik wat meer eraf zijn gehaald.

Het was destijds een professioneel apparaat, met goede geluidskwaliteit. Als hij nog werkt of werkend te krijgen is, levert hij ook nog wel wat op. Maar in deze staat?

[Bericht gewijzigd door Hoeben op (18%)]

Op vrijdag 27 september 2024 23:14:51 schreef Sine:
[...]

Dat lijkt me typisch iets wat daarna bij ons behoorlijk in de weg gaat staan ;)

Tenzij iemand hier het wilt hebben ... liever niet.

Dan ga ik er ook niet mee lopen slepen.

Ik heb vandaag andere activiteiten.
Hopelijk verkopen alle donaties goed en gaat de kar leeg mee terug.

(heel) veel lege kramen en een hoop oude troep :-)
Niet veel bijzonders gevonden. Heb een Motorola Alphamate pager terminal meegenomen voor het fraaie toetsenbord en behuizing.

En wat pinheader connector spul.. Parkeren in het weiland was wel weer spannend maar zonder problemen er uit gekomen.

Op zaterdag 28 september 2024 16:22:40 schreef KGE:
(heel) veel lege kramen en een hoop oude troep :-)
Niet veel bijzonders gevonden. Heb een Motorola Alphamate pager terminal meegenomen voor het fraaie toetsenbord en behuizing. En wat pinheader connector spul.. Parkeren in het weiland was wel weer spannend maar zonder problemen er uit gekomen.

Ik vond het aanbod ook flink tegenvallen. Er was trouwens wel veel publiek.
Ik heb niets gekocht gekocht.

Hi, :-)

Tja, veel lege plekken en wat Douwe ook al zij veel stallen met ouwe meuk welke ik direct in de kliko zou gooien.

Hieronder een paar plaatjes van wat ik heb gekocht vandaag, het meeste betreft materiaal voor HF toepassingen, gelukkig waren een paar stallen die leuk materiaal hadden.
Ik heb nog niet de tijd gehad om alles e testen, vooral de MiniCircuits modules niet, dat was de aanschaf die het meeste kosten.

KLIK voor een grote versie.
https://www.bramcam.nl/Diversen/Lichtmis-2024-01-Klein.png
.

Links boven een dual potmeter en als het goed is, is dit een plastic film model, hij heeft een 1K en een 10K sectie.
Daarnaast een mooi koelblok met twee ventilatoren van 1V.

Links onder weer drie ferriet staven met MG en LW spoelen, deze zijn van goede kwaliteit en dan heb ik nog wat voorraad voor het doen van testen.

Ringkerntrafotje van 2x12,4V bij 30VA.

4x een miniCircuits module twee maal een signaal splitter, 1x een 20dB tab en een breedband versterker, dat is de gene met de draden er aan.
Status van de modules, nog geen idee! ;-)

Dan naar rechts wat zakjes met TOKO spoeltjes die voor 10MHz gebruikt zouden kunnen worden, moet ik verder nog uitzoeken.

Hieronder wat J310 JFets, vond ze een beetje dus met 1,5€, maar als het echt Siliconix JFets zijn is het nog OK.

Daaronder weer wat breedband IC versterkertjes, de NE592 en recht daarvan 9V batterij clipjes.

Midden onderin, 14x een SMA afsluit weerstand en 1x een SMA dopje, dat is die met het kettinkje.
Van de 14 stuks SMA afsluit weerstand waren er maar vier die binnen 0,3% op 50 waren getrimd.
Deze ga ik merken, en als ik ze nodig heb pak ik deze er bij voor de VNA te Adjusteren, en ja Gertjan, dat is DC gemeten, HF kom ik meestal niet verder dan 500MHz. ;)

Dan hebben we nog twee doosjes in het midden, een kleine en een grote.
Mooi doosje dat al leeg gehaald was en daar past mooi een precisie schakeling in, ik heb al wat gedachten hierover.
https://www.bramcam.nl/Diversen/Lichtmis-2024-02.png
.

Het grotere doosje, zit mooi materiaal in, maar ik denk dat ik dit doosje ook leeg haal.
Rechtsboven in het kastje een MD-159 Mixer met goede specs, ga ik waarschijnlijk nooit gebruiken.
Het zal wel weer een doosje worden met een referentie schakeling er in en gekacheld. :+
https://www.bramcam.nl/Diversen/Lichtmis-2024-03.png
.

