Wie weet is het wel linkse M4 draad ... 8)7

Op dinsdag 15 oktober 2024 11:30:56 schreef mel:
[...]dat word meestal gedaan NA het afmonteren, dan is het plafond al gespoten..

Dat vind ik dus een beetje dom. Dan weet je dat de dozen vol komen te zitten met witte zooi.

Op dinsdag 15 oktober 2024 11:50:40 schreef pamwikkeling:
Wie weet is het wel linkse M4 draad ... 8)7

Tja dan moet je links kunnen denken..... anders raak je de draad kwijt O-)

Op dinsdag 15 oktober 2024 07:14:41 schreef revado:
[...]

5/32 is die draad inderdaad, ik schreef 3/16( aangepast).
In mijn flat, bouwjaar 1968, zitten die dozen (eigenlijk lasdozen) ook achter het schakelmateriaal.
Zijn van bakeliet.
De schoefjes zijn vrij korte bolkopjes.
De bakelieten centraaldozen zijn wel M4 hier, daar zit zo'n metalen deksel met haakje op met een rubber tule en aan de binnenkant een pertinax plaatje.

beter ineens goed gemaakt, al die ouwe meuk eruit en moderne inbouwdoos erin. als je dat goed boort is er amper herstelwerk. vooral die stalen doosjes zijn ellende. krijg je niets meer in vastgezet, soms gat in achterwand boren en lange houtschroef erin. langs de doos in de muur boren word helemaal een zooi.

de schroeven zijn idd ellende bij die oude dozen, de juiste schroef helpt vaak, meen gipsschroeven passen goed.

Dat vind ik dus een beetje dom. Dan weet je dat de dozen vol komen te zitten met witte zooi.

Da's een probleem van de electriciën, niet van de stucadoor....

Op dinsdag 15 oktober 2024 17:44:58 schreef nonius:
[...]

Da's een probleem van de electriciën, niet van de stucadoor....

[bijlage]

daarom dat men op t werk draad trekt en meteen aflast en deksel erop voor de spacman komt. de inbouwdozen in de muren hebben stucdeksels.

Ach ja dat was altijd herrie in de bouw, lompe bouwvakkers die de PVC buizen op de vloer kapot trapten voordat er beton werd gestort. En dan later moest de elektricien de draden trekken wat niet lukte :-(

Op dinsdag 15 oktober 2024 18:01:25 schreef RAAF12:
Ach ja dat was altijd herrie in de bouw, lompe bouwvakkers die de PVC buizen op de vloer kapot trapten voordat er beton werd gestort. En dan later moest de elektricien de draden trekken wat niet lukte :-(

opstaande buizen in het dek stukje 16mm insteken met een knik erin zodat er geen beton inkomt. moffen worden in het dek vrijwel niet gebruikt, alles met schuifbuis 21,8mm en pijp, dan schopt de beton storter het niet zo 123 los.

[Bericht gewijzigd door testman op (18%)]