free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Vooraleer je replied hier eerst dit bericht lezen.
De elektroboerenlijst (EBL)
Doel : een collectie van adressen die :
1) spul in stock hebben
2) goede service leveren
3) er zelf ook iets van kennen
Post ALLEEN de goede ervaringen. onnodig de lijst te gaan clutteren met slechte ervaringen.
Wat posten :
- Naam winkel
- plaats
- telefoonnumer
- land
- klein overzichtje van spul wat je er al gekocht hebt en vooral van spul wat je nergens anders vond ( maximum 5 lijnen text)
zo krijgen de mensen snel overzichtje van wat ze daar in huis hebben.
dit topic is ondertussen accessible via aan script:
http://www.eje-electronics.nl/website/ebl
of
http://www.eje-electronics.nl/website/index.php?id=46
[Bericht gewijzigd door elmowww op 27 juni 2005 16:13:05]
[Bericht gewijzigd door free_electron op ]
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Davotronics
Oudenaarde
055 30 00 90
Belgie
allerhande 8051 processoren , witte leds, Philips (BC components / Vishay) componenten. kan heel veel spul bekomen. SMD ( ook op rol ), Eigenaar komt zelf uit electronica sector en weet waar hij over spreekt
free_electron
Silicon Member
Electronics Van Den Berge
Waregem
----
Belgie
Veel spul in stock. werkt veel voor locale industrie. allerhande kastjes, Hameg oscilloscoop gekocht (jaren terug), SMD spul , IC's voor radio tv reparatie ( veel japanse ). Eigeaar ontwerpt zelf electronica voor industrie en weet wat em doet. Ze hebben ook printservce in huis.
free_electron
Silicon Member
MB tronics
Leuvensesteenweg Brussel
02 705.36.50
Belgie
Veel PIC en Atmel processoren op stock. hele vele hobby spul.. recyclage materiaal ( stappenmotoren ) development kits van PIC in huis. eigenaar is zelf fervent electronicus.
tt electronics
Harderwijk
0341-417732
Nederland
Zeer veel onderdelen te krijgen,zowel nieuw als 2de hands
van ic tot keyboard,van box tot soldeerstation.
Eigenaar heeft er zeer veel verstand van.
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 26 juni 2005 14:11:06 schreef free_electron:
MB tronics
Leuvensesteenweg Brussel
02 705.36.50
BelgieVeel PIC en Atmel processoren op stock. hele vele hobby spul.. recyclage materiaal ( stappenmotoren ) development kits van PIC in huis. eigenaar is zelf fervent electronicus.
Hey free-electron, kent ge de Marc ook?
Ik kom daar gemiddeld één keer/week (de burelen van mijn firma liggen op een km'tje).
Heeft idd een mooi assortiment, alleen weigert hij andere componenten dan degene die Velleman verdeelt, te verkopen (op de PICs en Atmels na).
Anders heb je nog Joenit, maar sinds ze verhuisd zijn ben ik er niet meer binnengeweest, en Elak in de Fabrieksstraat in Brussel (ook voornamelijk Velleman gamma maar ze willen nog wel speciale IC's bestellen indien hun leveranciers deze voeren).
Als je bij Elak gaat, zie dan dat ge Walter als verkoper aan de haak kan slaan (die Brusselaar met zijne witte "cache-poussière" aan)
CD 
PS: gij zijt uit mijn geburen dan?
PS2: Ik vergat nog Cotubex, vroeger dé grootste elektronicaboer in het Brusselse, verkoopt nu meer computer- en discotroep.
Heeft wel nog een 'oude' stock met onvindbare onderdelen (aan dito prijzen...
)
PS3: En Triac, nu ook computertroep...
Verdorie, nog één vergeten...
PS4: Capitani. Nu ook veel disco-computertroep, duur, wel nog dikwijls veel dumpmateriaal.
PS5: Vermits ik mijn eigen firma heb koop ik nu dikwijls bij Farnell, niet speciaal goedkoop, wel enorm assortiment, én gratis levering binnen de 24u.
erwinj
Smash head on Keyboard to continue...(spelfouten inbegrepen)
Radio Elco
Purmerend
---------
Nederland
Veel torren in stock, veel soorten en maten krimpkous, vele verschillende stekkers en bussen, ook de moeilijke. kits, velleman, goede service en verstand van electronica. niet alleen onderdelen, ook geluid en disco rommel
Radio Tuyp
Volendam
----------
Nederland
Redelijke service, 2 personeelsleden met kennis, de andere niet. veel standaard onderdelen, exotische op aanvraag (al duurt het maanden voor dat het er is....). meer gericht op witgoed, (electronica is hier uitstervend in V'dam)
[Bericht gewijzigd door erwinj op ]
uiteraard ook Davotronics ( zie vorige posten)
maar ook niet te vergeten, waar ik nog nooit klachten heb gehad;
GIGATEK in Ninove ( België )
doet niet alleen elektronica, maar ook belichting voor discotheeks en geluid!
Anoniem
Gigatek Electronics
Albertlaan
Ninove (B) (om er even het adres bij te vermelden)
Van den Brande Elektronica
Pamelsestraat
Liedekerke (B)
Gotron
Leo De Bethunelaan 101
Aalst (B)
Overal zeer tevreden over, ga wel het meest bij Van den Brande (kortste in de buurt).
[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]
Wat dacht je van Dil in Rotterdam.
JAN LIGTHARTSTRAAT 59-61
3083AL ROTTERDAM.
Telefoon: 010 4854213
Dil heeft enorm veel op voorraad,en als het niet op voorraad is,is het te bestellen en te leveren binnen enkele dagen.