Dan nog het laatste, dat is op de eerste foto te zien als doosje rechts, een schenking van flas2b het is een WCD checker, met de waarschuwing er bij,
dat ik maar niet op de testknop moet drukken in mijn meetomgeving, want dan gaat alles uit. :+

De tweede schenking vandaag was van Ite, daar had ik met Gertjan en Bart mee zitten praten in het restaurant dat was een .zip bestand van Chris Trask met vele interessante HF artikelen.
We hebben het even over mijn en zijn(Ite) Ferriet antenne projectjes gehad.

Ik hoop wat jullie ook nuttige zaken hebben ge-scored en dat ik daar binnen kort topics over lees!

Gegroet,
Bram

Ook weer terug van R.O.M. aka "De Lichtmis" radiomarkt. Veel bekenden gezien en gesproken en tussen de kleine buien door was het droog. Dit jaar inderdaad veel lege kramen (naast de ingang vooral) maar wel weer gratis entree, gratis parkeren en ook nog gratis dingen gekregen bij een aantal kramen.

Dan nu mijn buit:

• 2 sloop printen
  • Gie-Tec EPL14030 EPROM-UV-ERASER (12V/4W) -->Spec
  • 1 sloop print met 2 platte (Hahn) trafo's
  • Cablecon Crimp tang voor F connectoren
  • 5 alu doosjes
  • HP DPM module (die oa. in mijn HP3403C wordt gebruikt).
  • W&G Logic Probe TKL-12 voor 12V in doos inclusief alle documentatie (+ doc van de TKL-5)
  • 2 paneeltjes met banaan bussen
  • 4 losse (Schnepp) banaan bussen
  • Accutester DAV Startest in doos
  • 2 SMA Afsluiter 50Ω Huber+Suhner
  • 3 BNC Feedtrough afsluiter 2x600Ω/1x50Ω TEK
  • Duimwiel +/-7digit BCD schakelaars
  • 600Ω afsluiter zelfbouw in mooie behuizing
  • Eneo VDA-4A video distributie versterker voor 75Ω --> manual

Die laatste wil ik ombouwen naar 50 ohm dus meteen open gemaakt:

Dat is goed te doen, maar wel 2 elco's bol rechts onder op de print. Deze versterker heeft maar 3W opgenomen vermogen dus een power led ontbreekt. Eerst maar kijken of die wat doet.

Ben benieuwd naar de andere aankopen......

Ha blackdog,

Mooie vangst de mixer

MD-159.pdf

is een oud type en niet echt bijzonder maar indien goed (ga ik wel vanuit) zeker te gebruiken,
misschien beter in het doosje laten en voor de uitgang een bypass maken.
Je hebt dan een mooi converter (breedband) dat is altijd handig.
De Tronser trimmers zijn veel meer van waarde.....

Groet,
Henk.

Op zaterdag 28 september 2024 17:19:46 schreef blackdog:

Hieronder wat J310 JFets, vond ze een beetje dus met 1,5€, maar als het echt Siliconix JFets zijn is het nog OK.

* Kijk uit als je van plan bent Idss te meten van de J310. Ik ken ze met een witte, keramische behuizing (NOS) maar dus ook in plastic.

* https://www.qsl.net/ko6bb/j310_fet.html

Blackdog, in dat doosje met tronser trimmers moet ook iets actief in zitten, achterzijde printje? Er gaat voeding spanning ergens naar toe! (op-Amp marretjes??)

Hi Krelis, :-)

Je hebt gelijk, aan de andere zijde bevind zich een een activ component.
Een breedband transistor of een breedband versterker.

Zie het plaatje hieronder.
https://www.bramcam.nl/Diversen/Lichtmis-2024-04.png
.

Groet,
Bram

Het mocht wat kosten... Tronser trimmers en ATC condensators.

BTW parkeren was niet gratis en ook niet 2 euro zoals op de website vermeld was maar 3 euro. Parkeren op de carpoolplaats was wel gratis maar die was al mudvol (en het weiland was vol'mud') :+

Bram, lijkt op transistor,geen Op-Amp, dan heb je twee pootje voor ground, en hier lijkt het wel een oscillator schakeling...?Hep van die firma ook modules, met mooie schakelingen er in, en super professioneel!

