In de folder staat ook helemaal niet dat je een app moet laten zien om die korting te krijgen. Dat soort dingen irriteert me mateloos...

Maar bij de prijs staat wel Lidl+.

[Bericht gewijzigd door IJzerhersteller op (69%)]

Er staat nergens dat Lidl plus een app is die je moet installeren...

Als ik ga winkelen zeul ik mijn telefoon niet mee en laat die normaliter thuis.
(ik wil dan niet voor allerlei geneuzel gestoord worden, bellen doen ze maar als ik weer thuis ben)

Niets is ergerlijker als bellende an appende mensen die in een winkel iedereen ophouden en tegen iedereen aan botsen... :(
(schijnbaar is appen en kijken waar je loopt teveel gevraagd voor de meesten...)

Er is geen korting. Je betaald met je privacy.

Als ik iets haat zijn het de winkels die je dwingen om je telefoon met hun app mee te nemen (Praxis doet dat ook)

//Offtopic, zal vast aan mij liggen maar dankzij de bouwmarkt apps ben ik nooit meer een bonnetje kwijt als ik was terug wil brengen of ruilen.

Op zaterdag 28 december 2024 17:04:24 schreef Arco:
Er staat nergens dat Lidl plus een app is die je moet installeren...

Niets is ergerlijker als bellende an appende mensen die in een winkel iedereen ophouden en tegen iedereen aan botsen... :(
(schijnbaar is appen en kijken waar je loopt teveel gevraagd voor de meesten...)

in vakantietijd het kroost meeslepen wat de hele winkel bij elkaar brult is ook een gouwe ouwe..

met n smartfoon kun je gewoon instellen niet storen op vaste tijden. erg fijn voor mail ed die midden in de nacht anders je je bed uit pliept 8)7

Op mijn telefoon zit een mechanisch knopje om de beltoon te ondedrukken. Alleen niet vergeten het tijdig weer aan te zetten.
De vibrator laat ik over aan vrouwen en bovendien belast die de accu te veel :(

De Lidl plus app heeft een QR-code die in de winkel gescand wordt. Misschien kun je die QR-code van een kennis of partner lenen (screenshot maken, uitprinten en meenemen). Dan heb je geen app of telefoon meer nodig om korting te krijgen.

Nee,

Er wordt expliciet gezegd dat alleen de barcode op de bij de code horende telefoon wordt geaccepteerd, geen print-out... :(

Is overal kommer en kwel:
Voor support bij Samsung moet ik eerst whatsapp op mijn telefoon installeren...
(of telefoneren, maar dan sta je uren in de wachtrij...)

[Bericht gewijzigd door Arco op (39%)]

Op zondag 29 december 2024 23:49:45

[Bericht gewijzigd door TinusTech op (55%)]

Op maandag 30 december 2024 16:29:33 schreef TinusTech:
[...]

Gaat bij mij al zeker 3/4 jaar met een uitgeprint QR-retje...

Als ik ga winkelen zeul ik mijn telefoon niet mee en laat die normaliter thuis.

Ja waarom zou je een mobiele telefoon meezeulen, daar zijn ze niet voor bedoeld... >:)

Je kan je niet meer voorstellen dat het ook ooit zonder ging. Nog niet zo lang geleden... https://m.youtube.com/watch?v=TNwhIHqM60g

Ik zie m'n eerste GSM in dat filmpje (Philips diga). Jawel, kindjes, er was een tijd dat Philips ook GSM's maakte! (naast o.a. WC-spoelbakken). Opa's allereerste telefoon was een Philips, geen Nokia! Had er destijds zelfs een mooi lederen foedraal voor genaaid, om hem te beschermen. Ook ideaal op het water (Zeeland), om in geval van nood toch familie en hulpdiensten te kunnen contacteren.

Maar nu? Ik vermoed dat de madammekes uit de reportage, die zo ageren tegen de GSM, nu de meest-fanatieke facebookers zijn....

'Met een GSM ben je niet vrij, maar altijd aangelijnd.'

Toch vraag ik me af hoe ik die LIDL-app op m'n Nokia dumbphone zou moeten draaien. Blijkbaar is LIDL niet in mijn geld geïnterresseerd?

(en blijkbaar is het hen ook minimaal 20 euro per klant waard, gezien de gederfde inkomsten van de niet-verkochte accuboormachine. Ik had verwacht dat de waarde voor LIDL van een geïnstalleerde app enkele euro's zou zijn, niet tientallen euro's....)

Op maandag 30 december 2024 17:34:58 schreef nonius:
zelfs een mooi lederen foedraal voor genaaid, om hem te beschermen.

Blijkbaar is LIDL niet in mijn geld geïnteresseerd.

Nee. Dat was om de vloer te beschermen.

Nope. Je privacy is poen waard.

Op maandag 30 december 2024 17:34:58 schreef nonius:
(en blijkbaar is het hen ook minimaal 20 euro per klant waard, gezien de gederfde inkomsten van de niet-verkochte accuboormachine.

Of ze zetten gewoon 20 euro bovenop de normale verkoopprijs. Alsdat het geen korting is dus, of hooguit korting op de toeslag. Zo snijdt het mes aan twee kanten, voor de Lidl tenminste. :7

Of ze zetten gewoon 20 euro bovenop de normale verkoopprijs.

