Philips 50PUS6162/12 Verticale lijnen in (een deel van) het display

Mijn beperkte ervaring schiet hier te kort. Wie kan iets zeggen over de mogelijke oorzaak van het in de bijgevoegde foto getoonde probleem? Het probleem: verticale witte strepen in het beeld. Niet over de volledige beeldhoogte.
Mijn vermoeden is dat het géén paneelfout betreft. In dat geval had ik namelijk verwacht dat de lijnen donker zouden zijn, en over de volledige hoogte van het scherm zouden lopen (defecte COF). Maar graag de mening van een ervaringsdeskundige op dit forum.

Zeer vaak het panel, met het bekende plakband syndroom wel eens op te lossen. Soms is de t-con defect maar dat komt minder vaak voor.
TIP: Meld altijd het merk en model, sommige fouten zijn model gebonden.

scherm defect, lijkt op vochtschade aan rechter zijkant..??

Oepsie. Inderdaad ben ik vergeten om het merk/model/type te vermelden.
Het betreft een Philips 50PUS6162/12.

En dank voor de feedback. Al begrijp ik de conclusie van @smd niet goed. Als er aan de (rechter)zijkant iets defect is, dan zou ik verwachten dat de resulterende fouten zich in de vorm van horizontale lijnen met uitval (zwart of wit) zouden manifesteren. Immers, aan de zijkant van het scherm zit de logica/electronica die de hsync-klokpuls van boven-naar-beneden laat lopen waarmee de gates van de LEDs per lijn open/dicht gestuurd worden. Wat we in de foto echter zien zijn verticale lijnen? Toch?

[Bericht gewijzigd door ChristiaanR op (63%)]

Euhm, nee, als het horizontale lijnen zijn dan is er links of recht iets met scherm loos, nu zit het van onder naar boven dus onderin bij aansturing of COF wat loos...