Er zit nr-plaat verlichting bij zodat ik niet kan wisselen met't stoplicht.
Hamburger light noemt dat.
In de avondschool nog gesoldeerd zoiets maar ben alles vergeten. Links en rechts standlicht hangt samen. Spanninnig en stroom kan ik meten.
Maar dat vermogen (watt) en de Ohm kan ik niet berekenen + verschillende weerstanden, zwaarder lichter om de standlichten wat te dimmen(testen).
Dat licht ga ik niet openprutsen tegen waterdichtheid.
Weerstand kan evtl in de boite onder de aanhangwagen om af te koelen.
Als er een continuous current driver op de leds zit dan kan je heel weinig met een weerstand denk ik. Misschien met PWM. Stuur eerst een alle foto's, dozen, model nummers, bestelsites, gebruiksaanwijzingen en meetgegevens die nodig zijn om de kristallen bol op te warmen 
Was geen schema bij, zwart als 31 genomen(zwart/geel/blauw/rode draad). Tijdens't solderen en standlicht aan en raakten 2 andere draden elkaar aan en flikkerde flauw het knipperlicht aan. Blauw was dan stoplicht ipv ROOD!
https://nl.aliexpress.com/item/1005006336132101.html?spm=a2g0o.detail.…
je zal binnenin de lamp moeten gaan aanpassen. ik geef het weinig kans dat je door extern de 12V te beinvloeden wat resulaat gaat boeken, maar je kan proberen.
je zal echter in praktijk testen moeten doen.
neem een labvoeding en draai de boel van 13V omlaag tot je de gewenste lichtsterkte krijgt.
dan met wet van ohm een weerstand bepalen
bv op 11V loopt er 100mA en is er voldoende licht (1,1W).
de weerstand is dan te bereken met de spanning die weg moet (boordspanning13-13.5V dus moet er 2-2,5V over de led). en de stroom weet je
2V / 100mA = 20 ohm
2v x 100mA = 0.2watt
Bij de link kun je op meer klikken en daar staat het wiring diagram, mijn aansluitingen zijn zo.
Ik vraag mij af of je dat standlicht niet kunt verminderen door een zenerdiode. Een regelbare DC voeding heb ik maar hoe warm wordt zoiets of moet je de ampere begrenzen via bvb weerstand 1/2 watt 1000 ohm en evtl minder warmte dan.
't Knipperlicht is een loop en geraakt niet aan zijn laatste balkje, pinkt te snel. (Is maar een schoonheidsfoutje)
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Er staat dat hij 12-24V is, dan zal de spanning verlagen niet helpen en moet je de leddriver stroom aanpassen (als dat kan) Als er weerstanden ipv stroombron zouden worden gebruikt dan zou 24V twee keer zo fel branden als 12V.
het is Ali meuk, je mag blij zijn dat ze iets doen. 
met die link zie ik niet wat ze doen intern. je kan enkel maar proberen.
op 12V zullen ze voluit gaan, en je voeding moet het aankunnen. op lagere spanning hoop ik dat de stroom verminderd en de lampen dimmen. werkt het, dan kan je uitzoeken op welke spanning ze ideaal werken. en met je spanning/stroom meting kan je de weerstand berekenen zoals ik hierboven al melde
@fred: door op lagere spanning te werken, zou het wel kunnen dat de DC converter toch zijn max niet meer haalt. op 10V zouden ze best minder licht kunnen geven (of de Dc converter probeerd toch nog en blaast zichzelf op).
als het voor automotief gebouwd is, moet het niet kapot gaan als de accu leeg is en naar 10V gaat.
bij aanhangers kan er ook slecht contact zijn dat er maar 9V bij de lampjes aan komt en moeten ze tegen kunnen. of de chinees daar in zijn ontwerp rekening mee heeft gehouden.....
ik heb op mijn ligfiets ook auto mistlampen zitten met interne DC converter en op lagere spanning branden ze minder fel. dus het kan wel
[Bericht gewijzigd door fcapri op (11%)]
120 Ohm Goud bruin rode bruine ring, met deze weerstand scheen het niet te fel. Maar dat ding rammelt met uw voeten. Met 't standlicht uit is alles ok. Doe je dat aan en pinkt en remt dan gaat de buitenste rand en nr plaat verlichting feller branden, remlicht en standlicht branden dan even fel waardoor er geen verschil meer is.
Voor die 10 eu heb ik het opengemaakt. Onder de vastgeklikte reflector zit een houtschroefje, met een soldeerbout kan je dat voetje ervan opensmelten mits een beetje de print te lichten. De witte plastik lijkt nog 't gemakkelijkste.
Ik zou niet weten hoe dit aan te passen is?
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Je moet de datasheets van de ICs opzoeken. Danm weet je hoe de lamp werkt, welke de stroombron is en daar staat ook in hoe je voor een gewenste stroom de weerstanden moet selecteren.
Soldeer ook die draden opnieuw want die vallen er binnenkort spontaan af. Die solderingen staan bol, dat is een teken dat ze niet goed zijn uitgevloeid en daarmee niet goed hechten. (te koude bout of het Chinese kindje was nog niet zo geoefend in fatsoenlijk solderen.)
waarschijnlijk schakelen ze draden parallel. dus als jij standlicht via een weerstand voed, maar dan ook remt, krijgt die weer de volle 12V via dat andere circuit. dat zou ik zo laten.
die stroomsturing zal vanuit één of andere IC komen. die zal een meetweerstand hebben en met PWM de leds aansturen. die meetweerstand zou je groter kunnen maken en dan zal er minder stroom vloeien
Ik leg het opzij omdat de kl lettertjes baas zijn, CE zou moeten vermeld staan. Ge weet vezekering etc. Op sommige sites staat E9 en vind ik niet terug op't licht.
Normaal staat die goedkeuring op 't glas/plastic. Ik heb nog niks kunnen vinden, oftewel is het veel te duur, aparte L & R.
Kortom, vóór de smd-leds verschenen waren er de gewone leds en zal eerst buiten moeten.
Ooit een ganse occas auto gekocht, was gebroodroofd voor de goeie stukken te wisselen. Injectors die je moest inleren, turbo rot en een vast inlaatspruitstuk aan de kopcilinder dat vol roet zat. Zo leer je wat bij zulk onbegonnen werk, stond hier 2 j. (DE GROTE WIJDE WERELD)