Op zaterdag 28 september 2024 18:47:28 schreef KGE:
BTW parkeren was niet gratis en ook niet 2 euro zoals op de website vermeld was maar 3 euro. Parkeren op de carpoolplaats was wel gratis maar die was al mudvol (en het weiland was vol'mud') :+

Ik heb ergens bij het viaduct in de berm geparkeerd, gelukkig geen bon of erger.

Op zaterdag 28 september 2024 17:37:35 schreef flash2b:
Ook weer terug van R.O.M. aka "De Lichtmis" radiomarkt. Veel bekenden gezien en gesproken en tussen de kleine buien door was het droog. Dit jaar inderdaad veel lege kramen (naast de ingang vooral) maar wel weer gratis entree, gratis parkeren en ook nog gratis dingen gekregen bij een aantal kramen.

Dan nu mijn buit:

• 2 sloop printen

Die rechter sloopprint, wat is dat voor iets als ik vragen mag?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (27%)]

Op zaterdag 28 september 2024 18:47:28 schreef KGE:

Klopt. Op de site van stichting ROM staat € 3.00 en op de site van RTLSDR stond € 2.00
Het blijft mensenwerk Gert.

[Electron920] De Tronser trimmers zijn veel meer van waarde.....

Zijn dit Tronsers? Ik dacht dat Tronsers meer op 'normale' variabele condensatoren (met vlakke, halfronde platen) leken, maar dan in het klein.

Ik dacht altijd dat wat op de foto staat Johansson-trimmers zijn. Enfin, zo noem ik ze altijd. En daar is nooit misverstand over, want ik weet zelf altijd precies wat ik bedoel :)

Ha nonius,

Ook..... air plate en air tubular en nu gebruik ik meestal Sapphire trimmers.

Groet,
Henk.

Vandaag ook geweest, uurtje of 2 maar.
Wat gekletst met bekenden die je dan tegenkomt.

De buit :
Een "Blauwe slof" (waar ik eigenlijk voor ging).
2 Lessenaar kastjes voor weinig, eentje nog met inhoud (2 voedingen).

Een "Doosje sloopprinten", het ging me eigenlijk om het schuimpje met IC's (oa de SC/MP processor), en de relais. De rest kijk ik wel.

Oh en staat niet op de foto, 6 stuks 10 slagen potmeters (1K / 10K) voor 5 Euro.

Leuke markt weer, jammer dat het waarschijnlijk de laatste was op deze locatie. Of ben ik verkeerd geïnformeerd?

Ik heb een regelbare AC voeding gekocht, feitelijk een scheidingstransformator met een variac in serie.

Werkt prima alleen heeft de stroommeter het begeven, iemand een idee waar je nog zulke analoge meters kan krijgen? De afstand tussen de montagepunten is 45 mm.
De naald had losgelaten van de spiraalveer, ik dacht deze vast te kunnen solderen onder de microscoop. Ik heb echter in een onvoorzichtige beweging het hele binnenwerkje op de grond laten vallen en toen was het definitief gedaan 8)7

De analoge voltmeter staat ook niet helemaal op nul, ik zal kijken of deze nog terug te stellen is.
De voeding is ook prima te gebruiken zonder deze meters maar het zou leuk zijn als de functionaliteit weer volledig op orde te maken is.

Het apparaat weegt zo rond de 15 kg, wat mij verbaast is dat de scheidingstransformator volledig is ingegoten. De variac zit in een eigen compartiment.

Overige zaken die in nog heb gekocht, "Handboek der radiotechniek deel 3" van Rens & Rens.
Wat BD139 en BD140 transistoren, die zijn altijd makkelijk want ik tref ze nog wel eens aan in defecte audio apparatuur.
Wat klemmetjes, kabels en een rolletje loodhoudende soldeerdraad rond 0,3 mm. Het soldeert nou eenmaal zo lekker met lood.

Leuk ding die scheidingstrafo. 90euro stond erbij dacht ik. Is eigenlijk onmisbaar in de werkplaats.