Ik zie in jouw eerste schema toch echt een relais met een gesloten contact in rust waardoor de led aangaat zodra je er 12 volt op zet....
in een foto van internet, had de relais niet omgedraaid omdat het weinig uitmaakt.
heb de schemas aangepast
[Bericht gewijzigd door fcapri op (34%)]
De uch pinkt voor mij, het getik is via een zoemertje achter de kilometerteller. De uch wordt eenmalig geprogrammeerd.
Dat weerstandje probeer ik eens uit. Baat het niet dan zal het zo blijven(dank).
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
enkelvoud van uche uche
Lijkt me niet echt aan elektronica gerelateerd, de slotenmaker regelt dat wel.
[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (64%)]
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Uch, Pinker, wanneer gaan we weer Nederlands schrijven op dit Nederlandse forum?
[Bericht gewijzigd door vergeten op (19%)]
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Op dinsdag 12 november 2024 00:33:30 schreef vergeten:
Uch, Pinker, wanneer gaan we weer Nederlands schrijven op dit Nederlandse forum?
Het is hier dan ook geen talenforum.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Pinker en pinken is prima Nederlands. Oorspronkelijk: iemand die knipoogt resp. knipogen. Tegenwoordig in een deel van het taalgebied nauwelijks gebruikt en in een ander deel van het taalgebied meestal in de context van richtingaanwijzers.
Over tot de orde van de nacht.
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
vergeten
Golden Member
/off topic/
Een Ecu is wel wat meer dan een "zekeringkast"
Het is een Electronic Control Unit (ook wel Engine Control Unit)
/on topic/
Men geraakt veel verder met het Engels. Donderdag kreeg ik een rode kaart voor de auto. Ge moet dit maar eens zoeken in het Nederlands inner tie end rod steering , steeds iets anders en andere afmetingen en lengtes + L en rechtse draad. Ook al geef je de vin code dan heb je nog steeds meerdere mogelijkheden.
Mijn maat werkt bij touring wegenhulp en is meer een autoelektrieker, die verstaat alles meteen. Leest mijn auto uit of wist de noodloop. Ik ga het hem eens vragen en evtl een opstelling doen.
Op dinsdag 12 november 2024 17:32:39 schreef fantomas:
Men geraakt veel verder met het Engels. Donderdag kreeg ik een rode kaart voor de auto. Ge moet dit maar eens zoeken in het Nederlands inner tie end rod steering , steeds iets anders en andere afmetingen en lengtes + L en rechtse draad. Ook al geef je de vin code dan heb je nog steeds meerdere mogelijkheden.
Mijn maat werkt bij touring wegenhulp en is meer een autoelektrieker, die verstaat alles meteen. Leest mijn auto uit of wist de noodloop. Ik ga het hem eens vragen en evtl een opstelling doen.
Die ken ik dan weer wel, die rode kaart in BE heet in NL een WOK status.
En dat heeft niets met chinees koken te maken.
Is pas in een ander topic ook voorbij gekomen.
Maat die UCH... Thanks @Paul Welther.
Ik dacht even dat er een buizenradio met U buizen in die wagen van TS zat 
Maar snel weer ontiopc voor de sleutelbos rammelt 
Vandaag deze achterlichten gemonteerd en de pinker laat toch alle leds telkens zien. Is mss de 4 pinkers die een andere pinkdoos heeft maar de gewone pinker komt er ook goed door.
Hij zal dan wel sneller zijn me dunkt. Van mij mag er zeker E9 op vermeld staan.
Mag ik daar uit opmaken dat het gewoon werkt en het hele verhaal in dit topic niet nodig was?
Dat is mooi.
Daar moet ik even een traantje van wegpinken 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Paulinha_B
Honourable Member
Daar moet ik even een traantje van wegpinken
Komkom, wees een man. Drink een borreltje mee, ik heb een heel genietbare Eau de Vie de Mirabelle in huis
Het komt allemaal in orde, echt wel.
Op vrijdag 15 november 2024 23:02:34 schreef Paulinha_B:
[...]Komkom, wees een man. Drink een borreltje mee, ik heb een heel genietbare Eau de Vie de Mirabelle in huisHet komt allemaal in orde, echt wel.
( ging om dat wegPINKEN) maar dat snap je wel.
Dat vorige achterlicht Led hamburger light in vorig topic deed slecht. Mss was hier de twijfel ontstaan dat dit achterlicht het ook slecht zou doen op de auto, niet dus.
Op zaterdag 16 november 2024 12:35:53 schreef KGE:
We zijn nu weer helemaal bij de pinken[bijlage]
Iets met die led hamburgers waar TS het over heeft? 
Wat dat zijn snap ik ook nog steeds niet.
KGE
Golden Member
Op zaterdag 16 november 2024 17:05:04 schreef revado:
[...]Iets met die led hamburgers waar TS het over heeft?
Wat dat zijn snap ik ook nog steeds niet.
Ik denk zoiets: