Hi Eric,

100% zeker dat de afvoerslang, sifonaansluiting etc. perfect zijn en al het water weg is, geen terugloop, etc. Maar met jouw motoras speling tips ga ik aan de slag! Heel hartelijk bedankt om mee te denken!!

is gemakkelijk te herkennen, haal je het pompje uit erlkaar, zitten er groeven in, dan is het aslager.. Gebruik je zout en glansspoel?? Zoniet slijten ze 3x zo hard

Hallo smd,

Bedankt voor de tip. Deze zaterdag haal ik de machine weer uit elkaar en check de pomp. Ja, we volgen heel getrouw de display aanduidingen voor het zout- en glansspoelmiddel bijvullen. Tevens het indrukken van de knop die aangeeft dat we tabletjes gebruiken :-). Ik dacht even aan de mogelijkheid van een current sensing hack (verlagen current sensing weerstand) om de µcontroller te misleiden. Maar daar heb ik het beste het electrisch schema van de control module voor nodig. Maar misschien helpt dit ook helemaal niet als het algoritme tevens de delta checkt tussen de gemeten stroom tijdens water rondpompen en de gemeten stroom tijdens droog draaien. Indien die enkel de Imax in de gaten houdt, maak ik een "waterkansje" het te kunnen tweaken.
Maar ja, als het stug draaien alleen maar kan verergeren in de tijd, dan is het uitstelling van executie. Dus maar niet.

Ahhaa! als je de knop dat je tabletjes gebruikt, schakelt zoutnemen en glansspoel uit... Verlagen Current Sense weerstanden is geen optie, dan moet de 3 Ph generator harder werken als gevolg die weer kapot gaat..