Philips BDL5590VL/00 met subtiele horizontale lijnen over het gehele beeld

Wie kan mij op weg helpen bij dit mysterie.
Een Philips (LG) TV uit dec 2015 met een continu patroon van steeds één horizontale donkere lijn per 6 beeldlijnen.

De voedingsspanningen heb ik nagemeten en deze lijken mij in orde.
Verder geen bolle of lekke elco's aangetroffen.

Het TCon board heb ik vervangen maar dat haalde helaas niets uit.

Op youtube de filmpjes van Frugal gevolgd: (Repair Hack Explained | How to Fix TV Horizontal Lines)
Dit gaf mij wel een hint. Als ik alleen de rechter flatcable op het TCON aansluit heb ik een perfect stabiel wit beeld in de rechter helft.
Sluit ik alleen de linker aan dan ontstaat er links een langzaam groeiende witte vlek in beeld.

Dat vertelt mij dat het in het linker deel van het scherm zit.

Is er nog hoop of kan ik hem beter weg doen?

Een langzaam groeiende vlek klinkt een beetje alsof hij door het loskoppelen van de kabel ergens een spanning mist. Voor mij zegt het dus niet zoveel, maar misschien dat een van de televisiedeskundigen er anders over denkt.

Aan de hand van het beeld ben ik er ook niet van overtuigd dat het probleem niet in het mainboard kan zitten.

Overigens om een beetje te bepalen waar het over gaat: het is geen televisie maar een signage monitor, dus vaak al een lang 24/7 leven achter de rug. Wat bedoel je met (LG)? Dat er een LG panel inzit? Dat kan ook wel handig zijn om te weten als het inderdaad een mankement van het panel betreft.

Klopt. Zowel de pcb's als het scherm zijn van LG en het betreft inderdaad een signage monitor met al wat uurtjes op de teller.

De groeiende vlek is echter alleen aan de linker kant.
De donkere lijnen zijn weg als ik alleen de rechter flatcable aangesloten laat.

Overigens heb ik met stukje plakband al geprobeerd clk-lijnen te blokken maar helaas zonder het gewenste resultaat.

Er zit sluiting in de datalijnen as usual, isoleren met een klein cellotapje wil helpen, soms met verbluffend resultaat!!

Helaas. Het enige resultaat wat ik had was een ng slechter beeld. Maar je geeft mij wel nieuwe hoop nog wat nieuwe pogingen te wagen. Bedankt.

probeer met tapje van slechts 1 mm breed.

Ik heb zelf zeer goede resultaten behaald met het afplakken van datalijnen maar het blijft wel héél veel geëxperimenteer. Niet mijn idee van een leuke reparatie, maar in mijn geval was het resultaat het uiteindelijk waard. Een goede loupe, scherp mesje, fingerspitzengefühl en een flinke portie geduld zijn nodig.

Op YouTube zijn vele handleidingen hiervoor te vinden.

Als ik me goed herinner waren er 8 datalijnen, dus dat geeft in theorie 256 mogelijkheden.... Ik denk dat ik na een stuk of 20-25x proberen het resultaat goed genoeg vond en de reparatie als 'succesvol afgesloten' beschouwde. Was bij een 55" Phlips, ca. 3 jaar geleden en TV werkt nu nog steeds prima. Onder heel bepaalde beeldomstandigheden is er op een deel van het scherm een zeer lichte verandering van intensiteit te zien op het scherm (in een ca. 0.6 Hz ritme) maar dat stoort me volstrekt niet.

Mogelijk heb ik niet het best-mogelijke resultaat behaald, maar het was voor mij voldoende. Satisficing vs. optimizing.

Het is gelukt beste mensen! Bedankt voor het meedenken.
Een stukje tape van 3x3mm heeft het in mijn geval gedaan.
Heeft wel heel wat pogingen nodig gehad maar het beeld ziet er weer keurig uit.

Ik lees dat hier vaker, het afplakken van datalijnen. Maar wat is het nut?
Dan mis je toch een beeldlijn of iets dergelijks? Dan kan toch het beeld alleen maar slechter worden.

Als je geluk hebt, moet je heel lang zoeken voor je het effect ziet. Soms in tijd, soms in helderheid. Een datalijn tussen panel en TCON komt ook niet persé overeen met een rij of kolom pixels. Overigens zou op een 4k panel een enkele rij of kolom pixels kunnen uitvallen (liefst grijs, niet donker of helder) zonder dat je dat op normale kijkafstand direct ziet.

Wat ik begreep uit de Youtubefilmpjes is dat de datalijnen van twee kanten komen. (redundantie? - betere spanningsverdeling?)

Als een van die lijnen ergens in het scherm wordt kortgesloten, kan dat effect hebben over het gehele beeld. In mijn geval waren dat dunne lijnen als een schoolschrift. Maar in de youtubefilmpjes zag ik vooral schermen met 'incidentele lijnen', bijvoorbeeld alleen onderin beeld.Dat liet mij twijfelen of het wel van toepassing was.

Inderdaad boet je altijd ergens op in maar gelukkig valt dat in veel gevallen blijkbaar niet op. Toch blijft het naar mijn gevoel symtoonbestrijding en uitstel van executie.

nee, is geen redundancy maar bedoeld om stand alone van elkaar te kunnen draaien ( alhoewel die vlieger met laatste generatie gaat niet meer op) maar soms onstaat er sluiting onderling in de data lijnen, zit een soort van diode matrix in.