Goedemiddag,
Onlangs kreeg ik een mailtje van mijn overheid dat er nieuwe berichten in mijn postvak staan. Meestal moet ik dan iets betalen.
Het openen van mijn.overheid.nl lukte niet. Na een paar dagen opnieuw proberen en weer lukt het niet. Ik kan de site gewoon niet bereiken.
Normaal maak ik gebruik van Firefox maar ik heb het ook geprobeerd met Edge.
Op de iPad werkt het ook niet. Het lijkt er op dat er een blokkering zit in mijn KPN-modem.
Ik zie daar wel iets met ipv6 dat er geen verbinding is maar het zegt me niets. Ik heb er ook eigenlijk geen verstand van. Alle andere website's werken wel normaal.
Wie heeft de oplossing.
Douwe Bakker
Ik kan er probleemloos in en ook inloggen.
Op zaterdag 21 december 2024 16:17:28 schreef douwebakker:
Het lijkt er op dat er een blokkering zit in mijn KPN-modem.
Die kans is uiterst en miniem klein.
Nog handiger is om modem, routers, pc etc uit te zetten en weer aan te zetten en dan nog eens proberen.
Helpt dat niet dan zal het zal wel iets met je eigen cookies oid zijn. Maak eens een nieuwe gebruiker en probeer het eens binnen dat account. Werkt dat wel, dan is er zeer waarschijnlijk iets met je al cookies, of met die van digid en/of mijnoverheid. Gooi ze weg en kijk of het dan wel lukt.
Thevel
Golden Member
Het IP adres van mijn.overheid.nl is 147.181.2.57
Je kunt dat nummer in de adresbalk plakken en kijken of het dan wel werkt.
Werkte eerst wel, nu niet meer...
[Bericht gewijzigd door Thevel op (15%)]
Ook hier werkt die website gewoon. Heb je misschien een antivirus/firewall op je PC draaien die deze site blokkeert?
Doet het hier ook gewoon ( kpn glasvezel).
Zet in je pc eens een vast dns server adres, bv 1.1.1.1 ( cloudflare) of 8.8.8.8 ( google) en test het dan eens .
Open CMD en tik: ping mijnoverheiod.nl
Dan zou je 144.43.254.89 moeten krijgen als reply, dat kan je dan ook in de browser in tikken.
[Bericht gewijzigd door revado op (31%)]
Ik krijg hier bij mij heel andere IP adressen (mbv commando "nslookup mijn.overheid.nl"). Dat zegt niet alles. Misschien zijn er meer wegen naar mijn.overheid.nl.
Non-authoritative answer:
Name: mijn.overheid.nl
Address: 147.181.3.48Name: mijn.overheid.nl
Address: 2a04:9a00:104d:2130::e
Ik heb mijnoverheid.nl getest zonder puntje tussen mijn en overheid..
Een ping naar mijn.overheid.nl werkt niet, die resolved naar het ip adres wat Thevel ook noemde.
En die doet het niet, althans geen ping.
Zie ook hieronder.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op zaterdag 21 december 2024 16:17:28 schreef douwebakker:,
Onlangs kreeg ik een mailtje van mijn overheid dat er nieuwe berichten in mijn postvak staan. Meestal moet ik dan iets betalen.
Meestal zijn dat scam mailtjes. Ik ga daar meestal niet op in, maar ik denk dat die gasten enerzijds soms geld willen binnenkrijgen, anderzijds willen ze je persoonsgevens hebben om later je paypal of bank te kraken.
Als ik zo'n mailtje krijg, dan click ik soms op de link om te kijken of ie nog werkt. Soms is ie dan offline gehaald of krijg ik een "SCAM WEBSITE AHEAD" waarschuwing. Als dat zo is: prima. Maar als het niet zo is, dan rapporteer ik hem aan Google's "scam websites op deze URLs" meldpunt.
Als je een mailtje van <jebank> of <mijnoverheid> krijgt, click dan niet op de link in het mailtje, maar ga de site van je bank of mijnoverheid, log daar in en kijk dan in je "postvak in".
Ik als bedrijf (info@bitwizard) kreeg vanochtend van "de kvk" het mailtje dat ik een boete ga krijgen als ik niet binnen 48 uur een formulier invul om aan wet xyz te volden. Onder de text "formulier invullen" is dan een link naar https://bubarnnjtkdh.blogspot.com/ waar met het logo van kvk gevraagd om in te loggen. Hoe ze geld verdienen aan het onder mijn naam bij KVK kunnen inloggen weet ik niet, maar kennelijk hebben ze daar een truuk voor.
Blogspot.com is een "normale website", maar iemand heeft het voor mekaar om daar een subdomein op te maken die deze shit host. Als die offline gehaald wordt door blogspot, dan zal je een "we kunnen de website niet vinden" foutmelding krijgen.
Dus... De combinatie van dat de rest roept dat mijnoverheid.nl gewoon werkt en dat het bij jou niet lijkt te werken doet mij vermoeden dat je een link in de mail hebt gevolgd die je geld probeert afhandig te maken.
Tja, grote site. Die heeft blijkbaar meerdere IP adressen of wisselende ip adressen.
Ik heb nslookup een paar keer achter elkaar gedraaid en dan krijg ik soms wel, maar vaak ook niet hetzelfde IPadres. Zowel het IPV4 als het IPV6 adres verandert.
Ik heb zojuist even het modem spanningsloos gemaakt en de computer opnieuw opgestart, maar het wekt nog steeds niet hoor. Ook het pingen lukt niet.
Eigenlijk geen vraag voor CO. Ik mis de link met elektronica.
Even op "alle storingen.nl" kijken of er een probleem is.
Bij mij werkt het prima.
Slotje.