Dat is natuurlijk niet helemaal waar, als je met 24Vdc begint, krijg je geen 24Vrms als modified sine, dus daarvoor heb je wel een boost converter nodig.

Dat je dit met een microcontroller en een H-brug kunt doen is zeker waar, maar als ik het goed begrijp wil de TS gewoon een "doosje" met 2 stekkers inkopen; DC in, AC uit.

Als je de duty cycle hoog maakt, kom je heel aardig richting de 24V.

Met zeg 10% "uit" periodes, zit je heel aardig richting de 24V RMS. Ik durf te wedden dat ze het op die manier durven te verkopen.

Op de typeplaat staat 24VAC 5W 50/60Hz (wat dan weer 210mA is).

Gezien het vermogen zou ik voor een kleine step-up gaan met een stabiele sinusgenerator (tregellas) en een klasse A/B versterker (LM1875).

De TS zoekt een product waar hij off-the-shelf kan kopen, geen zelfbeunproject.

Gewoon zo'n soort schema gebruiken, heb je niks lastigs met versterkers en eventueel kan je met een trafo de spanning verhogen:

Deze heb ik ook gebruikt om zelf een SMPS 12v naar 220VAC omvormer te bouwen. In dit geval is een IRFZ44 al meer dan genoeg. Voor hoogspanning kan je de IRF740 gebruiken.

Precies. En zoiets kan ik als de TS dat wil commercieel aanbieden. Hoeft niet, maar kan wel.

Voor de TS wordt dan wel de trafo een 1:2 autotrafo met loshangende 230V aansluiting.

[Bericht gewijzigd door rew op (33%)]

Een andere motor inbouwen is niet realistisch.
Het is een waterbehandelingsapparaat wat gewoon door de klant in de handel wordt gekocht.
daar ga ik niet aan liggen sleutelen.
Wij moeten er alleen voor zorgen dat dat ding van spanning wordt voorzien ongeacht welke netvoeding er aanwezig is.

Zoals SparkyGSX ook goed heeft begrepen, het is geen hobbyproject.
Vandaag zijn de drie omvormertjes van DWE binnengekomen.
Hopelijk vind de elektronica in het apparaat de aangeboden spanning goed genoeg om te werken.

Sparky, je schrijft dat een "modified sine" problemen kan geven met een triac regeling, kan je dat nader verklaren?

[Bericht gewijzigd door Talisman op (37%)]