En bij Dil is er veel kennis in huis wat ze graag met je willen delen.
aaah, jah,
idd, gotron, in aalst
ikzelf ben daar nog niet geweest, maar nonkel wel al paar keer, en heeft daar positieve reacties op gehad, voor zover ik mij herinner 
elektron_
beetje gek
Iedereen heeft zijn zijn favoriete winkel, maar is een winkel duur of goedkoop ?
Kan je niet de prijs vermelden wat je recent betaalde voor
"EEN" vrij courant onderdeel naar keuze : een bekende ic, een elco eventueel een tor. vb je kocht net een Atmega32
dan kunnen de anderen zien: sjonge en ik heb daarnet zoveel betaald.
[Bericht gewijzigd door elektron_ op ]
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Electronic Parts Hamont
BOSSTRAAT 8
B-3930 HAMONT-ACHEL
Belgie
Veel in stock
de verkoper is meestal nogal onvriendelijk
hij weet van sommige dingen wel wat
Op 26 juni 2005 15:51:44 schreef elektron_:
Iedereen heeft zijn zijn favoriete winkel, maar is een winkel duur of goedkoop ?
Kan je niet de prijs vermelden wat je recent betaalde voor
"EEN" vrij courant onderdeel naar keuze : een bekende ic, een elco eventueel een tor. vb je kocht net een Atmega32
dan kunnen de anderen zien: sjonge en ik heb daarnet zoveel betaald.
blijft moeilijk vergelijken, moet je echt een survey starten met een 20tal uitgezochte componenten.
Broeksma Elektronica
Vijzelstraat 15
8911EW Leeuwarden
058-2134905
Kleine winkel: 3 bij 4 meter maar helemaal vol, plus printmakerij.
Componenten, kitjes, behuizingen, koelblokken, connectors, gereedschap en alle 1% weerstanden in de E96 serie in stock!
Levert moeilijke/HF/Service componenten.
Een echte hobbyist, meer dan 15 jaar ervaring, weet van hoed en rand, heeft veelt vervangers van obsoleten in stock.
Boonstra Elektronica
Voorstreek 19
8911JH Leeuwarden
058 2151171
Grote winkel met honderden schakelaars in de etalage (liggen hele oude tussen) en het Amroh logo.
Gangbare componenten in stock, rest op bestelling, heeft elke schakelaar
, verder veel disco 'troep'.
De meeste kennis is verdwenen helaas.
Op 26 juni 2005 16:19:22 schreef Henry S.:
Boonstra Elektronica
Voorstreek 19
8911JH Leeuwarden
058 2151171Grote winkel met honderden schakelaars in de etalage (liggen hele oude tussen) en het Amroh logo.
Gangbare componenten in stock, rest op bestelling, heeft elke schakelaar
, verder veel disco 'troep'.
De meeste kennis is verdwenen helaas.
Erg leuke winkel, weinig kennis helaas..
De prijzen zijn alleen wel enorm duur!
Baco
Kromhoutstraat 36 1976 BM IJMUIDEN
http://www.baco-army-goods.nl/
--------------------------------------
Categorie "legerdump"
Heeft een behoorlijke verzameling oude apparatuur/onderdelen waaronder veel buizen. Nieuwe zaken zoals PICs enzo zal je er niet vinden.
- Klaré
- Hoorn
- Tel/Fax 0229-219631
- Nederland
- Niet al te grote winkel, maar hebben wel zéér veel. Veel weerstanden, volgens mij ook de E96 serie. Veel speakers, trafo's, snoeren enz. Zijn niet erg duur (soms erg goedkoop), altijd erg klantvriendelijk en behulpzaam. Hebben soms ook leuke dump spulletjes liggen...
[Bericht gewijzigd door Scrap op ]
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Is er interesse voor een scriptje waarin je kan toevoegen en zoeken op plaats/postcode?
Met diverse standaardvelden?
Ik kan me binnenkort wel even bezighouden in PHP...
Op 26 juni 2005 18:04:54 schreef elmowww:
Is er interesse voor een scriptje waarin je kan toevoegen en zoeken op plaats/postcode?
Met diverse standaardvelden?
Ik kan me binnenkort wel even bezighouden in PHP...
Ik wil je wel helpen...
Breda:
elektro
-Electra Electronica Onderdelen
Haagdk 53, 4811TP Breda
Mooie geheel vernieuwde winkel, dat zal de prijs wel iets opdrijven. waarsahcijnlijk hebben alleen de mesnen achter de balie meer verstand van audio app. dan electronica
-Radio Beurs Rhee
Karnemelkstr 10
op zich een goede winkel maar weinig uitgestalt en zo
-Hobby Electronica
Boschstr 24, 4811GH Breda
de gast die de winkel runt is niet zo communicatief vaardig maar helpt wel goed
wat nu de beste is laat ik in het midden...
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Ik ben zeer positief over de 2 reeds genoemde electronicazaken uit Leeuwarden.
De Electroboer in Heerenveen is een onbeschofte ploert maar helaas heeft hij een wel een monopolypositie.
Als het even kan ga ik naar Leeuwarden.
Verder ben ik erg tevreden over
Eijlander Electronics te Ede
Adres onbekend maar het zit ergens langs het spoor in de buurt van de parklaan.
Ze hebben veeel en voor mijn gevoel niet duur.
Verder eens stad en land af moeten bellen voor een IC wat ik uiteindelijk bij Radio Piet in Arnhem heb weten te krijgen. Dit kan toeval zijn, maar nadat je alle gerenomeerde bedrijven afgebeld hebt zonder resultaat
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
Ik had in heerenveen al het gevoel een poot uitgedraait te worden...
Dit is een erg nuttig topic in het vervolg ook maar naar leeuwarden