Bij witgoed zie je meestal 'bezorgen gratis'
Maar er staat dan bij 'bij zelf afhalen in winkel 25...50 euro korting... :)

Bij Lidl fluctueren de prijzen echt enorm. Als je voldoende geduld hebt kun je echt koopjes jagen. Destijds de boorhamer van de 20V serie gekocht voor 25 euro. Met accu en lader! (Alleen de accu en lader zijn nu 27,99...) De gewone boormachine ook ooit voor die prijs, ook met accu en lader.

Niet lang geleden waren de 8Ah accu's 35 euro. Nu betaal je dat voor een 4Ah (allebei met de grotere cellen, dus niet de 18650 versie).

De 4Ah 12V accu's ooit voor 9,99 p.s. gekocht voor de cellen en uiteindelijk een boormachine (9,99), een lader (5 of 10 euro) een schaaf en frees samen voor 29,98 en een decoupeerzaag voor 15 euro erbij gekocht. Overigens is die laatste een miskoop van jewelste, de zaag gaat alle kanten op.

[mopper]Eind 2023 bestelling van 3 artikelen en één was de doos van verregend, dus nam de bezorger mee terug zonder dat ik daar inspraak in had. Kon niet nageleverd worden dus geld teruggehad. Gebeld met Lidl dat ik, als het artikel er wel weer was, dus wéér 5euro verzendkosten moest betalen en vriendelijke klantenservice medewerker gaf me een code voor 20euro korting. Héél netjes. De spelregels waren erg vreemd (ik moest MINIMAAL 6 euro bovenop de waarde van de code excl 5 euro verzending besteden voordat ik de 20 euro code mocht inzetten 8)7 Dus minimaal 31 euro uitgeven voor 20 euro korting, het niet geleverde apparaat was 20 euro dus ik zou er verplicht iets bij moeten bestellen om aanspraak te maken). Apparaat is nooit meer te koop geweest dus één dag voor verlopen code wat andere artikelen proberen te kopen (code uitgegeven 28 nov 2023, code ingewisseld 27 nov 2024). Gratis black friday verzending boven 50euro via een code, maar je mag maar één code invoeren, dus kon ik niet gebruiken |:( Dan maar alleen de 20 euro code: werkt niet, is verlopen (misschien heeft een schrikkeljaar bij Lidl ook maar 365 dagen? :+ ). Mail gestuurd: nieuwe 20 euro code gekregen die een maand geldig is (vind ik al een karige oplossing voor wederom een fout bij hen) en nu als voorwaarde dat ik 26 i.p.v. 6 euro bovenop de waard van de code moet besteden (dus incl. verzending minimaal 51 euro voor een 20 euro tegoedcode). Wederom een mail gestuurd hoe dit nu zit en op hun verzoek via mail mijn telefoonnummer doorgegeven en een paar uur later een mail dat ik 6 euro i.p.v. 26 euro bovenop de code moet besteden (en nooit meer door hen gebeld...). Had mijn buik aardig vol van hun klanten'service' maar toch maar een extra stofzuiger gekocht (40euro + 5 verzending). Dit keer werkte de code wel...[/mopper]

Bij een Lidl aanbieding van een DHZ lasapparaat stond wel een wat zorgelijke voetnoot:

Deze lasapparatuur van klasse A is niet bestemd voor gebruik in woongebieden, waar de stroomvoorziening wordt verzorgd door een openbaar laagspanningsnet.
Vanwege zowel geleide als ook uitgestraalde interferentie kan het moeilijk zijn om in deze gebieden elektromagnetische compatibiliteit te waarborgen.

Mag dus niet in woongebieden gebruikt worden worden op het openbare net... :)

De Belgische advertentie variant: Je mag het gebruiken maar niet mee betrapt worden...

Op woensdag 8 januari 2025 16:26:21 schreef Arco:
Mag dus niet in woongebieden gebruikt worden worden op het openbare net... :)

Klinkt als dat het ding niet helemaal aan (een deel van )de geharmoniseerde standaarden onder de EMC richtlijn voldoet…..

Ik zit me nu wel af te vragen hoe je een plasmaboog kan laten voldoen aan de EMC-eisen....

Als ik de oplossing heb dan kan ik m'n vonkenzender en Tesla-coil ook gelijk ontstoren. >:)

Voor wie iets van BelGaN in huis wil: faillisementsveiling ;( met potentieel interessante apparatuur voor mede-CO'ers: https://www.openbare-verkopen.be/auction/3778

Ik zie oa. een aantal 6 1/2 digits Keithley bench multimeters, SMU's, voedingen, of 5kW dummyloads (voor de wat serieuzere piraten :D ). Loopt morgen af.

Op woensdag 8 januari 2025 19:01:02 schreef FastFolkert:
[...]
Klinkt als dat het ding niet helemaal aan (een deel van )de geharmoniseerde standaarden onder de EMC richtlijn voldoet…..

welke EMC richtlijn bedoel je ?

zoals Nonius al aangaf zal een boog altijd wat stralen.

voor dat soort toestellen gelden andere EMC richtlijnen, kan niet anders, en daarom mag je ze niet overal gebruiken.

Op een 50kWatt FM zender zijn de "gewone" (huiselijke omgeving) EMC richtlijnen ook niet geldig. :-)

Er is (onder het CE framework) maar 1 EMC richtlijn (2014/30/EU).
Of die van toepassing is op het apparaat in kwestie weet ik niet. Wellicht geldt voor dat soort apparatuur inderdaad een vrijstelling.