Inderdaad afscheid nemen van die oude spullen is lastig. Daarom heb ik mijn eerste microprocessor systeem maar bewaard. Die is inmiddels al 40 jaar oud. Nog steeds spijt van dat ik mijn zelf gemaakte CP/M systeem (mijn tweede computer) heb verkocht.
Hier een foto van de PM in aktie :
Over computers gesproken dit is toevallig ook de eerste computer van mij een Acorn Archimedes A410/I ik kon het niet over mijn hart krijgen om hem weg te doen / te slopen.
De IO bus is 16 bit met een geheugen bereik van even uit mijn hoofd gezegd 4 K dus hier kan ik de PM beste wel gebruiken ( maar ik ben een beetje jaloers op de jouwe
)
In dit geval ben ik wat metingen rond de Econet kaart aan het doen en dat kan met 1 pod.
Hallo, jemand hat es geschafft, die Farben des externen VGA-Monitors in Farben zu ändern, die für das Auge angenehmer sind. Danke
[Bericht gewijzigd door Uppic op (12%)]
Op 9 mei 2023 12:59:19 schreef Uppic:
Hallo, jemand hat es geschafft, die Farben des externen VGA-Monitors in Farben zu ändern, die für das Auge angenehmer sind. Danke
This device does not output video in colour.
Na lang overleg (met mij zelf
) heb ik toch maar besloten om de PM3585 weg te doen.
Staat te koop op MP.
Met de huidige microcontrollers is het meestal niet meer te gebruiken en deze hebben bovendien een vaak een SW debugger.
nonius
set SCE to AUX.
(Excuses voor het off-topic)
Op woensdag 19 juni 2019 18:52:14 schreef TimoHartong: Over computers gesproken dit is toevallig ook de eerste computer van mij een Acorn Archimedes A410/I ik kon het niet over mijn hart krijgen om hem weg te doen / te slopen.
Timo, heb je toevallig op middelbare school gezeten in BoZ? Die Archimedes herinner ik me namelijk....
In dat geval herinner je je waarschijnlijk ook wel de zaal met Acorn Electron's, die ene Acorn BBC 'server' en de Tulip PC's? In dat geval hebben we op dezelfde school gezeten in dezelfde computerclub 
(sorry, de naam zegt me weinig meer, maar die Archimedes daarentegen....)
</off-topic>
Op zondag 1 december 2024 19:48:26 schreef K C:
Na lang overleg (met mij zelf) heb ik toch maar besloten om de PM3585 weg te doen.
Staat te koop op MP.
Met de huidige microcontrollers is het meestal niet meer te gebruiken en deze hebben bovendien een vaak een SW debugger.
Ik hoop dat ie goed terecht komt.
Op maandag 2 december 2024 03:02:57 schreef nonius:
(Excuses voor het off-topic)[...]
Timo, heb je toevallig op middelbare school gezeten in BoZ? Die Archimedes herinner ik me namelijk....
In dat geval herinner je je waarschijnlijk ook wel de zaal met Acorn Electron's, die ene Acorn BBC 'server' en de Tulip PC's? In dat geval hebben we op dezelfde school gezeten in dezelfde computerclub
(sorry, de naam zegt me weinig meer, maar die Archimedes daarentegen....)
</off-topic>
Geeft niets hoor. Ik vrees dat wij niet samen op een school hebben gezeten. Als de Archimedes interressant vind heb je wellicht interresse voor de Big Ben Club ( www.bigbenclub.nl ) die houdt op 10 mei 2025 weer een landelijke dag en ook in 2025 wordt er weer een ABUG-NL gehouden